Aanraders voor remmerij op de F56 S

HanDavinci
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 feb 2020, 08:17

Aanraders voor remmerij op de F56 S

29 mar 2020, 16:24

Dag!

Mijn tweede post hier. Ik ga mijzelf en mijn Mini binnenkort nog even opnieuw voorstellen wanneer deze helemaal af is, maar eerst heb ik nog wat hulp nodig van de mensen met meer ervaring dan ik.

Situatie:
F56 S - JCW tuningskit - NM Power module op high. Wegens het wonen tegen de Duitse grens aan rij ik alleen op 102 octaan.

Output: het is smaakmakend. Ik zal binnenkort eens een testbank opzoeken.

Probleem:
Ik vind de standaard remmen sponzig. Te weinig bite, te weinig gevoel. Ik wil meer gevoel en ik wil de auto met het huidige vermogen sneller tot stoppen kunnen brengen.

Bottleneck: ik kan en wil geen big brake kit eronder zetten.

1. Ik heb geen trek in zo'n mega uitgave.
2. Er gaan 205/50/16's onder (echt) en er is geen ruimte over voor grotere schijven.

Mijn vraag:
Zouden een paar goede performance remblokken en stalen remleidingen voldoende zijn om mij een stuk meer remgevoel te geven?

De één zegt dat het the best thing since sliced bread is, de ander zegt dat stalen remleidingen onder een straatauto slaan als een l*l op een drumstel. Ik mis zelf de ervaring en heb zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Mijn remschijven zijn prima na nog maar 22k gereden, dus mijn idee was Goodridge remleidingen, gecombineerd met Brembo remblokken en Dot 5.1 vloeistof.

Heeft iemand hier wat zinnigs over te zeggen of aanraders qua aanschaf?

Alvast bedankt!

Groet,
Han
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Aanraders voor remmerij op de F56 S

29 mar 2020, 16:52

Ik heb een R53 GP, deze heeft dezelfde remklauwen en schijven als een R56 Cooper S.
Vooraan heb ik Tarox F2000 gegroefde schijven met Tarox compound 114 remblokken.
Goodridge remslangen rondom en een goede DOT4 remvloeistof.
Heb ook met DOT5.1 ATE Blue gereden maar die is eigenlijk vervangen door DOT4 ATE 200.
Remt uitstekend, ook op circuit.
Denk dat je het met de grootte van velgen die je wilt monteren niet beter krijgt dan dit.
De standaard blokken zijn waarschijnlijk aan de zachte kant, biedt meer doseerbaarheid maar minder bite.
HanDavinci
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 feb 2020, 08:17

Re: Aanraders voor remmerij op de F56 S

29 mar 2020, 17:15

niekcarfreak schreef:
29 mar 2020, 16:52
Ik heb een R53 GP, deze heeft dezelfde remklauwen en schijven als een R56 Cooper S.
Vooraan heb ik Tarox F2000 gegroefde schijven met Tarox compound 114 remblokken.
Bedankt voor de reactie! Hoe is het geluid van de Tarox remblokken? Gepiep?
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Aanraders voor remmerij op de F56 S

29 mar 2020, 21:33

Ik heb op de GP en op een Honda dezelfde combinatie van Tarox F2000 en de Tarox compound 114(straat/circuit blok) blokken en op beide auto's geen last van piepende remmen.
Denk dat compound 116 wel piept want dat is een circuitblok.
OldandnewS
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2020, 17:39

Re: Aanraders voor remmerij op de F56 S

04 jan 2021, 19:04

Ik ben ebay aan het afschuimen om de klauwen van een X2, Countryman of Active Tourer te kopen.
De zuiger van deze klauw is 3mm groter, je kan dan tevens de bijhorende 330mm schijven monteren.
Dit alles past ook met niet JCW velgen (17inch).
Kost je een derde van een JCW remmenkit.
Al moet ik bekennen dat die rode Brembo klauwen er een stuk beter uitzien.

Succes!

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”