Pass key bluetooth kwijt -> oplossing?

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

24 apr 2010, 12:51

Het navigatiescherm er uithalen is niet zo veel werk.
Rechtsonder een schroef (soms ook linksonder), bovenaan twee schroeven, kapjes van de alarmknop en dashboarddimmer er af en dan flink trekken aan de onderkant. De navigatie zit met 4 schroeven vast.

Ik weet nu ook dat bij de Cabrio de navigatie onder de bestuurdersstoel zit en bij de Hatchback onder de passagiersstoel.
Black eye purple
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zeist
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 mar 2010, 18:46

24 apr 2010, 22:16

Het is gelukt na een paar uur pielen (en enkele schroefjes over en enkele schroefjes verdwenen in dashboard/middenconsole...). Er zat inderdaad een kastje achter de navi en daar staat idd een pass key op. Kan nu via de bluetooth bellen, problem solved 8)

Ik vind 't trouwens wel een waardeloos systeem dat als je de pass key kwijt bent de hele auto moet demonteren om de bluetooth weer aan de praat te krijgen, maargoed.
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 2485
Lid geworden op: 24 sep 2007, 09:58

28 apr 2010, 15:30

en dan heb m eruit....zit dat stickertje er niet op....
kijk je nog een keer is ie ergens overzichtelijk geplakt.....
Gebruikersavatar
MaVaEe
Koeien-teller
Locatie: Doorn
Berichten: 6522
Lid geworden op: 11 jul 2007, 21:49

28 apr 2010, 16:09

Black eye purple schreef:Het is gelukt na een paar uur pielen (en enkele schroefjes over en enkele schroefjes verdwenen in dashboard/middenconsole...). Er zat inderdaad een kastje achter de navi en daar staat idd een pass key op. Kan nu via de bluetooth bellen, problem solved 8)

Ik vind 't trouwens wel een waardeloos systeem dat als je de pass key kwijt bent de hele auto moet demonteren om de bluetooth weer aan de praat te krijgen, maargoed.
Ja of de vorige eigenaar had gewoon zn spulletjes netjes moeten bewaren. :)
Afbeelding
feddomw
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2010, 17:29

25 mei 2010, 12:28

Ik loop inmiddels achter de feiten aan, maar mocht iemand in de toekomst deze topic nog via de zoek-functie vinden: bij BMW in ieder geval kunnen ze de code uitlezen via de OBDC. Ronald van Thommy.nl heeft dat bij mij toen gedaan. Hij heeft in mijn 540 Touring een Bluetooth module ingebouwd, ik de code kwijt, en ik ging niet zelf sleutelen....

Ik neem aan dat dit bij Mini ook kan.

Tip (heb ik na deze fout ook gedaan) zet het gewoon in je instructieboekje met dikke stift als je het weer weet. Als je de code namelijk kwijt bent, ga je toch als "last resort" in je boekjes kijken. Leuk, ik kijk alleen daarin als het ECHT mis is...
MiniFloris
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 mei 2019, 23:15

Pass key bluetooth kwijt -> oplossing?

23 aug 2020, 16:24

Ik ben ook op zoek naar mijn ulf module in mijn R52 2005 cabrio. Niet omdat ik de code kwijt ben maar omdat de module niet meer werkt. Ik heb de radio en navigatie verwijderd maar ik zou niet weten wat ik verder los moet halen om de module te vinden. Iemand een idee?


Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkAfbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Pass key bluetooth kwijt -> oplossing?

23 aug 2020, 21:52

Bij de R52-cabrio ligt de ULF toch ook onder de stoel passagier? Naast de navi-computer...
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r52- ... ab/Rw7syEc

PS: Ik zou de auto-papieren(-pasje) ook niet in je dashboardkastje bewaren.... :()
MiniFloris
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 mei 2019, 23:15

Re: Pass key bluetooth kwijt -> oplossing?

23 aug 2020, 21:55

Dat meen je niet! Ik ga morgenavond meteen onder de stoel kijken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Pass key bluetooth kwijt -> oplossing?

23 aug 2020, 22:07

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r52- ... on/igO8Bp3

Met meer info over de ULF.... Soms beter eerst even in de technische info kijken, en dan pas sleutelen. :mrgreen: :icon_top:
MiniFloris
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 mei 2019, 23:15

Re: Pass key bluetooth kwijt -> oplossing?

25 aug 2020, 20:47

Ja maar er is nogal verschil tussen de mini’s en bij cabrio is het weer anders. Ik heb de module gevonden! Zit helemaal alleen onder de rechter stoel verstopt. Ik kan ik er alleen voor geen meter bij. Nu wil ik de stoel er helemaal uit halen, maar las iets dat je zonder stoel de accu niet aangesloten mag hebben ivm airbag storing. Is dat zo? Dan zou ik om te testen elke keer de stoel weer moeten terug plaatsen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Pass key bluetooth kwijt -> oplossing?

25 aug 2020, 21:33

Tsja, succes is een keuze.... Of accepteren dat je airbag-meldingen krijgt, die je op een later moment reset. Of je fopt het systeem door op de stekker een 3 of 4 ohm weerstand te zetten, zodat ie denkt dat de airbag is aangesloten.
De stoel terugplaatsen kan natuurlijk ook, als de stekker er maar in zit; vastschroeven hoeft niet per se.
MiniFloris
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 mei 2019, 23:15

Re: Pass key bluetooth kwijt -> oplossing?

25 aug 2020, 21:50

Ok, dank Ronald! Lijkt trouwens pairing button probleem te zijn. Dus zoektocht gaat lekker verder


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MiniFloris
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 mei 2019, 23:15

Re: Pass key bluetooth kwijt -> oplossing?

11 sep 2020, 10:30

Update: module gevonden, uitgesloten dat het de pairing knop was door de pinnen in de stekker op de Ulf te verbinden. Tweedehands Ulf besteld op eBay en vervangen. Opgelost! Ik kan weer bellen onderweg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug naar “Interieur en audio”