Stuurbediening zonder OEM radio

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
victor-almere
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: almere
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 feb 2009, 10:05

Nieuwe audio met stuurbediening

01 mar 2009, 09:57

momenteel zit er een standaard radio cassettespeler in de mini incl.een cd wisselaar. alleen de cassette voor de cd's is weg.
Ik overweeg nu een nieuwe radio te kopen voorzien van alle gemakken. (bluetooth, usb) kunnen jullie me adviseren welke radio geschikt is en die ook met de huidige stuurbediening werkt. alvast bedankt. victor
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 2485
Lid geworden op: 24 sep 2007, 09:58

01 mar 2009, 11:44

blijvoorbeeld JVC....
ik heb daar ook nog een module voor liggen zodat je m kan aansluiten op je multi functie stuurwiel....
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

01 mar 2009, 12:09

Victor, of zelf connectoren maken of bijvoorbeeld bij Newministuff.com complete sets kopen. Zij hebben verloop, inclusief stuurbediening voor de meeste merken. Hangt er ook nog vanaf welk systeem exact je nu in je Mini hebt zitten.
Ook kun je er een bracket krijgen waardoor je aftermarket stereo mooi in de uitsparing vd Mini komt te zitten en een verloopstekker voor je antenne.

Mocht je een Pioneer radio gaan kopen dan heb ik hier nog wel zo'n verloopset van hun liggen. Staat ook ergens in het te koop topic.
victor-almere
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: almere
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 feb 2009, 10:05

01 mar 2009, 14:11

dank je wel voor jullie snelle reacties, het betreft een mini cooper uit 2002 met chili pakket en radio boost. voor de jvc of pioneer maakt het dan nog uit om welk type het gaat of past het op elke audio installatie van de genoemde merken.

ik hoor het wel,
victor
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Koudekerk a/d Rijn
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 okt 2010, 09:35

Stuurbediening zonder OEM radio

22 okt 2010, 09:12

Dat in mijn Mini van 2002 nog een casette/radio zit begrijp ik niet helemaal, zeker niet voor dit soort auto's.
Maar uiteraard kan daar gewoon iets anders in natuurlijk alleen vraag ik me af of je dan ook nog de stuurbediening van de radio kan gebruiken ?
Als het niet zo 1-2-3 kan is er dan een mogelijkheid om de stuurbediening aan de praat te krijgen op een niet-OEM radio ?

André
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oirschot
Berichten: 287
Lid geworden op: 26 mei 2008, 21:08

22 okt 2010, 09:58

ja hoor zijn voor diverse merken radios adapters voor die op de radio aan te sluiten zijn zodat je de stuurwiel bediening blijft behouden.
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Koudekerk a/d Rijn
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 okt 2010, 09:35

22 okt 2010, 11:22

Heb je misschien wat merken van radio's waar dat mee kan en leveranciers die de juiste adapters leveren.
Anders koop ik straks weer een radio waar je weer niet de juiste adapter voor kan kopen en heb ik niets aan de radio . . . . ik heb nou eenmaal een neus daar voor ! :evil:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

22 okt 2010, 11:35

ALpine, Blaupunkt, Clarion, JVC, Kenwood, Pioneer, Panasonic en Sony :)

Volgens deze site..

http://www.newministuff.com/new/shop.ph ... show&id=80
Gebruikersavatar
minipino77
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: maastricht
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 mei 2009, 21:48

28 apr 2012, 11:20

Ik heb al vele topics doorgespit, maar echt een antwoord kan ik niet vinden (of de linken werke nniet meer :roll:)

Ik heb sinds kort een mini cooper uit 2002. Deze heeft nu stuurbediening, de orginele boost radio (alleen voor cd's, geen mp3) en er is een parrot3100 ingebouwd.
Voordat ik alles eruit haal, kan iemand me vertellen wat ik nodig heb als:
Ik een radio plaats waar alles al in zit en dus de parrot eruit gaat en mijn stuurbediening blijft werken?

Ik lees vanalles over adapters, ice links, iso stekkers etc, maar ik heb nu geen idee wat nodig te hebben en of het gaat wat ik wil (heb destijds in mijn vorige mini een alpine radio gehad met carkit,usb,mp3 en ipod, alleen had ik toen geen stuurbediening). Als het goed is, is er nu ook een stekker extra geplaatts voor de parrot , kan ik deze bv gebruiken, of moet ik echt iets helemaal anders hebben??

Hopelijk heeft iemand een antwoord erop :lol:
Mini Cooper S Clubman :rijden
Evomini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 110
Lid geworden op: 16 jan 2012, 15:29

28 apr 2012, 21:14

Een parrot-kabel is meestal ISO naar ISO (waar de parrot hardware tussen zit)



Zonder Parrot zit het als volgt af fabriek:

uit je auto komt BMW stekker --> OEM radio


Omdat je een OEM radio hebt met parrot zal het waarschijnlijk als volgt lopen nu:

uit je auto komt BMW stekker -->BMW naar ISO kabel --> ISO naar ISO (de parrot dus) --->ISO naar BMW kabel --> OEM radio


Met BMW stekker bedoel ik de quadlock stekker zoals BMW/MINI die gebruikt. Afhankelijk van model (Wave of boost) /leeftijd moet je kijken of je achterkant vd radio ronde of platte pennen heeft.

Bovenstaande even ter info om wat licht op de zaak te schijnen. Volgens mij hoef je echter alleen een kabel van newministuff aan te schaffen, en een adapter voor de antenne (parrot en andere kabels vervallen dus denk ik):


Verder zul je voor een aftermarket radio een adapter voor antenne aansluiting nodig hebben:

https://www.newministuff.com/new/shop.p ... show&id=80

en

https://www.newministuff.com/new/shop.p ... show&id=78

Maar zoek ook even op de amerikaanse forums via google, dit is denk ik al 1000 keer eerder gedaan. succes ermee
Gebruikersavatar
minipino77
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: maastricht
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 mei 2009, 21:48

01 mei 2012, 22:29

Dank je wel voor de reactie. :lol:
Als ik het dus goed begrijp, heb ik dan aan de huidige kabels die gebruikt zijn niets? En dien ik een kabel te kopen voor
1. een link naar antenne
2. een link van bmw stekker naar andere radio?

Dan zou alles moeten werken?

Alvast heel erg bedankt voor je info
Mini Cooper S Clubman :rijden
gnilo
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Haarlem
Berichten: 45
Lid geworden op: 14 sep 2012, 07:40

Originele autoradio wisselen mogelijk?

24 jan 2013, 12:21

Hallo allemaal,

Ik wil mijn huidige autoradio wisselen voor een andere. Nu wordt mijn huidige radio ook bestuurd door stuurbediening.
Kan ik mijn autoradio wisselen met een andere en dat de stuurbediening wel actief blijft? Of dien ik hiervoor een adapter o.i.d. te plaatsen?

Hoor graag jullie ervaring/kennis.

Hieronder mijn huidige radio.

Afbeelding
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: Stuurbediening zonder OEM radio

11 aug 2022, 11:13

Kan iemand mij adviseren?

er zit bij ons deze radio in:
https://www.bol.com/nl/nl/p/1-din-pione ... 098799777/

Hier staat: stuurwielbediening: JA

als je een radio koopt specifiek voor een bepaald merk en model auto, ga ik er van uit dat de bediening het direct doet, maar die doet het dus niet.

Is er toch nog een adapter nodig o.i.d???

Ben aan het kijken voor een android unit, maar als die er niet in komt vanwege de ruimte en prijs, dan wil ik wel mijn stuurwielbediening werkend hebben :)
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Stuurbediening zonder OEM radio

11 aug 2022, 12:58

Pieter,

Newministuff = is het goedkoopst!
Die heeft het. Ik heb een unit gekocht voor 35 pond dachtik. Je kan daar kiezen voor welk merk radio je hebt. ( ik heb een Sony AX3000DB. ) werktallemaal!

Of een Joying werkt...... zou je Mark van Newministuf even moeten mailen. Hij antwoord wel redelijk snel op mail. ( via de website )
^Robbert
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: Stuurbediening zonder OEM radio

12 aug 2022, 07:50

Joying is te duur voor wat we er mee willen. Radio werkt wel hoor, er zijn meer mensen die er 1 in een MINI hebben zitten.
De mini wordt niet super veel gebruikt en ik heb geen zin om 400 euro uit te geven (nou ja, mijn vrouw niet whahahaha).

bij Newministuff kan ik geen canbus decoder vinden op de website.... maar in mijn beleving koop je een merk en type specifieke radio zodat ALLES werkt, en in de specs staat: stuurwielbediening - JA....

Ik zal pioneer ook eens een bericht sturen anders, wellicht kunnen die nog wat adviseren, maar ik kan me ook voorstellen dat er wat universele decoders zijn die ik kan gebruiken mocht ik de pioneer houden (al ben ik geen fan van de manier van bedienen van het ding..... ab-so-luut niet zelfs)

EDIT
Ik denk dat ik hem gevonden heb
https://newministuff.com/mfsw-multi-fun ... -430-p.asp

nu nog uitvogelen welke ik moet hebben :)
Want ik heb de auto gekocht met de pioneer, en de vorige eigenaar ook... dus geen idee welke radio er in zat origineel.
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-

Terug naar “Interieur en audio”