New MINI Countryman (spyshots)

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
ClubbieS
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Landgraaf
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2016, 19:09

New MINI Countryman (spyshots)

22 mar 2016, 21:38

Onder het mom "beelden zeggen meer dan duizend woorden", enkele shots van de nieuwe Countryman! :dansen

Artikels:

http://m.autowereld.com/nieuws/spyshots ... countryman
http://www.autoliefhebber.com/nieuwe-mi ... -3667.html
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... y-pictures

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S
ClubbieS
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Landgraaf
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2016, 19:09

Re: New MINI Countryman (spyshots)

26 mar 2016, 21:32

Nog twee, ditmaals zonder camouflage!
(Als dit hét model wordt heet dat.... :() )

Bron:
http://www.autoexpress.co.uk/mini/count ... -for-2016#

Pica's:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S
2Kaatjes
Be Mini
Be Mini
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2013, 20:11

Re: New MINI Countryman (spyshots)

27 mar 2016, 23:35

Hmja eerst maar eens in het echt zien. Tot hier ben ik er nog niet wild enthousiast van.
Lucky 7 :icon_top:
Afbeelding
ClubbieS
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Landgraaf
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2016, 19:09

Re: New MINI Countryman (spyshots)

29 mar 2016, 23:06

2Kaatjes schreef:Hmja eerst maar eens in het echt zien. Tot hier ben ik er nog niet wild enthousiast van.
True, ben er ook nog niet enthousiast over!
Ik snap bijvoorbeeld niet waarom de lijn tussen de deurruiten en het zij-achterruitje niet netjes doorloopt!?
Wel lijkt de kont breder nu die niet zo hoog getrokken is.

Maar... Wie weet, de Clubman stuitte ook op veel commentaar in het begin. :()
Afbeelding
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: New MINI Countryman (spyshots)

30 mar 2016, 06:31

wat een lelijk hok zeg
Afbeelding
Mak
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Doesburg en Rotterdam
Berichten: 206
Lid geworden op: 02 jul 2015, 11:54

Re: New MINI Countryman (spyshots)

30 mar 2016, 08:59

eigenlijk een overbodig model naar mijn mening
Afbeelding
Gebruikersavatar
N_Mdriver
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Berichten: 198
Lid geworden op: 01 nov 2008, 16:59

Re: New MINI Countryman (spyshots)

30 mar 2016, 09:34

Veul mooier als de huidige....wat gedrongener en idd dikker achterkant je daardoor....
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 969
Lid geworden op: 06 feb 2011, 19:55

Re: New MINI Countryman (spyshots)

30 mar 2016, 18:41

ClubbieS schreef:Ik snap bijvoorbeeld niet waarom de lijn tussen de deurruiten en het zij-achterruitje niet netjes doorloopt!?
Bedoel je de daklijn ? Die is hetzelfde als de oude.

Ik ga er wel vanuit de schuine scuttle ook weer terugkomt.
ClubbieS
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Landgraaf
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2016, 19:09

Re: New MINI Countryman (spyshots)

30 mar 2016, 20:53

JosCountrymanCooper schreef:
ClubbieS schreef:Ik snap bijvoorbeeld niet waarom de lijn tussen de deurruiten en het zij-achterruitje niet netjes doorloopt!?
Bedoel je de daklijn ? Die is hetzelfde als de oude.
Ik ga er wel vanuit de schuine scuttle ook weer terugkomt.
Ja, inderdaad (daklijn heb ik even moeten opzoeken) hetzelfde als de vorige!
Is me nooit opgevallen eigenlijk. Ik vind het niet zo'n mooie lijn op deze manier, hoewel het met zwart dak en donkere ruiten achter wel nice uitziet...

Schuine scuttles vind ik ook mooier.
Conclusie voor mij tot nu toe: nice ass, maar verder (nog) niet overtuigend! :lol:
Afbeelding
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S
KITE team MINI
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 sep 2009, 08:39

Re: New MINI Countryman (spyshots)

31 jul 2016, 22:33

Afbeelding

Gelukkig ziet deze er net iets lekkerder uit. Grill iets dikker en de vorm van de koplampen is mooier.
Erg jammer dat het stukje chroom eruit is gehaald bij de raam stijl van de voorruit met het knipper licht gereïntegreerd, vond dat altijd een mooi detail. Verder zie ik dat de nummer plaat achter op in het midden van de kofferbak komt. Ook erg jammer, bij het oude model was het logo in het midden juist zo mooi prominent aanwezig. Ik zie dat liever dan een nummerplaat.

Nu hopen dat ze de auto ook praktisch hebben gemaakt, zoals een 2 Serie Active Tourer, dus ruim 1500 liter laadruimte met de achterbank plat, dan kan de auto ook de concurrentie aan met alle stationswagens in het C segment. Vond de nieuwe clubman erg tegenvallen met 1250 liter, dat is 50 l meer dan een BMW 1 serie terwijl de buiten maten bijna een 3 serie zijn.

Auto beurs in Parijs wordt de auto onthult. Kunnen we een mooi verslag verwachten van de redactie van NewMINI Club en graag even checken of het laadvolume flink is toegenomen, want de huidige Countryman is altijd nok vol geladen met vliegers. ;)
Laatst gewijzigd door KITE team MINI op 15 aug 2016, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Rebos
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2016, 18:56

Re: New MINI Countryman (spyshots)

01 aug 2016, 12:53

Denk niet dat het een 'Wagon Hunter' moet worden voor Mini, het is en blijft toch meer klassement B-segmented SUV. Wel zal hij een stukje groter groeien net als de F54 die ik momenteel rijd. Qua Techniek krijgt ze waarschijnlijk veel mee van de recente BMW X1

Based on the same UKL1 architecture as the recently launched Clubman - which is said to be a huge step forward not only in terms of refinement, but also in terms of the range of powertrains it can accommodate - the new Countryman is set to be considerably larger and more spacious than the current car.

A stretch of around 150mm will take the Countryman's overall length to just over 4.25m, meaning available boot space should grow from the current 450 litres. It's also almost 80mm wider and the wheelbase has grown by at least 100mm. But the really big difference is the height - the Countryman is expected to be 150mm taller than the Clubman, with a more upright seating position and more spacious interior.
(source: autocar.co.ukkie)

Afbeelding

Overigens vergis je je al snel in de ruimte die de F54 Clubman bieden kan. Die van mij moest een C-segmenter station vervangen (Megane Estate dCi 165) en ik had dus maar direct de Dakkoffer erop laten leveren. Maar tijdens inladen van de troep die normaliter ook meeging in de Megane naar Italy stond ik toch raar te kijken :shock: toen alles er al in zat met enkel het rechter deel van de 3delige bank plat en de koffer nog altijd leeg was (ben uiteindelijk gaan herladen zodat de koffer ook mee mocht... staat toch stoer dat MINI in relief op je dak :lol: )
All that matters is all that is important
Afbeelding
KITE team MINI
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 sep 2009, 08:39

Re: New MINI Countryman (spyshots)

01 aug 2016, 16:23

BMW X1 zou prima zijn.

De nieuwe BMW X1 zoekt het hogerop. Letterlijk, want de tweede generatie staat 5,3 centimeter hoger dan zijn voorganger. Dat resulteert niet alleen in heen hogere zitpositie, maar ook in extra ruimte. Op de achterbank én in de koffer, die met 85 liter groeit en nu 505 liter bedraagt. Met weggeklapte achterbank biedt de nieuwe X1 zelfs 1.550 liter aan laadvolume.
KITE team MINI
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 sep 2009, 08:39

Re: New MINI Countryman (spyshots)

01 aug 2016, 16:25

Dit gaat nu in mijn huidige Countryman 8)

Afbeelding

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”