Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelijk?

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
gizmo
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: doetinchem
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2013, 13:20

Re: Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelij

16 mei 2016, 00:49

Dat is trouwens geen goedkoop kabeltje.

De achteruirij camera handmatig aanzetten zit al standaard in de Radio daar heb ik ook geen problemen mee dat werkt allemaal.

Ik heb de software van de Nexus telefoon aangepast maar zonder succes, het schijnt dat er maar weinig android telefoons zijn die mirrorlink ondersteunen, dan wordt het toch een chromecast ik ga niet weer een andere telefoon aanschaffen ik heb hem net.
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelij

16 mei 2016, 08:27

Nee klopt, ok dan heb ik vast de camera er niet goed aangezet.

Ja inderdaad, dan is Chromecast voor jou een betere oplossing.

Succes!
Afbeelding
gizmo
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: doetinchem
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2013, 13:20

Re: Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelij

16 mei 2016, 18:48

ik weet niet hoe die camera bij jou werkt maar ik kan hem gewoon aanzetten heeft er ook mee te maken of je er constant stoom op hebt staan, normaal gesproken krijgt hij pas stoom zodra je naar de achteruit schakeld.

ik heb trouwens de chromecast al aangesloten, start snel op en werkt perfect, als je ook een chromecast wilt gebruiken heb je wel twee android of iphone toestellen nodig bij de eerste setup, hij moet met het instellen eerst een wifi accespoint hebben de hotspot van mijn nexus 6p gebruik ik daarvoor en ik stel de boel in met in mijn geval een samsung tablet, als dat eenmaal gebeurt is kun je hem gebruiken.
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelij

16 mei 2016, 19:40

Nee ik ga het via de iPhone kabel doen, wel zo makkelijk. Gewoon 1 telefoon nodig, en werkt ook perfect.

De camera heb ik erbij gekregen, maar niet echt handig ding. Is helemaal rond en geen houdertje. Zit geen voedingskabeltje bij. Moet er wel op aangesloten worden. Zal even naar een andere rondkijken. Wil ook nog een dashcam aanschaffen. Mijn radio heb ik op constante voeding aangesloten, zodat ik ook nog kan luisteren met contact uit.
Afbeelding
gizmo
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: doetinchem
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2013, 13:20

Re: Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelij

16 mei 2016, 21:14

alleen bij de eerste keer instellen heb je twee telefoon's nodig daarna niet meer.

helaas werkt dat met een kabel niet met een nexus 6p, een htc en galaxy s 5/6/7 weer wel.

ik heb een hele kleine camera die ik onder de handgreep bevestigt heb koste mij toen €95 euro en de schakeldraad zit er ingebouwd.

en zoals je in het screenshot kunt zien kan ik daar de camera achter inschakelen zonder in achteruit te zetten ik heb hem dan ook doorgeschakeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelij

16 mei 2016, 21:30

Kan je met de camera jouw beeld niet in de juiste stand zetten? Verder ziet het er goed uit.
Afbeelding
gizmo
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: doetinchem
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2013, 13:20

Re: Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelij

16 mei 2016, 21:52

Hoe bedoel je in de juiste stand zetten dat het beeld een beetje bol loopt aan de zijkanten? Dat kan ik niet wijzigen zal er met te maken hebben dat het een breedhoek lens is.
Ik kan wel de camera in allerlei standen zetten als het dat is wat je bedoelt.

Ik ga nog wel een nfc tag Stikker halen zodra ik de telefoon in houder zet kun je allerlei opdrachten laten uitvoeren bijvoorbeeld automatissch hotspot aan bleutooth,chromecast volume omhoog scherm dimmen enz enz.... en zodra ik de wagen uitga dat alles weer uitgeschakeld wordt en weer naar normaal gaat.
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Drachten
Berichten: 854
Lid geworden op: 15 okt 2014, 23:59

Re: Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelij

16 mei 2016, 22:37

Oh nee klopt wel, je moet het net zo zien alsof je in de spiegel kijkt natuurlijk. Ik ben meer met de dashcam positie bezig. Ik zelf zou hem meer voor gewoon beelden gebruiken. Maar je moet het nu zien als parkeerhulp.

Zo'n sticker is handig, vooral als je de auto deelt. Leuke gadgets.
Afbeelding
gizmo
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: doetinchem
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2013, 13:20

Re: Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelij

03 sep 2016, 20:48

inmiddels een htc 10 gekocht (heeft mirrorlink), is nu een kwestie van de telefoon aansluiten op de usb en ik kan de mobiel bedienen via het scherm van de autoradio, heel handig.
gizmo
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: doetinchem
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2013, 13:20

Re: Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelijk?

07 apr 2018, 22:50

gizmo schreef:
11 mei 2016, 16:01
ik wil graag een 2 din radio inbouwen in een mini r50 bouwjaar 2003 om exact te zijn een parrot asteroid smart, nu zie ik online dat het wel mogelijk is in een mini met automatissche airco maar de mijne is een handmatige airco en ik neem aan dat er dan verschil in zit om de boel te verplaatsten.

wie o wie heeft dit ooit al eens gedaan of kan mij er meer over vertellen?

alvast bedankt!

zie ook link.

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... e-din.html



hieronder de parrot asteroid smart die ik bedoel, overigens die is iets minder diep dan een normale 2 din radio.

http://www.parrot.com/nl/producten/aste ... oid-smart/
vanmiddag toch maar de stoute schoenen aangetrokken en begonnen met een parrot asteroid Smart in te bouwen in een mini one r50.
ik vond zo'n klapscherm achteraf gezien toch niet zo mooi en een beetje zoeken op intenet toch maar begonnen met het verlagen en aanpassen van de ondeste twee bedieningschakelaars en ruimte maken voor een 2din radio.

na een boel zagen en slijpen met een multitool heb de radio nu vast zitten en alles aangesloten en het werkt prima.
het enigste wat ik nu nog moet doen is de downtubes aanpassen en dan is de boel klaar.
al met al is het redelijk te doen met een beetje passen en meten kom je al een heel eind.

ps, ik heb trouwens een orgineel 2 din frame gebruikt, mocht de parrot niet bevallen (is kleiner als 2din) kan ik altijd nog overstappen naar een andere 2din radio.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelijk?

08 apr 2018, 09:59

Mooie aanpassing. Benieuwd naar het eindresultaat !
Afbeelding
gizmo
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: doetinchem
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2013, 13:20

Re: Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelijk?

08 apr 2018, 16:52

en hier het uiteindelijke resultaat.

alleen de downtubes ga ik nog zwart maken....lijkt me dat de radio dan iets mooier uitkomt en ben ik meteen van die beschadigingen af die er nu zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelijk?

08 apr 2018, 17:16

Super netjes! Is ff vogelen, maar resultaat is er zeker naar
Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelijk?

09 apr 2018, 09:57

Netjes geworden zo!
gizmo
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: doetinchem
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2013, 13:20

Re: Mini One R50 bj 2003 2 DIN radio inbouwen is dat mogelijk?

09 apr 2018, 10:02

bedankt voor de positieve reacties :)

even voor andere mini one r50 eigenaren die het ook willen toepassen.

let op! mijn mini one heeft een handmatige airco bij een r50 met automatische airco zal de werkwijze anders zijn.

je hoeft alleen maar daar waar de orginele radio zit net boven de rand door te slijpen en beide zijkanten van boven naar beneden ter hoogte van de balk van de radio achteraan door te slijpen zodat je het hele gedeelte naar beneden kunt verplaatsten.
verder moet het witte gedeelte tot aan het groene tandwiel helemaal doorgeslepen worden om achteraan ruimte te krijgen voor de 2din radio (daar zit verder niets) maar pas wel op dat het groene tandwiel nog wel in zijn eigen behuizing blijft zitten (zit op drie plakken vastgeschroefd) en genoeg constructie heeft (let daar op!) om nog goed te kunnen werken.


en verder is het een kwestie van zelf de constructie opnieuw positioneren en zodanig vastmaken (in mijn geval heb ik 3 mm dik aluminium brackets gebruikt) dat het een geheel word en de 2din houder erin past.
de kabels van de bedieningsschakelaars hebben nog net voldoende ruimte (lengte) om een 2din radio te huisvesten zonder dat de werking erop achteuit gaat, het is gewoon een kwestie van de onderste twee bedieningsschakelaars naar te beneden verhuizen.

als dat allemaal gebeurt is en de radio heeft aan de achterkant voldoende ruimte (ook voor de kabelboom!) en goed is uitgelijnd en vastgemaakt kun je daarna de downtubes passend maken.

alles bij elkaar heeft het mij ongeveer 8 uurtjes aan werk gekost en als je eenmaal aan het zagen bent geslagen kun je niet meer terug :lol:




screenshot is alleen ter illustratie de kabels hoeven niet los gemaakt te worden.
Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”