JCW Pro uitlaat klep probleem (mag dicht/verwijdert worden)

Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

JCW Pro uitlaat klep probleem (mag dicht/verwijdert worden)

08 mei 2020, 23:11

Oud en kan dicht
Laatst gewijzigd door Black-Mini op 10 mei 2021, 23:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
HaDries
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2019, 14:29

Re: JCW Pro uitlaat klep probleem

09 mei 2020, 08:13

Heb gemerkt dat in enkele gevallen wanneer ik flink mijn best doe, het systeem zichzelf uit schakelt, direct aanzetten wil dan niet.
Wanneer de boel wat afgekoeld is werkt het weer zoals het hoort.
vaak buj te bange
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: JCW Pro uitlaat klep probleem

11 mei 2020, 11:29

Black-Mini schreef:
08 mei 2020, 23:11

De klep valt zo nu en dan gewoon dicht uit zich zelf, zonder dat we daar voor gekozen hebben.
En vervolgens schrijf je zelf:
Ow ja!
Mini beweerd ook nog het volgende:
Dat het is "as by design" oftewel het is zo bedacht dat hij automatisch sluit in de stad omdat het officieel ook alleen maar gebruikt mag worden als "track only use" beste BS verhaal ooit!
In het bestelsysteem van BMW staat;
Opgelet:
Voor de Sport Mode zijn geen verdere toelatingsdocumenten nodig. De uitlaatdemper is voor het gebruik op de openbare weg goedgekeurd. Bij gebruik van de Track Mode op de openbare weg vervalt de goedkeuring.
Dus waarschijnlijk zit er toch wel een waarheid in dat deze gekoppeld zit aan de navigatie oid?
Oplossingen die gemeld zijn:
Mobiele telefoon in vliegtuig stand (lekker onveilig en niet praktisch, je wilt immers je telefoon gekoppeld hebben in de auto om handfree te kunnen bellen)
In vliegtuigmodus kan je niet bellen, dus veiliger kan niet...
Batterij van het knopje vervangen( dit had bij mij geen effect)
Welk merk batterij heb je erin zitten?
Ikea verkoopt ook batterijen, maar die werken niet in de sleutels van BMW/MINI. Die zijn vaak binnen een dag leeg of werken überhaupt niet.
Dus pak een Varta oid als je dat niet hebt nu

Andere zijden ook dat er bepaalde PUMA cases zijn aangemaakt vanuit mini, of dat een bepaalde BMW ook dit probleem had met zijn uitlaat. Eerste stap zou dus zijn langs gaan bij Ekris met dit verhaal en eens luisteren naar wat hun te vertellen hebben. Eventueel vragen naar garantie of coulance, de auto is van 2015 en heeft vanaf de eerste verkoop er onder gezeten.

We gaan maandag eerst maar eens contact op nemen met Ekris en eens vragen hoe en wat.
Klopt. Er moeten foto's gemaakt worden van diverse nummers en moeten door MINI in een database gecontroleerd worden.
Gezien het onderdeel ouder is dan 2 jaar verwacht ik geen garantie. Coulanceregelingen kan ik niet uitsluiten noch bevestigen
Echter ondertussen gaan we ook andere dingen bekijken, want in mijn ogen is een BT optie toch helemaal niet zo praktisch, waarom een draadloze verbinding om je klep open te zetten. Waarom niet gewoon een fysieke verbinding? Bij de BT bemerken we dus al slechte signaal, maar ook de mogelijkheid tot leeg lopen van de batterij van het knopje. Het enige voordeel dat ik er uit kan halen, noem het niet echt een voordeel, is dat je het knopje in je zak kan stoppen en de klep buiten de auto (voor de fun) kan open zetten terwijl de auto aan staat... waaauuww... coool... nou niet echt, dat gebruik je nooit!

Dus, ik zit te denken waarom niet een fysieke aansturing? Waarbij de klep gewoon open en dicht gaat met een fysieke aansluiting dus geen storing meer en dus echt open wanneer je hem open wilt en dicht wanneer die dicht moet. Dit ga ik de komende tijd eens bekijken en zien of dat mogelijk is.
Ja kan.
Koop een setje van Ali en bouw het in.
Moet je het wel allemaal zelf inbouwen en verzinnen, maar enige wat je hoeft te doen is die klep aan te sturen, dus heel moeilijk kan t niet worden
De klep in mijn uitlaat gaat op een andere frequetie (garageopener). Werkt helemaal prima! En komt ook van Ali, dus daar zal t niet aan liggen ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: JCW Pro uitlaat klep probleem

12 mei 2020, 11:54

Verwijder dit topic maar.
Laatst gewijzigd door Black-Mini op 10 mei 2021, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
CooperJeff
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:57

Re: JCW Pro uitlaat klep probleem

31 mei 2020, 23:07

Al meer nieuws over een oplossing ?

Ik ervaar dezelfde problemen. Vandaag viel wel op, dat bij gebruik van google maps via de telefoon het probleem extra erg leek. Dus de telefoon lijkt toch echt een stoorzender.
Gebruikersavatar
janikworks
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jul 2018, 17:03

Re: JCW Pro uitlaat klep probleem

01 jun 2020, 12:42

Ik Volg dit ook even

Ik heb al 2x gehad dat ik de klep gewoon niet open krijg met het knopje. Er zitten nieuwe batterijen in, dus daar moet het niet aan liggen.

Soms lijkt het ook alsof het signaal binnenkomt maar de klep alleen zijn weerstand verliest, dan begint die dus te ratelen als een gek. Vanmorgen heb ik zeker 50x de klep open en dicht gestuurd zonder problemen. Dus geen touw aan vast te knopen.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: JCW Pro uitlaat klep probleem

01 jun 2020, 16:59

Dit probleem heb ik ook wel eens. Sommige dagen gaat het goed en dan soms sluit de klep ongemerkt en zonder dat ik daar bewust van ben. Het zou absoluut een storing kunnen zijn in de aansturing van de bluetooth module. Het is in elk geval irritant. De MINI rijdt er niet minder fijn om. Maar het is een serieus duur uitlaatsysteem en je mag van MINI verwachten dat een dergelijk systeem goed blijft functioneren. Ik heb hem al sinds 2015 op mijn vorige MINI JCW en ik kan mij niet herinneren dat ik destijds deze problemen ook al had.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
CooperJeff
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:57

Re: JCW Pro uitlaat klep probleem

20 jun 2020, 19:29

Het lijkt toch echt de bluetooth op de telefoon, die niet zo van een knetterende JCW pijp houdt en willekeurig de knetterstand uitschakelt. Met de bluetooth uitgeschakeld, helemaal geen problemen.
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: JCW Pro uitlaat klep probleem

04 jul 2020, 21:38

Topic mag dicht
Laatst gewijzigd door Black-Mini op 10 mei 2021, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: JCW Pro uitlaat klep probleem

07 jul 2020, 11:04

Topic mag dicht
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”