MINI importeren Duitsland

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Meg
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2013, 23:01

MINI importeren Duitsland

11 okt 2013, 23:07

Goedendag beste MINI leden,

Ik ben aan het kijken naar verschillende mini's.
Echter ik kan op dit forum weinig terugvinden over het importeren van een mini vanuit Duitsland.

Er worden daar zoveel MINI's aangeboden, en ook tegen lagere prijzen, dat dit wel interessant kan zijn.

Wie kan zijn/haar ervaringen delen?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: MINI importeren Duitsland

11 okt 2013, 23:14

staat heel veel over op de club ;)
ik heb hem in Frankrijk opgehaald en is mij goed bevallen.
zoek maar iets beter en je vind genoeg info!
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: MINI importeren Duitsland

12 okt 2013, 00:17

Ik haal ze uitsluitend uit het buitenland, met name uit Duitsland. Veel aanbod, completere uitvoeringen, betere historie, betere prijzen (al moet je wel beter zoeken tegenwoordig). Invoeren is geen enkel probleem, alle info staat op het www
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: MINI importeren Duitsland

12 okt 2013, 05:13

Teruggedraaide tellerstanden is een groot probleem in duitsland. 30% is teruggedraaid. Van de autos die uit Duitsland geëxporteerd worden is dat percentage dus veel hoger.

Je kan dus nog steeds een hele goeie deal maken daar, maar kijk naar de staat van de auto , en niet naar de tellerstand.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: MINI importeren Duitsland

12 okt 2013, 09:55

dacht juist dat het veel vaker voorkomt in Nederland en dat het in Duitsland veel minder voorkomt.
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: MINI importeren Duitsland

12 okt 2013, 10:07

In Duitsland? Ik denk eerder dat je in NL bedoelt Marcel. Het probleem in NL is veel groter, alleen kan je er hier in dit land veel makkelijker mee klooien zonder gepakt te worden. Als je zelf importeert heb je ook een veel beter zicht op km. standen ipv wanneer je een import auto koopt bij een malafide garagebedrijf.

Er zijn nogal wat mensen die denken dat een importauto altijd een schadebak is, teruggedraaide km.standen etc heeft en noem maar op. Feit blijft dat vooral Duitse auto's veel beter gedocumenteerd zijn en de historie vvoor wat betreft schades veel overzichtelijker en traceerbaarder is. Elk Duits voertuig moet voorzien zijn van een Fahrzeugbrief waarin alle schades gemeld moeten zijn. Ook worden daar km.standen in geregistreerd en alle (!) vorige eigenaren. Probeer daar in NL maar eens achter te komen, laat staan wat het schadeverleden is. Persoonlijk heb ik dan ook 100X liever een Duitse auto dan een NLse auto die driekwart van z'n leven in de file staat en dus thermisch en technisch veel zwaarder bel;ast wordt dan een Duits voertuig. Daar rijden ze tenminste, hard rijden kunnen auto's prima tegen. Het verkeer hier in NL is juist een veel zwaardere aanslag.

Maar goed; ieder z'n ding.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: MINI importeren Duitsland

12 okt 2013, 10:10

zo denk ik er ook over ! wil niet zeggen dat ik geen auto in nederland wil kopen maar ik kijk zeker verder als nederland
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: MINI importeren Duitsland

12 okt 2013, 10:11

en dat komt omdat wij de ervaring hebben ipv afgaan op de indianenverhalen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: MINI importeren Duitsland

12 okt 2013, 10:20

In mijn vriendenkring zijn er mensen die nooooooit meer een auto in Nederland kopen en alleen nog maar importeren. Belangrijk is dat je er de tijd voor neemt Eikels heb je overal die met km standen klooien dus gewoon je gezond verstand gebruiken en kijken of de staat van de auto overeenkomt met de km stand. Ja het is wat meer werk dan een auto in Nederland kopen maar als je daardoor een auto van een recenter bouwjaar en de uitvoering kan krijgen die je wilt zou ik gewoon doen. 2 mnd geleden nog met een vriend een BMW M5 gehaald in Duitsland bomvol opties en de uitvoering die hij wou 5000 euro goedkoper na invoeringkosten en APK dan de goedkoopste in Nederland.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Marcel1973
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Nuland
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 sep 2013, 21:04

Re: MINI importeren Duitsland

12 okt 2013, 10:34

Meg schreef:Goedendag beste MINI leden,

Ik ben aan het kijken naar verschillende mini's.
Echter ik kan op dit forum weinig terugvinden over het importeren van een mini vanuit Duitsland.

Er worden daar zoveel MINI's aangeboden, en ook tegen lagere prijzen, dat dit wel interessant kan zijn.

Wie kan zijn/haar ervaringen delen?

Na het zoeken, had je Dit topic even moeten aanklikken.
Mini Cooper S | R53
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: MINI importeren Duitsland

12 okt 2013, 10:56

Casper schreef:In mijn vriendenkring zijn er mensen die nooooooit meer een auto in Nederland kopen en alleen nog maar importeren. Belangrijk is dat je er de tijd voor neemt Eikels heb je overal die met km standen klooien dus gewoon je gezond verstand gebruiken en kijken of de staat van de auto overeenkomt met de km stand. Ja het is wat meer werk dan een auto in Nederland kopen maar als je daardoor een auto van een recenter bouwjaar en de uitvoering kan krijgen die je wilt zou ik gewoon doen. 2 mnd geleden nog met een vriend een BMW M5 gehaald in Duitsland bomvol opties en de uitvoering die hij wou 5000 euro goedkoper na invoeringkosten en APK dan de goedkoopste in Nederland.
Dat idd. Ik ben nu bezig om voor een vriend een Panamera te zoeken en te importeren. De eerste berekeningen lieten een voordeel zien van minimaal 17k.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
chelsea
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Beek en Donk
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 dec 2009, 13:51

Re: MINI importeren Duitsland

12 okt 2013, 11:27

Dus jij als Porsche liefhebber gaat een Panamera importeren :lachuh

Schijnt dat een 4s goedkoper is als een gewone, iets met emissie die dan gunstige uitvalt.

Succes
Drive a mini, maximum fun!!!!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: MINI importeren Duitsland

12 okt 2013, 11:40

haha, ik heb er niks mee, maar het is dan ook niet voor mezelf. Hij wil een diesel of een hybride.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: MINI importeren Duitsland

12 okt 2013, 19:32

hybride panamera

Laten we het maar weer over MINI's gaan hebben :-)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Meg
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2013, 23:01

Re: MINI importeren Duitsland

12 okt 2013, 22:55

Er zijn dus nogal wat meningen ;)

Om de een of andere reden kreeg ik dat topic niet zo snel gevonden >:( , thanks Marcel

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”