Dutch Time Attack Championship 2019

Ultralite Wheels lichtgewicht (race)velgen. Tevens leverancier van performance parts en raceware van onder andere Fletcher Mini, M2 Motorsport en Buddy Club. ‘Track proven, road perfect.’
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1166
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:56

Re: Dutch Time Attack Championship 2019

11 mei 2019, 18:10

Was dr nou maar iemand aanwezig geweest die je had gewezen op beperkte resterende range op je boordcomputer zo vlak voor de finale :()

Desalniettemin een ideale uitkomst na een rookie mistake!
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 517
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Dutch Time Attack Championship 2019

12 mei 2019, 07:56


Rik-220TC schreef: met die 241 trappelende shetlanders onder de motorkap
Geweldige vergelijking, die ga ik onthoudenAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Maar ondanks het foutje, sta je nogsteeds eerste in je klassement!
En als ik het goed begrijp, wordt je ook niet snel van je troon gestoten! Omdat iedereen gepromoveerd wordt naar de Super Pro klassement.


Wat zou er nog veranderd moeten worden aan je Mini, om ook onder de 2,03 te kunnen rijden?
Toch dan nog meer shetlanders proberen te passen in je 1.6l stal, zodat je toch kleine foutjes kan permitteren?
Of mischien je stal te vergroten door je huidige te vervangen voor een grotere?

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


niekcarfreak
Be Mini
Be Mini
Berichten: 554
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Dutch Time Attack Championship 2019

12 mei 2019, 10:26

Leuk om je belevenissen te lezen. :icon_top:
Gebruikersavatar
Rik-220TC
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Arnhem
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 mei 2012, 20:47

Re: Dutch Time Attack Championship 2019

13 mei 2019, 11:37

QVS schreef:
12 mei 2019, 07:56
Wat zou er nog veranderd moeten worden aan je Mini, om ook onder de 2,03 te kunnen rijden?
Toch dan nog meer shetlanders proberen te passen in je 1.6l stal, zodat je toch kleine foutjes kan permitteren?
Of mischien je stal te vergroten door je huidige te vervangen voor een grotere?
Het idee is om op 16" te gaan rijden met 225/45R16 Dunlop slicks. Ik verwacht dan zelfs onder de 2:00 te rijden. De rolomtrek is dan nagenoeg gelijk aan de Kumho's , leuk voor trackdays ook!

Dit seizoen wil ik echter met de huidige setup blijven vechten om een 2:03 rond te rijden, dat zit er wel in (zelfs wel iets sneller), onder de perfecte omstandigheden. Ik wil dit jaar namelijk niet perse promoveren en ik wil me al helemaal niet inhouden om dat perfecte rondje neer te zetten!

Volgend jaar zal ik echter Dutch Superlap gaan rijden in de Pro-klasse, dan wordt e.e.a. iets interessanter qua reglement en géén rondetijd restrictie.

In de winter zal de motor aangepakt worden; daarvoor overweeg ik een totaal andere aanpak dan je normaliter tegenkomt, maar ga ik nog niet heel veel over loslaten.
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 517
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Dutch Time Attack Championship 2019

13 mei 2019, 11:43


Rik-220TC schreef:
In de winter zal de motor aangepakt worden; daarvoor overweeg ik een totaal andere aanpak dan je normaliter tegenkomt, maar ga ik nog niet heel veel over loslaten.
Nee moet je ook nog niet doen, je weet nooit als de concurrenten op het forum mee zitten te kijken! AfbeeldingAfbeelding


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 517
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Dutch Time Attack Championship 2019

15 mei 2019, 05:13

Kijk! Zo moet het!





Wist je dat je officieel op een F1 circuit rijdt? Want F1 komt terug naar Nederland!!! Het is bevestigd!AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Rik-220TC
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Arnhem
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 mei 2012, 20:47

Re: Dutch Time Attack Championship 2019

29 jul 2019, 16:25

Helaas heb ik nog geen fotos', maar bij deze alvast het verslagje!

Afgelopen zondag waren we te gast op RPM Live, een nieuw evenement van 402 met voor ieder wat wils. Van klassieke Amerikaanse hotrods tot Lamborghini’s. Leuk, jammer dat ik er niets van mee gekregen heb. Want zoals het een racedag betaamt ben je van 10.00 tot 17.00 onder de pannen, rijd je al met al krap een uur vol en ben je tóch de hele dag druk…

Ondanks dat ik mezelf had voorgenomen om niets te veranderen aan de auto, besloot ik een week voor aanvang van ronde 3 van het Time Attack Kampioenschap dat ik de Airtec topmount intercooler zou willen vervangen door een front mount intercooler. Het was tenslotte 40 graden in Nederland en met die TMIC zou ik misschien wel de 80 graden of erger aantikken. Met 18 graden buiten temperatuur zat ik al rond de 70 graden Celcius.

Daarnaast had ik nog een nieuwe schroefset (2-weg in plaats van monotubes) en nieuwe remmen klaarliggen. Door de enorme warmte (en de ruk-pasvorm van de FMIC) zijn we afgelopen vrijdag niet verder gekomen dan het monteren van de nieuwe intercooler en het demonteren van de stuurbekrachtiging en hebben we het daar maar bij gelaten. Tenslotte voldeed alles het voorheen ook!
Op Zandvoort las ik gisteren een gezonde 25 graden Celsius af van de boord computer. Tijdens de vrije training las ik tevens een IAT van 50 graden Celsius op de Ultragauge. Een tikkeltje teleurstellend in die zin, maar de recoveryrate is héél goed. Daarentegen lever ik naar verluid iets in aan PSI’s. Welja, dat klopt. Waar ik voorheen piekte met 13.4 PSI zat ik nu op 12.9 PSI. Niets schokkends dus. Maar wel reden om een 17% reductie pulley te monteren in plaats van de 15% die ik nu heb, hoewel de IAT weer iets zal stijgen, gaat het rendement omhoog en dus(?) more powerrrr!!!

De stuurbekrachtiging delete was een beslissing waar ik op straat redelijk vlot spijt van kreeg. Zeker omdat ik bijna 7 graden Caster heb op die kleine vetzak. Het stuur wil altijd terug naar de rechtuitstand. In de vrije training bleek mijn ‘angst’ echter al snel ongegrond. De feedback die je ervoor terug krijgt is héél erg goed en hoewel het insturen wel even wat meer energie kost dan eerder, is het erg fijn gummen zo. Na een minuut of 12 ben ik lekker gaan afkoelen. Zowel de MINI als de bestuurder hadden het warm…
Een uur later volgde de warm up. De eerste gezonde zenuwen waren de deur uit en dus was het tijd voor een snel rondje. En die viel tegen. Slechts een 2:04.888 met veel pushen. De buitentemperatuur eiste alsnog haar tol en in combinatie met de rolomtrek van die #@%#&^ banden bleef de snelheid waar ik zóóó naar verlangde uit. Er waren zelfs toeschouwers die vroegen of ‘ie wel helemaal lekker liep… flut*!

Op de dag zelf kun je zo 1-2-3 niets doen om die snelheid er weer in te krijgen behalve je mentaal voorbereiden op een slopende kwalificatie. Ik wist er nog een kleine halve seconde af te fietsen en de rondetijd te verlagen naar 2:04.442 waarmee ik me maar nét (met 2-tienden voorsprong) wist te kwalificeren voor de finale.

Ik had nog een setje Kumho V70A mee in 215/40R17 en we hadden besloten om deze te gebruiken voor de finale. “Aaaahh, één rondje kan nog wel”, zeiden we tegen elkaar. De kleinere rolomtrek zou me immers helpen om snelheid in de auto krijgen en wellicht konden we een halve seconde van de tijd af weten te poetsen. Waar ik me op verkeek was hoe anders de auto rijdt op die Kumho’s en met slechts 1 inlap om je voor te bereiden, deed me dat eigenlijk de das om. Hoewel het rondje nagenoeg foutloos was, liggen de rempunten anders en reageert de auto gewoonweg anders. Het resultaat? Een 4de plaats met een belabberde rondetijd van 2:05.686.

Voor het klassement betekend het niet veel bijzonders. Zoals het ook het geval was tijdens Japfest, waren er weer genoeg ‘dagjes’-rijders om punten weg te kapen van de top. Dat betekend dat ik nu met een gezonde 27 punten voorsprong nog altijd op de eerste plaats in het klassement sta.

Ik heb besloten de 17" Ultralites te verruilen voor 16" x 8J velgen voor de finale ronde in September. Daarnaast zal ik nog een 17% reductie pulley monteren en dan gaan we er alles aan doen om kampioen te worden :D :D :D

Mochten er ondertussen nog mensen zijn die het budget willen spekken door mijn garage leeg te kopen... Voel je vrij! Ik heb nog 304 mm remmen met 6-pot klauwen liggen (met hagelnieuwe blokken en nieuwe remleidingen), een monotube schroefset, 3 sets 17" lichtmetalen velgen, 'n Airtec topmount intercooler... Kortom, voor een klein vermogen wat ik graag in de hobby stop in plaats van de garage :lol:
Gebruikersavatar
Rik-220TC
Sponsor
Contacteer:
Locatie: Arnhem
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 mei 2012, 20:47

Re: Dutch Time Attack Championship 2019

29 jul 2019, 16:50

Rik-220TC schreef:
29 jul 2019, 16:25
Mochten er ondertussen nog mensen zijn die het budget willen spekken door mijn garage leeg te kopen... Voel je vrij! Ik heb nog 304 mm remmen met 6-pot klauwen liggen (met hagelnieuwe blokken en nieuwe remleidingen), een monotube schroefset, 3 sets 17" lichtmetalen velgen, 'n Airtec topmount intercooler... Kortom, voor een klein vermogen wat ik graag in de hobby stop in plaats van de garage :lol:

In dit kader heb ik direct maar even een draadje aangemaakt! Klik hier -> viewtopic.php?f=153&t=44441

Terug naar “Ultralite Racing”