Mogelijkheden verbeteren geluid F56

Gebruikersavatar
BlacklineJCW
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2021, 20:38

Mogelijkheden verbeteren geluid F56

26 jan 2021, 14:08

Hoi allemaal,

ik ben op zoek naar de mogelijkheden om mn 2016 jcw F56 wat beter (luider) te laten klinken. Ik heb al van alles gehoord, middendemper eruit halen, cold air intake, nieuw uitlaat systeem, downpipe. Ik twijfel echter wat nou de verstandigste keuze is. Een nieuw uitlaat systeem is al snel erg duur. Er zijn denk ik wel andere mogelijkheden die jullie aanraden. Ik heb helaas niet zo veel technische kennis van auto's en ben dus ook niet van alle voor en nadelen op de hoogte van de genoemde mogelijkheden.

Randvoorwaarde is dat ik wil dat de auto gewoon door de keuring komt zonder dat er onderdelen terug moeten worden geplaatsst o.i.d. Eventuele politiecontrole weet ik niet hoe snel je beboet word. Ook wil ik graag dat je nog enigzins normaal kan rijden in de mid/green mode als je lange stukken cruise rijd.

Wat raden jullie aan of vergeet ik nog andere suggesties?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Mogelijkheden verbeteren geluid F56

30 jan 2021, 10:47

Middendemper eruit halen. Klaar.
Top oplossing!
Houd er wel rekening mee: hij klinkt dan ongeveer als een JCW-PRO pijp, maar dan constant open.
Ik kan er goed tegen en vind het heerlijk. Geen idee wat jij ervan vindt.

Ik woon regio Den Bosch, dus als je keer rondje mee wil rijden moet je t laten weten
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
BlacklineJCW
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jan 2021, 20:38

Re: Mogelijkheden verbeteren geluid F56

31 jan 2021, 18:17

BMX schreef:
30 jan 2021, 10:47
Middendemper eruit halen. Klaar.
Top oplossing!
Houd er wel rekening mee: hij klinkt dan ongeveer als een JCW-PRO pijp, maar dan constant open.
Ik kan er goed tegen en vind het heerlijk. Geen idee wat jij ervan vindt.

Ik woon regio Den Bosch, dus als je keer rondje mee wil rijden moet je t laten weten
Bedankt voor je reactie. Als ik in de buurt ben zal ik het laten weten.

Kan je na de middendemper delete nog wel enigszins stil rijden als je het wilt? In de mid of groen modus. Zorgt dit niet voor allerlei vervelende trillingen/resonaties. Die demper zit er met een reden op is mijn gedachte dan. En is dit ook 'legaal' qua keuring?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Mogelijkheden verbeteren geluid F56

01 feb 2021, 15:28

De koude start is een beetje luid, maar dat is opgelost zodra je gaat rijden

Er is nog heel normaal met de auto te rijden. Geen rare brom of trillingen.
De klappen uit de uitlaat in sportstand zijn wel echt serieus. Voor mij een serieuze glimlach op mn gezicht, elke (tunnel) keer weer.

Auto is gewoon goed voor de keuring. Geluid meten ze niet en de uitstoot is nog steeds hetzelfde
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”