MINI Inspired by Goodwood

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

MINI Inspired by Goodwood

13 apr 2011, 07:19

In navolging van de exclusieve MINI van Peninsula Hotel (http://www.newminiclub.nl/nieuws.php?id=470) een ander luxe uitvoering.

De MINI ‘Inspired by Goodwood’ vertaalt Rolls-Royce vakmanschap naar het merk MINI. De exclusieve en gelimiteerde MINI werd samen met de designers van Rolls-Royce ontworpen. Een unieke combinatie.
Dikke lamswollen vloermatten, kasjmier en ‘Walnut Burr’ hout. Het zijn kenmerken die je linkt aan Rolls-Royce, maar niet aan MINI. En toch gingen de designers van Rolls-Royce en MINI – beiden onderdeel van de BMW Group – de uitdaging met elkaar aan. Het resultaat is deze creatie: een MINI geïnspireerd door Goodwood, Rolls-Royce’s thuisbasis.

Cooper S
De MINI ‘Inspired by Goodwood’ is gebaseerd op de 184 pk sterke Cooper S en voorzien van exclusieve Rolls-Royce kenmerken. De auto staat op 17 inch lichtmetaal en is gespoten in de Rolls-Royce kleur ‘Diamond Black’. Optioneel is er overigens ook te kiezen voor ‘Reef Blue’.

One of 1000
Waar de samenwerking echter vooral zichtbaar is wordt duidelijk als je instapt. Je voeten zakken weg in de lamswollen vloermatten en je kijkt uit op het met ‘Corn Silk’ kleurige leder waarmee het dashboard en de middenconsole zijn bekleed. De stoelen zijn eveneens voorzien van hoogwaardig leder en de vloer en het dak zijn bekleed met materiaal in diezelfde kleur. Het ‘Walnut Burr’ hout zorgt voor een prachtig contrast en de ‘One of 1000’ badge benadrukt nog maar eens dat je hier niet in zomaar een MINI hebt plaatsgenomen.

Geen kristallen champagneglazen
De uitrusting bevat weliswaar geen koelkast en kristallen champagneglazen of massagestoelen maar is wel zeer compleet. Climate control, een audiosysteem met speakers van Harman Kardon en uiteraard tal van elektrische hulpmiddelen maken het de inzittenden zo aangenaam mogelijk.

2012
MINI zal slechts 1.000 exemplaren van de MINI Cooper S ‘Inspired by Goodwood’ produceren. Vanaf het voorjaar van 2012 zal de auto leverbaar zijn. De wereldpremière zal plaatsvinden op de Sjanghai Motor Show.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Bron: Autowereld.com
Afbeelding
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hillegom
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 jul 2006, 18:01

13 apr 2011, 08:09

Als het een Cooper S is, waarom zit er dan geen scoop op de motorkap?
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

MINI 'Inspired by Goodwood'

13 apr 2011, 09:27

via Autoblog:

Afbeelding

Noem het ongebreideld uitmelken, noem het een zinloze toevoeging aan de MINI line-up, feit is wel dat het merk de handen ineen heeft geslagen met die andere autobouwer uit BMW’s merkenportfolio: Rolls Royce. En uit die samenwerking is deze gelimiteerde MINI ‘Inspired by Goodwood’ ontstaan. Hé, hadden we dat al niet een keer voorspeld?

Deze variant van de Cooper S (184 pk) is gelimiteerd tot 1.000 stuks en moet de wat meer luxe georiënteerde MINI-klant over de streep trekken. Naast uiterlijke zaken als de 17 inch lichtmetalen wielen en een Diamond Black lakkleurtje die uit de schappen van Rolls Royce is gegapt, valt bij deze uitvoering vooral het interieur op.
Om te beginnen komen we lamswollen vloermatten tegen, leer op zowel de middenconsole als het zitgedeelte en zwarte pianolak op het stuur. Het dashboard is afgewerkt met ‘Walnut Burr’ (dure naam voor duur hout). Verder is het binnenste voornamelijk uitgevoerd in een kleur die we voor het gemak maar omdopen tot seniorenbeige, en doorloopt tot aan de dakhemel.
Op het aanstaande autofeestje in Shanghai wordt deze MINI ‘Inspired by Goodwood’ onthuld. Wellicht dat er daar direct al een aantal weelderige Chinezen voor de met Harman Kardon speakers behangen MINI vallen. Zaken als automatische airco, Xenon-koplampen en parkeerssensoren zijn eveneens standaard, maar wat deze 65+ editie van de Cooper S moet kosten is nog niet bekend.


Pictures
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
pimmy
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Aalten
Berichten: 930
Lid geworden op: 21 apr 2007, 20:55

13 apr 2011, 09:44

crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Kortrijk
Berichten: 842
Lid geworden op: 04 sep 2007, 17:05

13 apr 2011, 09:50

vanbuiten ziet hij er goed uit (maar ja, het is dan ook gewoon een zwarte mini), maar binnenin, OMG... Nog meer beige was precies niet mogelijk!
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De glazen stad
Berichten: 11224
Lid geworden op: 27 okt 2009, 17:00
Nederland

13 apr 2011, 10:26

shit :mrgreen:
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

13 apr 2011, 10:42

crossbytje schreef:Nog meer beige was precies niet mogelijk!
Echt wel, wat dacht je van het stuur en bovenkant dashboard :roll: :roll: :wink:
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Breda
Berichten: 2565
Lid geworden op: 05 okt 2006, 19:40

13 apr 2011, 16:50

:bleh
Afbeelding
swiebertje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jun 2009, 16:38

13 apr 2011, 19:09

Lekker tapijtje wel :)
W021
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Limburg
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 mei 2009, 20:23

13 apr 2011, 19:17

Dat interieur vind ik echt niet mooi. Wel stijlvol, maar geef mij toch maar sportief en zwart!
despoo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1094
Lid geworden op: 27 apr 2010, 23:43

13 apr 2011, 22:47

ik vind het ook raar dat als het een Cooper S is dat er geen scoop in de motorkap zit en ook geen S in de side scuttles.

Vind het een leuk actie model, alleen het interieur is het net niet helemaal met dat zwarte stuur en de bovenkant van het dashboard zwart. Valt te veel op tussen al dat beige. Had het dan bruin ofzo gemaakt en het stuur gewoon van hout ofzo zoals in een Rolls.
aka BenjaMini
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Regio Delft
Berichten: 344
Lid geworden op: 30 dec 2010, 20:13

13 apr 2011, 23:34

Ik vind hem helemaal fantastisch... Als het hout op het dashboard "echt" hout is dan ben ik om :mrgreen:
Gebruikersavatar
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: De Lier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 11 nov 2005, 23:52

14 apr 2011, 00:42

Ja ik vind dit soort dingen dus helemaal te gek hey.
Maar als ik naar het interieur kijk, dan hadden ze ook bovenkant dashboard in beige moeten doen en hout-inleg in het stuur. Dan was die Engelse Rolls-style volledig doorgetrokken :wink:
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Amsterdam
Berichten: 889
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:25

14 apr 2011, 01:43

Ik vind hem helemaal prachtig, maar hij zal wel onbetaalbaar zijn. Ik las op een andere site, dat er een dieselmotorkap zit in plaats van een brievenbusmotorkap.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
YorkPower
Be Mini
Be Mini
Locatie: Meise
Berichten: 545
Lid geworden op: 05 okt 2010, 13:45

14 apr 2011, 10:41

Ik denk dat als je het bovenste deel van dashboard in het beige doet, dat massa's reflecties gaat geven op de voorruit.. Dus dat zwart daartussen misstaat niet ;-)
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”