Nieuwe MINI hatch en Countryman

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Nieuwe MINI hatch en Countryman

19 apr 2023, 10:07

Toevallig zag ik wat plaatjes van de aanstaande Countryman op het web.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... new-images

En op diezelfde site ook foto's van de nieuwe hatchback:

https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... 024-launch
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: Nieuwe MINI hatch en Countryman

19 apr 2023, 12:06

euh......

:s :{ :wat:

sorry, maar ik vind deze echt 3x niets....
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 apr 2019, 16:43

Re: Nieuwe MINI hatch en Countryman

19 apr 2023, 14:51

In de basis hetzelfde model. Alleen jammer dat deze alleen maar electrisch zijn.....
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Nieuwe MINI hatch en Countryman

19 apr 2023, 21:17

Voor mij zijn het ook niet de modellen waar ik heel snel warm voor loop. Nog even los van of ie elektrisch is of niet. Bij de hatch mis ik toch wel de kunststof omranding bij de wielbogen. En de achterkant/verlichting....tsja... nog niet helemaal over uit.
Bij de Countryman vraag ik me af wat dat "ding" doet bij het achterste zijraam? En zo te zien is de bagageruimte ook flink gegroeid, sowieso is ie veel langer.
De MINI Aceman concept oogde vanaf de buitenkant toch een stukje beter in mijn beleving. Totdat de binnenkant zichtbaar werd, en het "oude Twingo-interieur" in beeld kwam.
Ik ben benieuwd wat de nieuwe modellen MINI gaan brengen.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Nieuwe MINI hatch en Countryman

20 apr 2023, 19:30

Mij kan het ook nog niet bekoren. Het is wel een beetje hetzelfde beeld bij de andere elektrische auto's, heel erg wennen.
Ik dacht dat auot's kleiner werden maar het valt me op dat met elektrische auto's ook weer de grote toeneemt, waarschijnlijk om al die accu's kwijt te kunnen :D .

Ben ook wel benieuwd wat het eindresultaat gaat zijn. Elektrisch rijden voor woon-werk verkeer zou ik wel voor open staan maar met mijn vouwwagen om 750kg geremd te kunnen trekken kom je toch bij een brandstof cq hybride uit want alleen elektrische auto's in het dure segment kunnen wat trekken maar voor mij financieel niet haalbaar. Benieuwd hoe de prijzen gaan zijn over zo'n 10 jaar.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Nieuwe MINI hatch en Countryman

29 jun 2023, 15:44

Hier maar even verder..... Vandaag in Rijswijk geweest om de nieuwe J01 MINI Cooper SE te bewonderen. In de Closed Room stond de MINI (pre-productiemodel) mooi te glimmen. Zeer herkenbaar MINI natuurlijk. Wel veel gladder in de afwerking voor de betere stroomlijn. Geen sidescuttles meer aanwezig op de zijpanelen. Een chromen beltline ontbreekt, maar is vervangen door een nette zwarte afwerking langs de ramen. Het gemis van de kunststof wielbogen valt in het echt heel erg mee. De voorruit ligt wat vlakker, maar staat nog redelijk rechtop. En het interieur, ook heel henkenbaar MINI. Natuurlijk valt de grote centrale klok onmiddelijk op. Dat is ook het hart van de bediening. De consoles met de toggle-switches ga je niet terugvinden. Nog wel een console met wat schakelaars in een layout die verwijst naar de Classic Mini. Zitten in de nieuwe J01, past voorin zeker allemaal prima. En de stoelen met vaste hoofdsteun zitten erg fijn. Stoelen zijn 'vegan', maar lijken op normale lederen stoelen. Stuur heeft ook een nieuw ontwerp. Wat knopjes van BMW erin verwerkt, en een 3e spijltje van textiel. Ook het dashboard heeft textielbekleding, en dient tevens als een soort projectiescherm. En ook dit textiel is natuurlijk duurzaam geproduceerd. Duurzaamheid is een van de nieuw speerpunten van MINI. Al met al is het een leuke MINI geworden, in het echt toch postief anders dan op de gelekte foto's, of de foto's van de prototypes.
Het duurt echter nog wel een paar maanden voordat ie bij de dealers staat. Dat kan wel eens oktober/november worden, wellicht nog iets later....
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Nieuwe MINI hatch en Countryman

01 jul 2023, 21:57

Ik ben benieuwd naar de 4e Gen. New Mini maar vrees dat een leuke uitvoering niet goedkoop gaat zijn.
In 2015 toen we onze F56 JCW kochten vond ik deze al vrij prijzig en we hebben niet eens alle opties aangevinkt en in de loop der jaren is deze enkel nog veel duurder geworden met dank aan het Nederlandse BPM stelsel.
Dit zal bij de 4e Gen. niet veel beter zijn.
Ik wil na 8 jaar best wel weer eens een andere auto maar ik denk dat het geen nieuwe Mini gaat worden.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Nieuwe MINI hatch en Countryman

02 jul 2023, 11:55

De nieuwe elektrische MINI krijgen een ander platform (J01), De nieuwe brandstof MINI blijft nog op basis van het huidige platform. Maar de wijzigingen zijn te groot om het 'maar' een facelift te noemen. Vandaar dat de fabriekscode waarschijnlijk F65/F66/F67 wordt. En ja, alle auto's worden duurder, dat geldt zo'n beetje voor elk merk. Niet alleen de BPM is daar schuldig aan, maar ook alle voertuigeisen die erbij komen. Denk bijvoorbeeld aan de blackbox, eCall, de milieueisen qua uitstoot. Niet voor niks is het aanbod kleine automodellen erg teruggelopen. Daar kunnen de fabrikanten nog maar moeilijk een marge op verdienen.
En de prijs, MINI is altijd al een dure auto geweest. Anderen verklaren mij ook voor gek, want "Voor dat geld koop je toch een grotere auto!". Maar ja, je wilt ook iets leuks rijden, met een fijn stuurgedrag... En dan maar iets kleiner, ipv een Renault Grande Scenic, of Dacia Bigster.
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 apr 2019, 16:43

Re: Nieuwe MINI hatch en Countryman

04 jul 2023, 17:54

Inderdaad emotie is onbetaalbaar. Daarom rij je een MINI........
Maar liever iedere rit met een big smile op mijn gezicht, dan een grotere auto waar ik helemaal geen gevoel bij heb en het maar "een auto" is.

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”