Banden keuze dunlop sport Max

Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Banden keuze dunlop sport Max

09 jul 2020, 18:49

Beste allemaal,

Ik heb ondanks een mini cooper sd aangeschaft uit 2015. Heerlijke bak echt top maar nu valt het mij op met het regenachtige weer dat de banden vrij snel (door) slippen het zijn dunlop sport Max en deze zitten ook gemonteerd op Mercedes benz AMG . Dus niet de minste auto’s waaronder ze geschroefd zitten.
Of moet ik leren leven dat bijna 400 Newton bij een beetje regen en dan optrekken gelijk de wielen doorslaan. Overigens trek ik normaal op zelfs zo langzaam dat een menig 1.0 auto mij helemaal zoek rijdt om dat de banden doorsliepen maar ook in bochten glijden. Dus heeft iemand een betere keuze in banden ? Mijn vorige mini een clubman r55 1.6 met 110 pak en bijna vijf ton had er nooit last van oké heel soms maar dan moest ik keihard de koppeling bedienen. En daar zaten hankook evo banden op.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3233
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Banden keuze dunlop sport Max

09 jul 2020, 19:23

Coen,

vwb banden is de "keuze reuze" en wat is nu een goede band voor een MINI. Ik hoor van velen dat Michelin Super Sport 4 "de band" is maar dan heb je het ook over een band uit het A-segment. Ik rijd zelf een R56 en R55 Cooper en met dat vermogen heb ik een band uit B-segment, zoals je oude Clubman beide met Hankook banden. Prima band op droogweer en ook wel met regen maar in de bochten neemt de grip iets af ten opzichte van droog weer. Het is maar wat je uit wil geven want een Michelin band is aanmerkelijk duurder dan een Hankook.

Vroeger onder mijn Ford Focus ook Dunlops gehad en daarmee destijds prima wegligging/grip en alleen vond ik ze snel slijten.

Het is dus niet eenvoudig te zeggen wat de juiste band is maar kijk vooral eens naar de verschillende banden test.

Succes,

Milco
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Banden keuze dunlop sport Max

09 jul 2020, 20:30

Ik ben uitermate te spreken over de Uniroyal Rainsport5.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 apr 2019, 16:43

Re: Banden keuze dunlop sport Max

10 jul 2020, 16:09

Coen1 schreef:
09 jul 2020, 18:49
Beste allemaal,

Ik heb ondanks een mini cooper sd aangeschaft uit 2015. Heerlijke bak echt top maar nu valt het mij op met het regenachtige weer dat de banden vrij snel (door) slippen het zijn dunlop sport Max en deze zitten ook gemonteerd op Mercedes benz AMG . Dus niet de minste auto’s waaronder ze geschroefd zitten.
Of moet ik leren leven dat bijna 400 Newton bij een beetje regen en dan optrekken gelijk de wielen doorslaan. Overigens trek ik normaal op zelfs zo langzaam dat een menig 1.0 auto mij helemaal zoek rijdt om dat de banden doorsliepen maar ook in bochten glijden. Dus heeft iemand een betere keuze in banden ? Mijn vorige mini een clubman r55 1.6 met 110 pak en bijna vijf ton had er nooit last van oké heel soms maar dan moest ik keihard de koppeling bedienen. En daar zaten hankook evo banden op.
Klopt wel wat je zegt. Een gewone cooper, met 132 pk en automaat en inderdaad bij bijv verkeerslichten heel snel doorslippen bij een beetje gas geven. Gevolg: scheve gezichten naast mij en opmerkingen van je bent geen 18 meer, doe effe normaal. :oops:
je kan kijken wat er allemaal is en wat revieuws lezen op autosites zoals autoweek en van de ANWB.
Die van mij gaan nog wel even mee, kan je dus niet adviseren wat een mogelijk alternatief is.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Banden keuze dunlop sport Max

10 jul 2020, 19:32

MINIf57JCW schreef:
09 jul 2020, 20:30
Ik ben uitermate te spreken over de Uniroyal Rainsport5.
Heeft m’n dochter er ook onder zitten Bij de Cooper ,perfecte grip metname bij nat weer.En die rijd echt niet zachtjes
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: Banden keuze dunlop sport Max

10 jul 2020, 21:15

Bedankt vesperman en de man van uniroyal tip. Maar ik begrijp eigenlijk van iedereen hier dat ik er mee moet leren leven dat bij regen de mini dankzij het aantal Newtons gewoon niet veel heeft. Want Dunlops sport Max zijn bij de anwb en autoweek heel hoog aangeschreven.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2219
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Banden keuze dunlop sport Max

10 jul 2020, 23:06

Misschien eens met een lagere bandenspanning proberen.
De bandenspanning die Mini in 2015 voorschreef is aan de hoge kant.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”