Subwoofer in een cooper

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

Subwoofer in een cooper

10 feb 2007, 13:16

Iemand ervaring met deze subwoofer?? ik kwam hem tegen op de website van Ron de Vries ( www.rondevries.nl)
ziet er mooi uit, alleen een beetje duur :( en er zit geen versterker bij, deze moet dus ook nog los aangeschafd worden.
het is de idiale combinatie tussen goed geluid in je auto en laadruimte
Afbeelding
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

10 feb 2007, 13:19

ik zie net dat hij ook leverbaar is met een versterker (is wel helemaal onbetaalbaar)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

10 feb 2007, 14:33

Dat zijn flinke prijzen. Voor die bedragen zou je kunnen overwegen om de Mini Digital Power Soundmodule aan te schaffen. Die is goed zelf in te bouwen en schijnt erg goed te zijn zodat je geen subwoofer meer nodig hebt en dus ook geen plaats inlevert in de kofferbak. Het is dat ik al mijn speaker al heb vervangen anders zou ik de DPSM zelf gaan inbouwen.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

10 feb 2007, 14:39

Tja wie een beetje geluid wil in zijn auto is al gauw dat bedrag kwijt. Ik vind een 8" woofer wel wat klein en de behuizing is nou niet echt optimaal voor een woofer. Het scheelt wel een hoop ruimte inderdaad.

Je hebt ook deze nog van USDaudio.com. Ook een klein vermogen woofer met een 'design' behuizing.

Zelf heb ik er een 10" MTX 600 watt woofer in liggen met een MTX6001 amp. Dat ziet er zo uit:
Afbeelding

Incl de custom behuizing, dubbele bodem, bedrading, aansluitingen en manuren was ik iets meer dan het dubbele kwijt dan de prijs die je bij rondevries.nl hebt.

iDD
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

10 feb 2007, 17:24

Ik zie dat je dit op je alles hebt aangesloten op je standaard radio..

HOE?????
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

10 feb 2007, 17:29

Berthil schreef:Dat zijn flinke prijzen. Voor die bedragen zou je kunnen overwegen om de Mini Digital Power Soundmodule aan te schaffen. Die is goed zelf in te bouwen en schijnt erg goed te zijn zodat je geen subwoofer meer nodig hebt en dus ook geen plaats inlevert in de kofferbak. Het is dat ik al mijn speaker al heb vervangen anders zou ik de DPSM zelf gaan inbouwen.
Ik heb zelf ook al de standaard speakrs voor en achter vervangen, voor het ik wel nog de orginele tweeters en een setje harmann kardon speakrs in de deur onder( gekocht via marktplaats) achter heb ik een setje focal speakrs, hierdoor is het geluid al enorm verbeterd, toch mis ik het laag uit een subwoofer, maar omdat ik de auto deel met mijn vriendin heb ik beloof geen subwoofer meer in de auto te plaatsen, vooral vanwege de toch al kleinde laadruimte, met het bovengenoemde subwoofertje blijft de laadruimte eigenlijk min of meer het zelfde als zonder.
Wat houd precies die mini digital soundmodule in?? en wat kost zoiets?
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

10 feb 2007, 21:07

coendek schreef:Ik zie dat je dit op je alles hebt aangesloten op je standaard radio..

HOE?????
Er zit een zwart kastje achter de standaard radio die alles prepareert voordat het de versterker in gaat.

iDD
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

10 feb 2007, 23:08

Hier een Engelse review over de DPSM.

Ik dacht iets van 1000 euro, zonder inbouw.
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

11 feb 2007, 00:05

dat is een hoop geld!!
Als ik het goed begrijp, is het setje ook zonder subwoofer maar wel met een enorme versterker en erg goede speakers met filters, het inbouwen is op zich wel goed te doen, maar het is de prijs wat mij tegenhoud :shock: :shock: :shock: :shock:
ik ben bijzonder nieuwsgierig hoe dit klingt in de mini, iemand van de club hier wat dit in de mini heeft zitten??
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

11 feb 2007, 19:57

iDarkDesign schreef:
coendek schreef:Ik zie dat je dit op je alles hebt aangesloten op je standaard radio..

HOE?????
Er zit een zwart kastje achter de standaard radio die alles prepareert voordat het de versterker in gaat.

iDD
Dus al je speakers INCL woofer gaan via een versterker???

groeten

coen
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

13 feb 2007, 00:13

Ik weet niet zeker of alleen de woofer door de versterker wordt aangestuurd of ook de speakers. Als ik het weer eens open heb liggen zal ik er een foto van maken.

Mijn versterker ligt onder een dubbele bodem in de achterkant. Maar wel met open bovenkant zoals te zien op bovenstaande foto.
èrcé
Be Mini
Be Mini
Locatie: Rotterdam
Berichten: 719
Lid geworden op: 28 okt 2006, 11:50

21 feb 2007, 13:56

mooi spul, helaas nog niet voor de R56 te krijgen. Ik zag ergens op het forum dat CooperS-lightningblue het had over een vlakke laadvloer met een subwoofer en versterker er onder, maar kan dat niet meer vinden. Weet iemand daar meer over?
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: Subwoofer in een cooper

14 okt 2022, 14:48

zijn er hier mensen die ervaring hebben met under-seat-woofers?

ik ben ook aan het denken een subwoofertje in de cabrio toe te voegen.
Zit al een after market radio in. Klinkt niet slecht, maar je mist duidelijk lage tonen.
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-

Terug naar “Interieur en audio”