Airco pomp gesloopt (denk ik)....en nu?

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
MiniMe1971
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Nederland

Airco pomp gesloopt (denk ik)....en nu?

07 aug 2024, 10:18

Goedemorgen,

Mijn R53 krijgt groot onderhoud en afgelopen weekend heb ik naast het supercharger onderhoud ook de O-ring van de nokkenassensor en de carterpakking vervangen. So far, so good, was allemaal goed te doen en gelukkig geen gekke dingen tegengekomen.

Voor de carterpan moest de airco compressor er ook af en bij het terugzetten heb ik iets niet goed gedaan en ik weet niet wat.
Bij het indraaien van de onderste bout van de compressor aan het blok heb ik richting het einde van het indraaien van de bout (zat nog niet eens vast) de compressor lek gedraaid; hoop gesis en fel gele vloeistof die uit de compressor kwam druppen (ik neem aan de compressor olie). Airco werkte prima, maar nu niet meer.... >:(

Ik hoop dat er mensen zijn hier op het forum die me verder kunnen helpen met tips hoe nu verder. En ook, wat heb ik fout gedaan?. SOS
Een nieuwe compressor is zo besteld en ik heb twee buurmannen die in de koeltechniek zitten en het systeem zo weer kunnen vullen met R134. Klinkt als een makkie, maar ik vermoed dat er meer bij komt kijken.

De auto staat nog zonder neus etc. op de oprit (omgeving Deventer) en ik kan er ook zo niet "even" ergens mee naartoe rijden nu.
(....en ik baal als een stekker want ik heb een toertochtje met Mini op het programma staan dit weekend, maar dat gaat hem niet worden zo, grrrrr......)

Bedankt alvast voor jullie tips en adviezen!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Airco pomp gesloopt (denk ik)....en nu?

08 aug 2024, 22:02

Denk dat er niks anders op zit dan een nieuwe aircopomp te monteren.

Terug naar “Interieur en audio”