Advies /info gevraagd!

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
spuiter
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2011, 13:58

Advies /info gevraagd!

06 dec 2011, 14:37

Hallo kunnen jullie mij misschien helpen een goeie beslissing te nemen.
Ik zit te twijfelen of ik deze auto zal gaan kopen zodat ik dan lid kan worden van deze club :D .
Ervaring met een Mini heb ik nog niet
Zijn er dingen waar extra op gelet moet worden bij zo'n auto, zijn er zwakke punten?
Vaak voorkomende problemen?
De auto komt uit duitsland en mijn ervaring met ingevoerde auto's is slecht, maar deze is zo mooi.
B.V.D voor de info.

Ondertussen ga ik even verder zoeken naar info hier op het Forum

http://link.marktplaats.nl/500421781
Laatst gewijzigd door spuiter op 06 dec 2011, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Heiloo
Berichten: 378
Lid geworden op: 07 jun 2011, 18:27

06 dec 2011, 14:53

links onder "deel deze advertentie" staat altijd de korte link. deze dus:
http://link.marktplaats.nl/500421781

Verder staat er genoeg op het forum over het kopen van een MINI en waar je op moet letten. Voor zover ik kan inschatten is het een redelijke prijs.
spuiter
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2011, 13:58

06 dec 2011, 15:07

@Parklanes Ok bedankt voor de link.
Het gaat me om specifieke info over een Works ik zou me zo kunnen voorstellen dat het blok, versnellingsbak enz wat meer te lijden hebben t.o.v een (gewone) Mini.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

06 dec 2011, 15:23

Advertentie vind ik twijfelachtig. Waarom is het een JCW? Ik zie (behalve aan de uitlaat) nergens aan dat het een JCW zou zijn. Als het een JCW is dan is het in ieder geval geen 218 of 215pk maar 211PK. (ik zie net op de WBCars website wel nog een JCW certificaat)

Verder zijn er diverse opties die niet kloppen. Op de foto recht van voor lijkt de de middelste spijl in de motorkap (achter de grille) wel een andere kleur... Heeft de auto dus schade gehad?

De naam van het bedrijf klinkt een beetje "snel" en de openingstijden vind ik supervaag. Ik ken geen normaal autobedrijf waar de medewerkers om 10:00 beginnen...?!

Aangezien de auto nog geen kenteken heeft (in ieder geval niet op de foto's) kan ik niet zien wat het BPM bedrag is. Daarvan kan je goed afleiden of de auto met schade NL is binnen gekomen.

Ohja en die prijsstelling.... Is wel ZONDER garantie. Ben benieuwd wat dat met een half jaar BOVAG garantie gaat worden.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

06 dec 2011, 15:25

spuiter schreef:@Parklanes Ok bedankt voor de link.
Het gaat me om specifieke info over een Works ik zou me zo kunnen voorstellen dat het blok, versnellingsbak enz wat meer te lijden hebben t.o.v een (gewone) Mini.
Blijft allemaal heel. Is er voor gemaakt.
spuiter
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2011, 13:58

06 dec 2011, 15:44

@ Peter Of de auto schade heeft gehad zie ik snel genoeg :wink:
Ja over het bedrijf, ik kan er niks slechts over vinden. Het zijn handelaren dat staat mij wel een beetje tegen, ze verkopen veel import.
Met garantie zou er 1000 euro bijkomen. Maar het gaat er mij om wat ik evt bij moet leggen, ik heb wat in te ruilen.
Aan wat wat voor dingen kan je nog meer een JCW herkennen?
spuiter
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2011, 13:58

06 dec 2011, 15:52

Heb de foto"s nog eens goed bekeken, ik denk dat het door de lichtval komt dat die stijl achter de grill anders lijkt. Op de andere foto's lijkt ie gewoon zwart.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

06 dec 2011, 15:53

spuiter schreef:@ Peter Of de auto schade heeft gehad zie ik snel genoeg :wink:
Ja over het bedrijf, ik kan er niks slechts over vinden. Het zijn handelaren dat staat mij wel een beetje tegen, ze verkopen veel import.
Met garantie zou er 1000 euro bijkomen. Maar het gaat er mij om wat ik evt bij moet leggen, ik heb wat in te ruilen.
Aan wat wat voor dingen kan je nog meer een JCW herkennen?
JCW herken je onder de motorkap aan de zilveren intercoolerkap, het andere luchtfilter met JCW logo en het JCW plaatje op de kleppendeksel. Verder aan de uitlaat en de bijbhorende badges voor en achter. In Duitland hebben ze volgens mij ook altijd de rode JCW remmen aan de voorzijde (die ik ook niet op de foto's zie....).

Als je voor die 1000 euro een half jaar BOVAG garantie en een echte goede, grote beurt krijgt dan zou ik dat zeker overwegen!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

06 dec 2011, 15:54

spuiter schreef:Heb de foto"s nog eens goed bekeken, ik denk dat het door de lichtval komt dat die stijl achter de grill anders lijkt. Op de andere foto's lijkt ie gewoon zwart.
Was mij ook al opgevallen maar ik zou het zeker even checken.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

06 dec 2011, 16:50

peter schreef:en de openingstijden vind ik supervaag. Ik ken geen normaal autobedrijf waar de medewerkers om 10:00 beginnen...?!
Dat je als klant "pas" om 10 uur terecht kunt om een auto te bekijken, betekent toch niet direct dat er voor die tijd niet gewerkt wordt? Ik vind dat echt geen reden om sceptisch te zijn hoor. Dat is een beetje zoeken.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

06 dec 2011, 17:04

frankie schreef:
peter schreef:en de openingstijden vind ik supervaag. Ik ken geen normaal autobedrijf waar de medewerkers om 10:00 beginnen...?!
Dat je als klant "pas" om 10 uur terecht kunt om een auto te bekijken, betekent toch niet direct dat er voor die tijd niet gewerkt wordt? Ik vind dat echt geen reden om sceptisch te zijn hoor. Dat is een beetje zoeken.
Ze hebben ook een werkplaats. Daar zie ik geen afwijkende openingstijden bij staan.... Bij vrijwel ieder bedrijf zie je voor de werkplaats dan andere openingstijden staan als de verkoopafdeling pas vanaf 10.00 ter beschikking staat.

Een paar weken geleden is de Taskforce Georganiseerde Misdaad bij het volgende bedrijf binnen gevallen: www.actionvipcars.nl

Ook al zo'n "snelle" naam en de website ziet er op zich niet verkeerd uit. Moet wel zeggen dat zij geen bovag lid waren/zijn. Als je dit soort nieuws voorbij ziet komen wordt je toch wat sceptischer. Zeker als een advertentie ook qua kwaliteit/inhoud te wensen over laat. Dan wordt het een optelsom... Als de auto's je core business is dan maak je je advertentie met zorg en dan zouden er niet zoveel fouten in moeten staan.
spuiter
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2011, 13:58

10 dec 2011, 13:02

Ik heb besloten het toch maar niet te doen.
Bedankt voor de info.

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”