Dutch Time Attack Championship 2019

Ultralite Wheels lichtgewicht (race)velgen. Tevens leverancier van performance parts en raceware van onder andere Fletcher Mini, M2 Motorsport en Buddy Club. ‘Track proven, road perfect.’
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5692
Lid geworden op: 08 mar 2011, 12:48
Locatie: Almere
Contacteer:

08 mar 2019, 10:15

Rik-220TC schreef:
06 mar 2019, 14:03
Dus om leeg onder de 1000kg te komen moet er nog zeker 50kg af...


Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 24885
Lid geworden op: 28 dec 2006, 18:48
Locatie: Deventer

08 mar 2019, 10:18




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1165
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

08 mar 2019, 20:06

Lekker Rik, “mijn” bronzen wielen lijken goed van pas te komen zondag... Ach, je bent niet bang voor wat regen weet ik uit ervaring :) Das alweer lang geleden met de BRM vs MG op TT Assen man... Op naar zondag, it giet oan!
Gebruikersavatar
Sanderz
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:14
Locatie: S'dam

09 mar 2019, 23:20

Dik hoor, wat is de bandenmaat op de UL?
2003 R53
Gebruikersavatar
Rik-220TC
Sponsor
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mei 2012, 20:47
Locatie: Arnhem
Contacteer:

14 mar 2019, 12:23

Afgelopen zondag was het zover, de 1ste ronde van het Time Attack Kampioenschap werd verreden tijdens het Automaxx Streetpower evenement op het Circuit van Zandvoort. De zaterdag ervoor gaf ons kans om nog wat te testen, echter hadden we ons nooit kunnen voorbereiden op de zeikende regen van 10 maart jongstleden

Zaterdagochtend begonnen we maar eens met 20 minuten rijden as is. De schokdempers op hard, 3.5 graden negatief camber voor, ietwat uitspoor, een graadje of 2 negatief camber achter, en knallen maar. Al in de eerste sessie reed ik een respectabele hoge 2:05 wat slechts 2 seconden ligt van het maximum van 2.03 in de Pro-klasse van het kampioenschap. De auto was fel, erg on-edge, maar kwam tegelijkertijd met een ontzettend hoge fun-factor. Nooit eerder wist ik een voorwiel aangedreven auto volleerd door de Tarzan te driften. De zitpositie in de auto moest echter écht anders.

Na e.e.a. aangepast te hebben zouden we het rond 14.00 nog eens proberen. In plaats van uitspoor zouden we nu eenzelfde hoeveelheid toespoor proberen, zouden de achterwielen ietwat rechtop komen te staan, maar zou verder alles gelijk blijven. Binnen no-time reed ik een lage 2:04, enkele momenten later begon het met regenen. Toen de temperatuur eenmaal uit de semi-slicks verdwenen was zakten de rondetijden in.

Het weer werd wisselvalliger en wisselvalliger, maar de regenbanden, een set Michelin Pilot Sport 4’s moesten hoe dan ook nog even flink ingerubt worden. De MINI reed nog zo gek nog niet, relatief veel onderstuur viel op, maar ik had niets te klagen. Overall tevreden en met een klein uurtje rijtijd achter de kiezen zou het de volgende dag maar moeten gebeuren.

Afbeelding

’s Ochtends vroeg besloten Sieger en ik de auto geen toe- of uitspoor te geven om zo het onderstuurde karakter weg te poetsen. Wat volgde was een auto die in het nat presteerde als geen ander. Waar de Pro-klasse gelimiteerd is aan een rondetijd die niet sneller mag zijn dan 2:03.000 zijn de Super Pro’s niet gelimiteerd. Al in de vrije training en warming-up deed de MINI niet onder voor de 600+ pk sterke Super Pro’s en tijdens de kwalificatie wist ik met een voorsprong van 12(!) seconden de Pole Position (wat bij Time Attack achteraan starten betekend) te behalen met een rondetijd van 2:13.143. Voor de beeldvorming, dit was 0.3 seconde sneller dan de Subaru Impreza van Dennis Honig uit de Super Pro klasse.

Afbeelding

Tijdens de finale werd het kaf van het koren gescheiden. Na een warm-up ronde (pitlane uit) volgt er een flying lap en enkel dát rondje telt. Ik verbeterde mijn kwalificatietijd met nog eens 0.2 seconden tijdens die flying lap en reed een 2:12.941.

Afbeelding

Hoewel ik zelfs de Super Pro’s met maar liefst 6 seconden achter me liet, mocht ik mezelf niet de snelste van de dag noemen. Kevin Quist (Super Pro) reed met zijn Subaru Impreza een 2:10.664 in de vrije training (waar ik een 2:11.480 in de warming up reed). Desalniettemin hoeven we ons nergens voor te schamen lijkt me! We hebben het maximaal te behalen aantal punten gescoord in de eerste ronde van het Dutch Time Attack, more to come op 5 mei!

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5692
Lid geworden op: 08 mar 2011, 12:48
Locatie: Almere
Contacteer:

14 mar 2019, 12:44

Fantastisch resultaat man! :)) Geeft ook wel aan dat wat mensen met dikker spul nog wel een drivermod kunnen gebruiken... :()
Gebruikersavatar
louisvdd76
Racende reporter
Berichten: 6266
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Locatie: Molenhoek

14 mar 2019, 14:14

Heel erg gaaf te lezen. Echt stoer!
Ik ga zeker een keertje komen kijken aankomend seizoen.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1165
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

17 mar 2019, 12:34

Sanderz schreef:
09 mar 2019, 23:20
Dik hoor, wat is de bandenmaat op de UL?
215/40/17
Plaats reactie

Terug naar “Ultralite Racing”