Mini gekocht mis alleen aux/bluetooth wat nu?

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
JefMini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2018, 17:54

Mini gekocht mis alleen aux/bluetooth wat nu?

23 jul 2018, 21:58

Sinds een week nu de trotse eigenaar van een cooper s uit 04. Tijdens het kopen dacht ik dat ik me wel zou redden met alleen een radio alleen merk ik nu al dat ik toch een aux aansluiting mis.

Nu lees ik veel verschillende manieren over het installeren van een andere radio of er alleen een kabel in te pluggen.

Het liefst zou ik ook muziek via bluetooth af willen kunne spelen, nu heb ik al gelezen dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Wie heeft voor mij de gouden oplossing en ik moet erbij vermelden dat ik totaal niet technisch ben!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Mini gekocht mis alleen aux/bluetooth wat nu?

23 jul 2018, 22:15

Zelf geen ervaring mee, maar mensen zijn wel enthousiast over de GROM-interface. Een soort na-bouw module met bluetooth, of eventueel ook met USB-aansluiting. Voor meer info, zelf even door de Google-o-matic halen... :icon_top: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Mini gekocht mis alleen aux/bluetooth wat nu?

23 jul 2018, 22:47

Ik heb zelf de GROM BT3. Bluetooth en USB. Werkt prima. Enige waar ik af en toe tegen aan loop is dat het volume van bellen erg laag ligt tov de radio. Dus volumeknop draaien bij bellen (en niet vergeten terug te zetten). Heb nog niet kunnen vinden hoe dit ‘gelijk’ te zetten.
Ander alternatief is Dension. Daar weet ik dan weer niets van, maar weet dat er leden zijn met dit systeem. Aan hen de eer...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 356
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

Re: Mini gekocht mis alleen aux/bluetooth wat nu?

23 jul 2018, 22:52

Leuke aan Grom is de dab+ module die zij ook kunnen leveren. Werkt erg goed.
Gebruikersavatar
chosenfew106
Be Mini
Be Mini
Locatie: Lienden
Berichten: 449
Lid geworden op: 27 jan 2006, 11:30

Re: Mini gekocht mis alleen aux/bluetooth wat nu?

24 jul 2018, 20:44

Aux adapter op de radio inpluggen en een bluetooth adapter van aliexpress halen. Ben je voor 10 euro klaar.
JefMini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2018, 17:54

Re: Mini gekocht mis alleen aux/bluetooth wat nu?

25 jul 2018, 10:00

Ik weet dus niet zeker of ik een aux adaptor in mijn radio kan pluggen en ik heb ook niet zoveel trek om de radio er uit te trekken om daar achter te komen.


Afbeelding

Deze radio heb ik in mn Mini zitten.
Gebruikersavatar
chosenfew106
Be Mini
Be Mini
Locatie: Lienden
Berichten: 449
Lid geworden op: 27 jan 2006, 11:30

Re: Mini gekocht mis alleen aux/bluetooth wat nu?

27 jul 2018, 11:53

Lijkt me gewoon een boost radio dus volgens mij heeft die een aux. Alternatief is een bluetooth FM transmitter. Bijvoorbeeld de Roidmi 3S FM transmitter
JefMini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2018, 17:54

Re: Mini gekocht mis alleen aux/bluetooth wat nu?

27 jul 2018, 14:59

chosenfew106 schreef:
27 jul 2018, 11:53
Lijkt me gewoon een boost radio dus volgens mij heeft die een aux. Alternatief is een bluetooth FM transmitter. Bijvoorbeeld de Roidmi 3S FM transmitter
Vanmiddag dus een aux kabel gekocht en in de achterkant van de radio gestopt kreeg alleen geen aux menu ervoor en er gebeurde ook niks wanneer ik mn muziek via mn telefoon afspeelde.

Er zit al wel een parrot van Nokia in dus er is al wel mee gesleuteld probleem is dat ik hem zo al heb gekocht en dus niet precies weet hoe alles is aangesloten

Terug naar “Interieur en audio”