OEM Apple Carplay and more

Uw aanspreekpunt voor het toevoegen van diverse elektronische uitbreidingen aan jouw MINI F-serie zoals Driving modes, fysieke schakelaar voor de JCW pro uitlaat en nog veel meer. Vraag naar de mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

OEM Apple Carplay and more

06 jan 2022, 23:07

CarPlay is ontwikkeld door Apple, waarmee iOS is te gebruiken in combinatie met het MINI iDrive infotainmentsysteem. Zo kan het iDrive beeldscherm worden gebruikt als verlengstuk van je iPhone. Met MINI Apple CarPlay kan je navigeren, bellen, muziek luisteren, berichten versturen en ontvangen vanuit de auto.

De CarPlay activatie betreft een bestelling op VIN. Dit digitaal product kan niet retour worden genomen.

Dit is een levenslange activering van onder andere Apple CarPlay, incl. fullscreen weergave (afhankelijk van de actuele firmware versie).

De (headunit) activatie is inclusief:
– Lifetime CarPlay (fullscreen)
– Lifetime map vrijschakeling (BMW navigatie updates)
– Lifetime BMW Apps
– Lifetime Android screen mirroring
– Video “in motion” vrijschakeling

CarPlay vereist:
– Professionele (EVO) navigatiesysteem, optie 609.
– WiFi antenne, optie 6NS (uitgebreide bluetooth) en/of 6WD (WiFi hotspot)

De genoemde opties kunt u terug vinden in de optielijst van uw BMW of middels een onlinehttps://www.mdecoder.com/.
Mocht je er niet zeker van zijn stuur mij dan even jouw volledige VIN nummer (chassisnummer)

COMPATIBEL MET ALLE FIRMWARE VERSIES!

Hoe kan ik mijn firmware versie controleren?
Om de firmware versie te controleren:
– Open de navigatiekaart
– Druk op de knop “opties”
– Scroll naar instellingen -> Positie- en versie geschiedenis
– Controleer de versie, u ziet NBTevo_XXXXX

Fullscreen CarPlay is alleen beschikbaar op de volgende firmware versie:
NBTevo_V, NBTevo_W, NBTevo_X, etc.

Bij een lagere versie wordt CarPlay “splitscreen” op 3/4 van het scherm (origineel BMW) weergegeven.
NBTevo_M, NBTevo_L, NBTevo_K etc.

USB ACTIVATIE IS VAN TOEPASSING OP DE OUDE FIRMWARE VERSIES:
NBTevo_H, NBTevo_I, NBTevo_J, NBTevo_K, NBTevo_M, NBTevo_N, NBTevo_O

Deze activatie is geschikt voor alle F-series MINI's voorzien van een NBT EVO iDrive 5/6 (professional navigatie) systeem

Info omtrent carplay.



Kosten zijn als volgt:
Op locatie Fullscreen: €150
Op locatie Splitscreen: €125
DIY USB €100


Procedure voor USB activatie:
Je ontvangt een bestand en kopieert het vervolgens naar een FAT32-geformatteerde USB-stick (max 32gb), plug de USB-stick in de USB-poort van de BMW, binnen enkele minuten is de activatie klaar! CarPlay is geïnstalleerd en geactiveerd (incl. overige functionaliteit).

Gedetailleerde instructies worden na aankoop verstrekt voor de USB activering.


Heb je interesse, neem gerust contact op met mij.
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage

Terug naar “MDM Montage”