Het is redelijk stil hier op de topics over de elektrische Mini's. Er zouden inmiddels toch wel wat forumleden moeten zijn die een Mini Cooper E Of Aceman (willen) hebben? Als ik de cijfers zie worden er vele malen meer nieuwe elektrische Mini's verkocht dan die met verbrandingsmotor (vanaf december zijn er 304 Elektrische Mini's en 248 Acemans op kenteken gezet, terwijl er in diezelfde periode maar 30 Mini's op benzine waren).
Wel grappig om te zien dat de Aceman in januari de Tesla Model Y heeft ingehaald in verkoopaantallen, en bijvoorbeeld ook de Hyundai Kona, Volkswagen ID.3 en Kia Niro achter zich laat.
Niet veel andere elektrische Mini-rijders hier?
- evdakker
- Leerling Mini lid
Bericht
Niet veel andere elektrische Mini-rijders hier?
--
Nu even geen Mini...
Voorheen: Mini Cooper cabrio F57 Moonwalk Grey Serious Business Pepper, en Mini Cooper Cabrio R52 Rode Chili
Nu even geen Mini...
Voorheen: Mini Cooper cabrio F57 Moonwalk Grey Serious Business Pepper, en Mini Cooper Cabrio R52 Rode Chili
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Niet veel andere elektrische Mini-rijders hier?
Misschien hebben de meeste E Mini rijders de auto van hun werkgever gekregen. Veel werkgevers verstrekken enkel nog elektrische lease auto's en de werknemers hebben geen andere keuze. Maar een klein deel van de E Mini rijders is blijkbaar zo enthousiast en/of autoliefhebber dat hij of zij op een forum wil posten.
Misschien is er een ander forum speciaal voor mensen die electrische auto's rijden, waar ze wel te vinden zijn?!
Misschien is er een ander forum speciaal voor mensen die electrische auto's rijden, waar ze wel te vinden zijn?!
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Ik rij sinds ongeveer een half jaar in een elektrische MINI, wel een U25 Countryman. Dus net niet passend in dit forum gedeelte. 

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Een goede opmerking Robert,
wordt tijd we het forum wat uitbreiden met de nieuwste electrische modellen zoals de Countryman en Aceman
.
Gr. Milco
wordt tijd we het forum wat uitbreiden met de nieuwste electrische modellen zoals de Countryman en Aceman

Gr. Milco
- Xanlle
- Mod virus alert!
Bericht
Hoi, ik rijd al 3 jaar in een Cooper SE. Hiervoor enkele R53's gehad. Daar is veel mee te doen en aan te veranderen (en dus over te schrijven), maar dat is bij de SE niet echt het geval. Misschien dat daarom het aantal berichten over de SE tegenvallen.
Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee. Alleen had de range wat beter gekund
maar dat is met de nieuwe variant opgelost 
Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee. Alleen had de range wat beter gekund

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het elektrische verhaal past ook niet echt bij een merk als MINI. Elektrisch of PHEV is geweldig als daily driver. Heerlijk in alle rust overstanden overbruggen. Prima!
Maar als fun auto moet het gewoon benzine zijn. Met een beetje herrie en gepruttel en opbouw in vermogen. De sound is de helft van de lol! Het hoeft niet eens hard te gaan, maar het ontbreken van gewicht (ware accu's) en het betere remmen en sturen dat erbij komt is gewoon FUN! Bij mijn daily PHEV kan ik de "Cupra" mode selecteren en dan krijg ik in de auto een nep 5-cilinder geluid te horen, nou dat doe ik dus nooit... Terwijl ik het bij de MINI prachtig vindt!
Ik denk dat de meeste actieve leden binnen de MINI wereld de auto voor de FUN hebben en dan is het elektrische aandeel hier kleiner.
Maar als fun auto moet het gewoon benzine zijn. Met een beetje herrie en gepruttel en opbouw in vermogen. De sound is de helft van de lol! Het hoeft niet eens hard te gaan, maar het ontbreken van gewicht (ware accu's) en het betere remmen en sturen dat erbij komt is gewoon FUN! Bij mijn daily PHEV kan ik de "Cupra" mode selecteren en dan krijg ik in de auto een nep 5-cilinder geluid te horen, nou dat doe ik dus nooit... Terwijl ik het bij de MINI prachtig vindt!
Ik denk dat de meeste actieve leden binnen de MINI wereld de auto voor de FUN hebben en dan is het elektrische aandeel hier kleiner.
- evdakker
- Leerling Mini lid
Bericht
Als je het over fun hebt doet een elektrische Mini Cooper helemaal niet onder voor een op benzine. Het enige dat je zou kunnen missen is misschien in het begin het motorgeluid, ja. Ik heb ervaring in beide varianten, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik zelf de elektrische Mini leuker en meer fun vind om in te rijden dan de benzineversie, door de direct beschikbare vermogen, het grote koppel en het laagliggende zwaartepunt. En ja, ik ben een particuliere rijder, dus ik was helemaal vrij in mijn keuze van merk of model (binnen mijn budget natuurlijk
).
Ieder heeft z'n eigen voorkeur uiteraard, maar een vergelijkende test zegt meer:

Ieder heeft z'n eigen voorkeur uiteraard, maar een vergelijkende test zegt meer:
--
Nu even geen Mini...
Nu even geen Mini...
- Mini=fun
- One wheel wonder
Bericht
Ik rij al sinds 2007 Mini Cooper S cabrio en in maart 2020 daarnaast de SE in ontvangst genomen. Allebei op en top Mini!
Sinds augustus 2023 naast een Cooper S Cabrio (uit 2017) ook de Cabrio Electric als vervanging van de gewone SE. Ook die elektrische cabrio bevalt heel goed, ondertussen al bijna 20.000 km mee gereden en nog geen dag spijt van. De Cooper S wordt nu minder gebruikt, maar regelmatig toch ff genieten van de sound
Sinds augustus 2023 naast een Cooper S Cabrio (uit 2017) ook de Cabrio Electric als vervanging van de gewone SE. Ook die elektrische cabrio bevalt heel goed, ondertussen al bijna 20.000 km mee gereden en nog geen dag spijt van. De Cooper S wordt nu minder gebruikt, maar regelmatig toch ff genieten van de sound

Onze sponsors