2015 six-door MINI Traveller/Spacebox spied for the first ti

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Misterman
Be Mini
Be Mini
Locatie: Heemskerk
Berichten: 633
Lid geworden op: 28 feb 2008, 11:49

2015 six-door MINI Traveller/Spacebox spied for the first ti

16 nov 2013, 12:36

De nieuwe "clubman" ziet er veelbelovend uit! Ik zie ondermeer horizontale achterlichten, zoals we reeds eerder op de Paceman aantroffen, volledige achterdeuren (ipv het halve deurtje van de clubman), en een fraaie doorlopende daklijn (in tegenstelling tot de Country- en de Paceman).

Afbeelding

Afbeelding

Meer Foto's

The word 'mini' now has a new meaning

An estate version of the upcoming all-new MINI has been captured on camera by our spy photographers for the first time.

The day has come to show you a six-door MINI that according to our sources is just about the same size as a BMW 3-Series Touring. It's without any doubt the largest MINI ever and as you can see it comes with separated rear boot doors that will open to the side, just like on the Clubman.

Aside from being significantly longer and wider than a regular MINI, this prototype also appears to be taller so it's safe to say it will be the most spacious MINI out there. Judging by the dual exhaust arrangement, we are looking at an "S" version and at the back it has wipers for each window.

The car will allegedly come out in 2015 and should receive either the "Traveller" or "Spacebox" moniker, but MINI could decide to play it safe and simply name it Clubman. It represents one of the eight to ten vehicles planned by BMW for the all-new MINI. One of these derivatives is going to be a five-door hatchback which we showed you earlier today in fresh spy pics.
Laatst gewijzigd door Misterman op 16 nov 2013, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Verkies onwetendheid wanneer kennis tot ellende leidt.
Mini Wolf
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: 't Gooi
Berichten: 132
Lid geworden op: 22 okt 2011, 22:41

Re: 2015 six-door MINI Traveller/Spacebox spied for the firs

16 nov 2013, 12:51

Leuk! Ben erg benieuwd of de wielbasis is veranderd tovde "oude" Clubman.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: D11t
Berichten: 2308
Lid geworden op: 25 sep 2005, 18:53

Re: 2015 six-door MINI Traveller/Spacebox spied for the firs

16 nov 2013, 18:01

Mini Wolf schreef:Leuk! Ben erg benieuwd of de wielbasis is veranderd tovde "oude" Clubman.
Interessante vraag. Waarom stel je die, als ik mag vragen?
Wat kan het voordeel of nadeel zijn van een veranderde wielbasis?

Ik hoop dat hij wat steviger is dan de huidige Clubman. Krijg altijd het gevoel dat de MINI tordeert ofzo, als ik bij ons over de verkeersdrempel de straat in draai.
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: 2015 six-door MINI Traveller/Spacebox spied for the firs

16 nov 2013, 18:14

2 weken geleden met een verkoper in Hilversum staan kletsen en die meldde ook wat er in het artikel staat, een station versie op het platform van de huidige 3 serie. En als ik het goed begrepen heb komt deze apart van de clubman, die weer meer een aangepaste versie word.
Staat in ieder geval genoeg op stapel nog voor de komende jaren.
Gebruikersavatar
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roerdalen
Berichten: 1499
Lid geworden op: 28 sep 2005, 21:15

Re: 2015 six-door MINI Traveller/Spacebox spied for the firs

16 nov 2013, 21:47

mini7benno schreef:
Ik hoop dat hij wat steviger is dan de huidige Clubman. Krijg altijd het gevoel dat de MINI tordeert ofzo, als ik bij ons over de verkeersdrempel de straat in draai.
Zonder strutbrace achter doet hij dat inderdaad Benno,
dus tip: monteer een achter strutbrace, komt de wegligging ook ten goede. 8)
(geen voor strut monteren, wil die alleen maar rechtdoor)
TDHS
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Delft
Berichten: 204
Lid geworden op: 01 jun 2008, 17:13

Re: 2015 six-door MINI Traveller/Spacebox spied for the firs

17 nov 2013, 21:21

Ziet er veelbelovend uit. Maar als dit de Clubman zou opvolgen (wat motoringfile beweert), vraag ik me af hoeveel meer het moet gaan kosten. Een 3 serie touring start bij 35 mille.

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”