Hete voetenruimte nabij kachelradiateur

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
CRSMINICOOPERS
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 okt 2016, 20:50

Hete voetenruimte nabij kachelradiateur

09 jun 2017, 15:12

Vorige week zondag was het lekker weer en was ik een stukje aan het rijden met de Mini.
Ik reed toen een stuk over de snelweg en had slippers aan. De airco stond op koud en ik reed lekker mee met het verkeer.

Op een gegeven moment merkte ik dat het bij het gaspedaal wel erg heet begon te worden. Zo heet zelfs, dat ik mijn voet schuin moest gaan houden, omdat het te heet was om mijn voet recht op het gaspedaal te houden. Ik voelde aan de zijkant waar de buizen lopen richting de kachelradiateur, en het was daar gloeiend heet. Mijn vrouw had dit eerder ook al eens gemerkt.

Nu snap ik dat het koelwater wat daar doorheen gaat best warm kan worden, maar dit leek me een beetje te veel van het goede.

Is dit een kwaal wat bij de Mini hoort? Of zou er iets mis kunnen zijn? De airco werkte verder prima en de temperatuur van de motor liep ook niet op. Los van de lokale hitte, merkte ik verder niks aan de auto.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Hete voetenruimte nabij kachelradiateur

12 jun 2017, 07:56

Heb je een R50/52/53 of R56 of F56?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Hete voetenruimte nabij kachelradiateur

12 jun 2017, 13:32

Lijkt mij dat het een r50/52/53 moet zijn
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Hete voetenruimte nabij kachelradiateur

12 jun 2017, 20:47

Dan kan het zijn dat de motor het niet meer met de radiator kon koelen, dus gaat die z'n secundaire systeem gebruiken om zich wel koel te houden.
Je zou een andere thermostaat kunnen monteren om de boel wat koeler te houden. De ramen open gooien en de verwarming op z'n heetst zetten zodat die kan koelen is ook een optie.

Alle R53's waar in heb gezeten hebben er 'last' van. Het is dus een kwaaltje.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Hete voetenruimte nabij kachelradiateur

14 jun 2017, 14:51

It's not a bug, it's a feature!
CRSMINICOOPERS
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 okt 2016, 20:50

Re: Hete voetenruimte nabij kachelradiateur

20 jun 2017, 13:54

Sorry, late reactie mijnerzijds. Maar bedankt voor jullie reacties! Het is inderdaad een R53.
Het zal wel een feature zijn dan :roll:

Terug naar “Interieur en audio”