Ik heb 2 sleutels maar.......

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Gebruikersavatar
Frans.
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 101
Lid geworden op: 12 nov 2015, 21:23

Ik heb 2 sleutels maar.......

30 apr 2018, 16:39

.......kan er eigenlijk maar eentje gebruiken ?!?!

Ik heb het forum eerst even doorgelezen of mijn probleem al eens belicht werd maar zo snel niets kunnen vinden dus vandaar mijn vraag:

Wij hebben een 2004 R53 als 2de auto met 2 sleutels, eentje mét afstandsbediening en eentje zonder.

Afbeelding

Mijn vrouw rijdt het meeste met de Mini voor haar werk en heeft dus de sleutel mét afstandsbediening maar als ik een keer
met de Mini op pad wil en hem met de "gewone" sleutel open gaat het alarm af. Is dit normaal ?? doe ik iets verkeerd ?? en het allerbelangrijkste, hoe los ik dit op ??

Hoe kunnen we beide sleutels gebruiken zonder problemen met het alarm ??

Bvd voor jullie input :wink:
Klik hier voor mijn SYR
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Ik heb 2 sleutels maar.......

30 apr 2018, 19:09

Is normaal, alarm schakel je aan/uit met de afstandsbediening. En niet met het slot in de deur.... :?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ik heb 2 sleutels maar.......

30 apr 2018, 19:53

De werking is normaal zoals Robert aangeeft. Bij mijn R56 Cooper heb ik ooit, als gevolg van niet goed geplaatste voorruit, een waterlekkage gehad met als resultaat dat de ontvanger in het binnenspiegel kapot is gegaan. Werd een nieuwe besteld maar afstandsbediening werkte dus niet meer en als ik met de standaard sleutel de deur opende ging bij mij ook meteen het alarm af. Hij stopte zodra ik de sleutel in het contact geplaatst had. Dit is natuurlijk de 2de generatie MINI maar je zou eens kunnen proberen of het bij jou hetzelfde werkt, na openen de sleutel in het contact steken of dan het alarm stopt. Misschien niet fijn als je s'morgens als iedereen nog slaapt de MINI meeneemt. Anders een extra sleutel bij bestellen maar geloof dat MINI sleutels niet echt goedkoop zijn.

Succes
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Ik heb 2 sleutels maar.......

01 mei 2018, 06:33

Geld dat ook voor een R50 dat als je met de tweede sleutel de auto van het slot doe dat het alarm af gaat?
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Ik heb 2 sleutels maar.......

01 mei 2018, 09:15

ik heb 4 sleutels. 3 met afstandbediening en 1 zonder.
En alle 3 de remotes doen het normaal.
het kan dus wel,......extra sleutels.....
Gebruikersavatar
WesleyD
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:52

Re: Ik heb 2 sleutels maar.......

01 mei 2018, 09:21

Buur schreef:
01 mei 2018, 06:33
Geld dat ook voor een R50 dat als je met de tweede sleutel de auto van het slot doe dat het alarm af gaat?
Zelfde generatie, dus als je R50 een alarm heeft, dan heb je waarschijnlijk hetzelfde "probleem".
Er gaat geen alarm af als wij de MINI openen met onze tweede sleutel (ook zo'n hol ding zonder afstandbediening), maar wij hebben zover ik weet geen alarm.
Kan die sleutel niet ingelezen/ingeleerd worden in of op het alarmsysteem?

In de praktijk doen we hetzelfde als wat Dennis zegt, dus wij gebruiken allebei de "hoofd"sleutel.
De ligt samen met de reservesleutel van mijn auto ergens weggeborgen.
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Ik heb 2 sleutels maar.......

01 mei 2018, 11:54

WesleyD schreef: Er gaat geen alarm af als wij de MINI openen met onze tweede sleutel (ook zo'n hol ding zonder afstandbediening), maar wij hebben zover ik weet geen alarm.
Ja,....dûhAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
WesleyD
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:52

Re: Ik heb 2 sleutels maar.......

01 mei 2018, 13:58

Mini-Gijs schreef:
01 mei 2018, 11:54
WesleyD schreef: Er gaat geen alarm af als wij de MINI openen met onze tweede sleutel (ook zo'n hol ding zonder afstandbediening), maar wij hebben zover ik weet geen alarm.
Ja,....dûhAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:wink: :))
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Ik heb 2 sleutels maar.......

02 mei 2018, 06:47

Oke vreemd, er zit bij wel alarm in maar met de tweede sleutel gaat het alarm niet af... als ik de auto uit lees zie ik wel dat er ooit gerommeld is met een sleutel... Ik gebruik de tweede sleutel omdat die met afstands bediening kapot is. Die knopjes zijn van de printplaat af, gewoon versleten.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Ik heb 2 sleutels maar.......

02 mei 2018, 18:55

Buur schreef:
02 mei 2018, 06:47
Ik gebruik de tweede sleutel omdat die met afstandsbediening kapot is. Die knopjes zijn van de printplaat af, gewoon versleten.
Ja, als je de afstandsbediening niet gebruikt bij het op slot doen, dan gaat volgens mij het alarm ook niet aan.... Knippert die rode lamp aan één van de hendels ruitenwisser/knipperlicht als je de MINI hebt afgesloten?? Zo niet, dan staat alarm uit.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Ik heb 2 sleutels maar.......

02 mei 2018, 21:07

Als ik de mini met de tweede sleutel op slot doe gaat het lampje altijd knipperen, en van slot af is het knipperende licht uiteraard uit. Vandaar dat ik het vreemd vind en vraag me af waarom dit bij mij wel goed gaat?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Ik heb 2 sleutels maar.......

03 mei 2018, 20:52

...en alarm ook al eens getest? Bijvoorbeeld raampje naar beneden te doen, uitstappen, deur op slot, rode lampje gaat knipperen. Minuutje of zo wachten, en dan door het openstaande raampje naar binnen wapperen met je hand/arm?? Dan zou de MINI moeten gaan joelen (als je interieurbeveiliging hebt; dat kleine 'torentje' aan het dak boven de achterbank).
Of een handige sleutelaar heeft een knipperled aangesloten, zodat ie gaat knipperen als je de deuren op slot doet... :D (maar dan heb je geen echt alarm :? )
Gebruikersavatar
Frans.
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 101
Lid geworden op: 12 nov 2015, 21:23

Re: Ik heb 2 sleutels maar.......

06 mei 2018, 13:28

Ik vind het maar een raar systeem, dat je beide originele sleutels niet probleemloos op één auto kunt gebruiken. Als ik met de "kale" sleutel de auto open en het alarm gaat af dan dooft dit idd zodra ik de Mini op contact zet. Ik zou nog eens moeten spelen met het alarm zoals Robert aangeeft. Ik heb wel al op VIN gecheckt en de Mini is uitgerust met een origineel alarm af fabriek.
Klik hier voor mijn SYR
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Ik heb 2 sleutels maar.......

06 mei 2018, 19:15

...vergeet niet dat het ontwerp van deze MINI van rond 2000 is... Da's 18 jaar geleden, toen bestond Facebook nog niet eens... :mrgreen: De stand van techniek, en de wensen van de gebruikers zijn in al die jaren erg veranderd.

Eén en ander staat qua werking vast ook uitgelegd in de handleiding van de MINI. Die 'kale' sleutel was toen meer een soort van backupsleutel. Men ging er toen blijkbaar vanuit dat de sleutel met afstandsbediening, dé sleutel was waarmee gereden werd.
Er hoort ook nog een echte noodsleutel te zijn, helemaal van plastic die sleutel. Daar kreeg je dan de deuren mee open/van het slot, maar je kreeg de MINI er niet mee gestart. Want het blokje van de startonderbreker zat daar niet in.
Er kunnen, geloof ik, 4 sleutels tegelijkertijd worden aangemeld in de MINI. Dus als je een extra exemplaar met AB kunt regelen, dan kan de dealer die voor je in programmeren.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Ik heb 2 sleutels maar.......

06 mei 2018, 20:15

Robert schreef:
03 mei 2018, 20:52
...en alarm ook al eens getest? Bijvoorbeeld raampje naar beneden te doen, uitstappen, deur op slot, rode lampje gaat knipperen. Minuutje of zo wachten, en dan door het openstaande raampje naar binnen wapperen met je hand/arm?? Dan zou de MINI moeten gaan joelen (als je interieurbeveiliging hebt; dat kleine 'torentje' aan het dak boven de achterbank).
Of een handige sleutelaar heeft een knipperled aangesloten, zodat ie gaat knipperen als je de deuren op slot doet... :D (maar dan heb je geen echt alarm :? )
Ik heb het eens geprobeerd en het alarm doet het super, paar keer zwaaien en horen & zien vergaat!
Terwijl ik wel altijd die tweede sleutel gebruik...

Terug naar “Interieur en audio”