Dashboard verlichting defect..

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Cablerichy
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Velp
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 okt 2013, 22:28

Dashboard verlichting defect..

19 dec 2013, 22:07

Hallo,

het viel me op dat een gedeelte van mijn dash verlichting het niet doet, is dit (makkelijk) te vervangen? (die onder)
Afbeelding

SOS SOS SOS SOS SOS SOS SOS
Now: Mini Cooper Chilli 2002
~~~~~~~~~~~~
past:
- VW Passat 2.0 TDI DSG 140PK Highline 2005
- VW Passat Variant ex-Basis TDI, 135 pk 2001. (JD chip)
- VW Passat Limo Comfortline TDI, 105 pk 1998.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Dashboard verlichting defect..

20 dec 2013, 11:22

Volgens mij heb ik hier wel eens een DIY van voorbij zien komen, maar ben er niet zeker van.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Cablerichy
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Velp
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 okt 2013, 22:28

Re: Dashboard verlichting defect..

20 dec 2013, 17:59

Dank je, zal nog eens een search er op los laten
Now: Mini Cooper Chilli 2002
~~~~~~~~~~~~
past:
- VW Passat 2.0 TDI DSG 140PK Highline 2005
- VW Passat Variant ex-Basis TDI, 135 pk 2001. (JD chip)
- VW Passat Limo Comfortline TDI, 105 pk 1998.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: Dashboard verlichting defect..

20 dec 2013, 19:52

Ik heb ook even gezocht maar kon het niet vinden. :|
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Cablerichy
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Velp
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 okt 2013, 22:28

Re: Dashboard verlichting defect..

20 dec 2013, 20:51

Nee, alleen Us lightingkit :( is het iig wel makkelijk los te maken.
Now: Mini Cooper Chilli 2002
~~~~~~~~~~~~
past:
- VW Passat 2.0 TDI DSG 140PK Highline 2005
- VW Passat Variant ex-Basis TDI, 135 pk 2001. (JD chip)
- VW Passat Limo Comfortline TDI, 105 pk 1998.
JR mini
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 82
Lid geworden op: 09 jul 2011, 20:02

Re: Dashboard verlichting defect..

20 dec 2013, 23:04

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je het beste dat bedieningspaneel kunt vervangen. Kost maar 25,- bij VDG. Althans volgens mij is dat het enige wat je nodig hebt. Het kan natuurlijk ook in de connectoren zitten.

Je kunt de boel loshalen, zie http://www.bmw-planet.com/lib/mini/HVAC%20REPAIR.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; en vanaf figuur 13. Misschien zit er gewoon wat los en volstaat het aandrukken van de connector.

Hoe je het bedieningspaneel verder kunt loshalen zie http://motoringunderground.com/forum/sh ... 12&page=24" onclick="window.open(this.href);return false; en dan halverwege. Is wel voor een uitvoering met climate control.

Je kunt eerst proberen om te kijken of er ergens een losse connectie is en daarna zou ik overgaan tot vervanging aangezien je de boel dan toch los hebt en als je voor 25,- het al kunt vervangen. Zullen vast nog wel forumleden (Daveke, Spenki) zijn die zo'n paneel overhebben van een sloopmini.
Cablerichy
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Velp
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 okt 2013, 22:28

Re: Dashboard verlichting defect..

20 dec 2013, 23:39

Hartelijk dank JR mini, had een stukje gevonden, maar lijkt als of de gehele wagen moest slopen, valt aardig mee.
Ik had Roy (Spenki) ook al om een richtingaanwijzerstokkie gevraagd, omdat er veel speling in zat, heb dat ding los gemaakt, bleek een veertje verschoven, deze opnieuw geplakt, en klaar.
Now: Mini Cooper Chilli 2002
~~~~~~~~~~~~
past:
- VW Passat 2.0 TDI DSG 140PK Highline 2005
- VW Passat Variant ex-Basis TDI, 135 pk 2001. (JD chip)
- VW Passat Limo Comfortline TDI, 105 pk 1998.
RoJoBo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Gouda
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2015, 18:36

Re: Dashboard verlichting defect..

13 feb 2015, 21:36

Wij hebben sinds kort een Mini Cooper R50 uit 2004 en bij ons zijn de knoppen en ringen van de kachel/airco helemaal niet (meer) verlicht. Weet iemand of hoe ik de lampjes er kan vervangen of hoe dit euvel op een andere manier te verhelpen is?

Alvast bedankt voor jullie moeite! >:( SOS
keyan
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Weesp
Berichten: 369
Lid geworden op: 12 jan 2013, 16:22

Re: Dashboard verlichting defect..

21 feb 2015, 22:39

Prima te vervangen. 2 weken geleden nog gedaan. Paneel moet los. Knoppen eraf en zwarte afdekking. Daarna kom je plastig tegen die het licht verdeeld. Zijn 2 kleine steeklampjes.
Afbeelding
keyan
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Weesp
Berichten: 369
Lid geworden op: 12 jan 2013, 16:22

Re: Dashboard verlichting defect..

21 feb 2015, 22:40

P.s doe het heel voorzichtig is allemaal heel kwetsbaar
Afbeelding
RoJoBo
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Gouda
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2015, 18:36

Re: Dashboard verlichting defect..

07 apr 2015, 17:24

Ok, klinkt relatief eenvoudig. Ik ga het eens proberen.

Ik neem aan dat ik het paneel op dezelfde wijze moet verwijderen als voor de radio?
Endiej
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2017, 10:42

Re: Dashboard verlichting defect..

13 aug 2017, 10:58

Kleine bump. :lol: Ik heb dit probleem ook en omdat ik sowieso de radio wil vervangen, dacht ik meteen ook maar even dit dashboard probleem te fixen (aangezien voor beide hetzelfde losgemaakt moet worden). Bij mij doen zelfs beide lampjes het niet meer.

Weet alleen niet welke lampjes ik moet hebben. Op een Amerikaanse site die ik gevonden heb hebben ze het over T5 lampjes, is dit hetzelfde hier in Europa? Alvast bedankt!
Endiej
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2017, 10:42

Re: Dashboard verlichting defect..

15 aug 2017, 10:53

Gevonden! Zijn 509T lampjes, te koop bij een beetje automateriaalzaak (ik vond ze bij Brezan). Tip: vervang alleen de lampjes zelf en niet de 'huls' waar ze inzitten. Je krijgt namelijk ook Bosch lampjes met de hele 'huls', maar deze passen niet zo mooi als de originele MINI 'hulzen'. Bovendien kosten de lampjes los 82 cent, met huls ligt dit rond de 3 euro.

Anyway: twee nieuwe lampjes in en hatseflats, het doet het allemaal weer! Klein detail: als je het warmtepaneel los hebt gemaakt en zoals ik ook het onderste paneel met alle switches hebt unplugged, moet je deze eerst weer aansluiten voordat de lichtjes van het warmtepaneel het ook doen.
Dacht namelijk eerst dat alle moeite voor niks was geweest. :roll:

Nu is het nog wachten op mijn nieuwe radio zodat ik de hele boel weer kan dichtmaken. :)
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Dashboard verlichting defect..

19 aug 2017, 22:54

Heb je al wel een raampje voor een aftermarket radio? Of doe je origineel erin? Want als je het raampje al wel hebt, kan je de boel al wel dichtgooien. Houd er wel rekening mee, dat aan de achterkant waar de radio in komt een plastic deel zit. Deze steekt iets te ver naar voren. Waardoor de boel net iets strakker gaat zitten. Ik heb dit deeltje verwijderd. Nu kunnen de kabels mooi vrij liggen.

Succes!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tom van Ginkel
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 jan 2014, 12:19

Re: Dashboard verlichting defect..

03 feb 2019, 15:43

Hallo allen, ik heb een Mini R52. Eén deel van de verlichting (rechts) is uitgevallen bij de knoppen van ventilator/verwarming. Het linkerdeel brandt wel. Ik wil het herstellen, maar........

Hoe krijg ik in hemelsnaam die knoppen en het framepje los? Heb het al geprobeerd na jullie aanwijzingen, maar de knoppen alleen al krijg ik er niet af. Is er een bepaalde manier? Ik lees het graag.

Grtz Tom
Tom van Ginkel; owner of New Mini Cooper Cabrio R57 2007 Sidewalk uitvoering

Terug naar “Interieur en audio”