Chrono pack installeren Plug&Play?

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Gebruikersavatar
CooperS2005
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 feb 2016, 17:13

Chrono pack installeren Plug&Play?

09 mei 2016, 18:55

Hoi,

Ik overweeg om bij onze R53 de huidige af fabriek navigatie te vervangen voor een Chronopack.
Ik heb al twee klokken bij het stuur dus lijkt min of meer een makkelijk klusje. Scherm eruit en chrono erin, of komt er toch meer bij kijken en werkt het Chronopack dan niet of niet volledig?

Ik heb het Chronopack nog niet, dus gewoon even proberen gaat helaas niet.
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Oldeberkoop
Berichten: 921
Lid geworden op: 03 nov 2012, 23:47

Re: Chrono pack installeren Plug&Play?

09 mei 2016, 20:26

Zoekfunctie linksboven ff gebruiken.

Zo dus. :wink:

Ron.
Gebruikersavatar
CooperS2005
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 feb 2016, 17:13

Re: Chrono pack installeren Plug&Play?

09 mei 2016, 21:45

Ronsworld schreef:Zoekfunctie linksboven ff gebruiken.

Zo dus. :wink:

Ron.
Thx Ron, Ik had wel gezocht maar dan enkel met de rechter zoekfunctie en er wat doorheen gescand :)
Linker zoekfunctie leverde mij beter overzicht alweer wat wijzer. die hits blijken met rechter zoekfunctie ook in de lijst te staan, dus overheen gelezen :oops:

Merendeel gaat echter over prefacelift en hoe dan de boel te verleggen naar 2 klokken en kmstand issues.

Ik vermoed dat de kabelboom in onze mini niet veranderd hoeft te worden.
- Kmstand is geen probleem want ik heb al 2 klokken bij het stuur.
- Ik heb een facelift R53 (2005) dus ook dat is geen probleem.
- Alle controle functies (lampjes) op Chronopack zitten ook al op mijn nav scherm / unit.
- De OBDII / ECU schijnt alle waardes te berekenen, dus geen missende sensoren.

Moet er dan toch nog iets door de mini delaer geactiveerd worden?

Vorige posts geven helaas niet het verlossende antwoord voor mijn facelift 2005 R53 met navigatiescherm, of ik heb weer eens met een paar schele dichtgeknepen ogen gelezen/gezocht :mrgreen:

Ik ga ook eens de mini dealer bellen om het te achterhalen :D
B3rt
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Deurne
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 jun 2016, 00:28

Re: Chrono pack installeren Plug&Play?

05 jun 2016, 01:23

Daar ben ik ook benieuwd na.
Ik wil dit ook doen, alleen ik heb geen navi, alleen een km teller in het midden.

Is er naast het vervangen van de klokken nog iets wat je moet doen of werkt dat gewoon...
Ik lees soms (google) dat het een kwestie van inpluggen is en werken, behalve de km stand...

Op andere websites lees ik dan weer dat je het moet aanmelden, geen idee hoe duur dit is.

Weer elders lees ik dat de km stand geen probleem is en dat je enkel de teller opnieuw moet aanmelden en dan krijg je de juiste stand. Helaas geen idee wat ze hiermee bedoelen.

Ben geheel onbekend met de MINI techniek, kom van Audi/VW af en daar kon ik zelf veel met een zgn vagcom kabel. Heb geen idee hoe dit bij BMW/MINI gaat, of bv je zelf iets kunt of leden op het forum of dat je hiervoor altijd naar de Dealer gaat etc etc..
Gebruikersavatar
CooperS2005
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 feb 2016, 17:13

Re: Chrono pack installeren Plug&Play?

06 jun 2016, 13:00

Ik heb contact gehad met Ekris velp en de monteurs die ik heb gesproken wisten het zo ook niet te vertellen. Dus ben op dat vlak niet veel wijzer geworden.

Heb het geld ook alweer aan andere dingen uitgegeven, dus deze mod gaat de diepvries in :wink:

Maar in jouw geval zou ik dan eerder twee extra meters links en rechts van je toerenteller plaatsen om gedoe met kmstanden ed te voorkomen.
Laatst gewijzigd door CooperS2005 op 08 jun 2016, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

Re: Chrono pack installeren Plug&Play?

07 jun 2016, 17:09

Spenki is hier eens mee bezig geweest, kan wel maar wel lastig... Hij kan het vast voor je regelen...

Terug naar “Interieur en audio”