controle lamp voor dimlicht

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Mauriceth
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2017, 14:59

controle lamp voor dimlicht

08 jan 2018, 11:24

Wellicht een vreemde vraag, maar ik kan nergens een lampje in het dashboard ontdekken wat aangeeft of ik de verlichting aan heb of niet (R53). Ik heb de automatische stand van de verlichting altijd aan staan en bij schemering is het wel prettig te controleren of de verlichting is ingeschakeld.Voor zover ik kan zien bestaat er geen lampje voor, maar misschien kijk ik er nu totaal overheen :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: controle lamp voor dimlicht

08 jan 2018, 16:49

Hmm, heeft een R53 ook een automatisch stand voor verlichting, daar was toch nog geen lichtsensor op de voorruit? (Maar ik kan ernaast zitten hoor!)
Of bedoel je de dagrijverlichting? Bij dagrijverlichting dan brandt het dimlicht al, als je de motor hebt gestart.

Een apart lampje (blauw) is er alleen voor grootlicht. Voor de andere lampen kun je je dashboardverlichting gebruiken als indicatie. Als die brandt, dan brandt er ook iets aan de buitenkant. Helaas kan dat ook alleen stadslicht zijn, maar dat zie je hopelijk zelf dat het veel minder licht geeft... :D
Timini
Be Mini
Be Mini
Locatie: Borne
Berichten: 661
Lid geworden op: 23 aug 2011, 12:43

Re: controle lamp voor dimlicht

10 jan 2018, 19:34

Als het goed is gaat op de automatische stand van je verlichting je licht vanzelf aan en uit als je de auto start/uitzet. Hij gaat niet vanzelf aan als het donker wordt op een R53. Automatische stand betekend dus altijd verlichting aan zonder aan de schakelaar te zitten!

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Afbeelding
Mauriceth
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2017, 14:59

Re: controle lamp voor dimlicht

12 jan 2018, 15:23

Bedankt, dat verklaard het ! ;)
Afbeelding
Mauriceth
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2017, 14:59

Re: controle lamp voor dimlicht

13 jan 2018, 14:16

Toch nog even gecontroleerd. De automatische verlichting werkt echter wel op licht/donker. Ik moet mijn hand op de ruit (buitenkant) bij de spiegel leggen dan ontsteken de lichten pas overdag..
Ik zal de verlichting op de dash in de gaten houden ;)
Afbeelding

Terug naar “Interieur en audio”