Intercooler upgrade???

Gebruikersavatar
ChuckMD11
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2020, 11:43

Intercooler upgrade???

08 jan 2021, 21:50

Goedenavond Miniacs,

Ik ben helemaal nieuw in het tuning wereldje van auto’s met een turbo en sinds de aankoop van onze Mini Clubman Cooper S F54 heb ik mijzelf hier en daar wat ingelezen op de mogelijkheden voor wat betreft tuning van de B48 die in de auto ligt en eerlijk gezegd is daar niet zo heel veel te vinden over tuning van de Mini Clubman, ik ben zelf ook helemaal groen in de Mini wereld en heb niemand in mijn omgeving met een F serie Mini en al helemaal niet een opgevoerde versie hiervan.

Onze Clubman wil ik stap voor stap opbouwen, opvoeren en nog beter maken dan dat deze al is!

Mijn vraag aan jullie is: welke Intercooler upgrade is volgens jullie beter? Airtec, Forge of Wagner?

Ik heb de charge pipes van FTP Motorsport al liggen, de volgende stap zal zijn een Intercooler bestellen en installeren.

Alle info is welkom en alvast hartelijk dank!

Saludos,

Charles
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Intercooler upgrade???

11 jan 2021, 08:22

Ik denk dat bij dit type motoren het niet heel veel uitmaakt of je een andere intercooler hebt.
Ja, je IAT zullen lager zijn (hoop ik voor dat geld), maar ga je t merken? Misschien als je 10 rondes Nurburgring gaat rijden...

Een sportcat of liefst eigenlijk decat levert vermogen op.
De intercooler zou ik doen als het uit de klauwen loopt en het moet, anders eigenlijk niet nodig.
Regelmatig reinigen is belangrijker, dat er lucht doorheen kan om te koelen
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
ChuckMD11
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2020, 11:43

Re: Intercooler upgrade???

12 jan 2021, 10:51

Goedemorgen BMX,

Many thanks voor jou reactie en info!

Ik had er nog niet zo over nagedacht, je maakt zeker een goed punt! Het is idd niet de bedoeling om er een race wagen van te maken.
De upgrades die ik graag wil toepassen aan de Mini moeten wel leuk blijven en er voor zorgen dat deze voor normaal gebruik kan blijven.

Ik ga er even goed over nadenken en laat jullie t.z.t. weten wat ik ga doen!

Nogmaals dank,

Charles
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Intercooler upgrade???

12 jan 2021, 12:40

Ik weet niet precies hoe efficiënt de standaard IC van een F serie is, maar in zijn algemeenheid is een betere IC altijd wel een mooie aanvulling hoor. Als je voor het complete pakketje gaat, software, uitlaat, downpipe al dan niet decat, dan hoort een IC er ook bij. De uiteindelijke vermogenswinst zal dan groter zijn. Te hoge IAT is juist iets wat vaak beperkende factor is bij chiptuning, dus als je dat wat kunt verlagen is dat altijd prima.
Gebruikersavatar
ChuckMD11
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2020, 11:43

Re: Intercooler upgrade???

27 jan 2021, 11:02

Goedemorgen Frankie,

Hartelijk dank voor jou reactie!

Na lang twijfelen heb ik de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt bij BAR en wordt de Clubman binnenkort onder handen genomen!

Verlagingsveren, Wagner IC, FTP motorsport charge pipes installatie en chiptuning staan op het uit te voeren programma.

Kan niet wachten op het resultaat!!!
Gebruikersavatar
ChuckMD11
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2020, 11:43

Re: Intercooler upgrade???

17 feb 2021, 19:26

Vandaag is de Clubman bij Beek Auto Racing geweest voor een kuur : - Verlagingsveren, - Wagner Intercooler, - FTP Charge Pipes en - Stage 1 tuning geïnstalleerd.
Grote blij met het resultaat!!! :icon_top:
Beek Auto Racing Dyno Run 17022021.jpg
Bijlagen
Speedy Clubman @ BAR 17022021.jpg
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Intercooler upgrade???

17 feb 2021, 22:23

Goed bezig. Staat er netjes bij.
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Intercooler upgrade???

18 feb 2021, 08:29

Dat i wel een echt lekkere grafiek hoor!

280pk is geen kattepis.
Heb je de volgende voorbanden al besteld? :lol:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”