Pimpen mini electric

Alles over de volledig elektrische MINI
MiniLeus
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2022, 19:37

Pimpen mini electric

23 mar 2022, 10:24

Hoi, ik ben nieuw hier, maar heb een paar vraagjes:

Mijn vrouw heeft nu een Mini Cooper S Hammersmith Edition maar die gaan we verkopen en omruilen voor een mini electric.
Maar de electric is nogal saai.
Heeft iemand ervaring met het verlagen van een mini electric?
Heeft iemand een goed adres voor leren bekleding?
Heeft iemand ervaring met een andere grill plaatsen?
En wellicht andere tips die de auto een beetje in de buurt laten komen qua uiterlijk t.o.v. de huidige auto?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Gr R
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Pimpen mini electric

23 mar 2022, 21:35

Welkom op het forum. Weet dat er op het forum ook een onderdeel 'Who are you" en "Show your ride" is. Dat is ietsje leuker dan alleen de vrij anonieme "R".

Verlagen van de MINI Cooper SE. Tsja, MINI maakt h'm juist ietsje hoger om ruimte te bieden voor het accupakket, zodat die niet beschadigd raakt. Maar KW Suspension levert 3 coilover sets voor de Cooper SE. Verder geen ervaring mee, en wellicht zijn er meerdere merken die ook specifiek voor de Cooper SE verlaging aanbieden. Houd in elk geval rekening met een zwaardere MINI door het accupakket. Dus zomaar er effe wat veren onder schroeven lijkt mij niet zo'n fijn idee...

Leren bekleding, ga naar Cools bekledingen. Of neem eens contact op met CM Customs, een van de sponsoren van het forum en de club.

Andere grill plaatsen. Ik weet dat er aan de andere kant van de oceaan een Amerikaan eens een Cooper S grill in de eerste serie van de Cooper SE heeft geschroefd. Dat vergde wel maatwerk, want de grill moest wel weer dicht gemaakt worden om te veel aan water tegen te houden.

En andere tips: wrappen/spuiten van onderdelen, wrappen van de hele auto. Andere velgen kan ook. Qua interieur kun je natuurlijk van alles kopen aan lampjes, matjes, en andere snuisterijen zoals telefoonhouders. Gewoon er iets van maken wat jij tof vind op de MINI.

Ga je een nieuwe Cooper SE kopen, dan kun je eventueel ook de Resolute Edition overwegen?! Dan moet je wel van een groene MINI houden. :mrgreen:
MiniLeus
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2022, 19:37

Re: Pimpen mini electric

24 mar 2022, 20:23

Bedankt voor de vele tips.

Ik ga er mee aan de slag.
Zitten er inderdaad aan te denken om hem te wrappen.
Verlagen maakt het wel stuk mooier, maar moet idd wel goed gebeuren

Dank :-)

Terug naar “MINI-talk”