Mini-motoren niet in Countryman/Paceman

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 980
Lid geworden op: 01 jun 2012, 23:03

Mini-motoren niet in Countryman/Paceman

25 nov 2013, 15:32

De drie- en viercilinder turbomotoren uit de nieuwe Mini komen niet in de huidige Countryman en Paceman. Dat heeft Harald Krüger, directielid van BMW, tegenover Autovisie bevestigd.

Volgens Krüger is de technische infrastructuur van beide modellen niet geschikt voor de modernere Mini-motoren. Als over enkele jaren de nieuwe Countryman en Paceman op de markt komen, krijgen die ze wel.

Driecilinders

De huidige Mini wordt aangedreven door viercilinders die samen met PSA zijn ontwikkeld, maar die moeten in het nieuwe model plaatsmaken voor een 1,5 liter driecilinder turbo (Cooper), 1,5 liter driecilinder turbodiesel (Cooper D) en 2,0 liter viercilinder turbo (Cooper S).

Krachtiger en zuiniger

De Cooper produceert daarmee 136 pk en 220 Nm (230 Nm in overboost), de Cooper D 116 pk en 270 Nm en de Cooper S 192 pk en 280 Nm (300 Nm in overboost). Alle motoren zijn, in vergelijking met hun voorgangers, een stuk zuiniger geworden.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... man__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Ian
Be Mini
Be Mini
Berichten: 402
Lid geworden op: 14 sep 2008, 11:24

Mini-motoren niet in Countryman/Paceman

25 nov 2013, 18:53

Jammer, want de huidige one/cooper (benzine) motoren kunnen het relatief hoge wagengewicht niet aan.
Afbeelding
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

Re: Mini-motoren niet in Countryman/Paceman

25 nov 2013, 20:43

Dat is maar net wat je er van verwacht , Ian.
Ik vind 'm snel genoeg, maar de nieuwe driecilinder zal ook z'n voordelen hebben.
Ian
Be Mini
Be Mini
Berichten: 402
Lid geworden op: 14 sep 2008, 11:24

Re: Mini-motoren niet in Countryman/Paceman

25 nov 2013, 21:01

JosCountrymanCooper schreef:Dat is maar net wat je er van verwacht , Ian.
Ik vind 'm snel genoeg, maar de nieuwe driecilinder zal ook z'n voordelen hebben.
Klopt Jos, ik heb een MINI Countryman Cooper als vervangend vervoer meegehad, maar dat was afzien in vermogen vergeleken met de coupé S :mrgreen:

On topic: het is wel jammer, want ik denk dat het de verkopen van Countryman en Paceman goed zou doen.

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”