verlichting verklikker

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
strak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2018, 17:28

verlichting verklikker

27 aug 2018, 16:51

Mijn eerste post op dit forum, na een zoektocht via google en het forum, toch maar besloten om iets te posten in de hoop dat jullie het antwoord weten.

Bij onze mini doet de verlichting verklikker het niet meer, we krijgen geen signaal meer als we de lampen aan laten staan (wat resulteerde in een lege accu). Wie weet waar dit aan kan liggen?
strak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2018, 17:28

Re: verlichting verklikker

27 aug 2018, 19:23

je hebt gelijk, ik had beter andersom kunnen beginnen, maar inmiddels mijn leven gebeterd (nog wel zonder foto's).

verder geen elektrische problemen, ook geen zekeringen kunnen vinden die erbij passen. uitlezen geven enkel de storing meldingen ten gevolg van de lege accu
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: verlichting verklikker

31 aug 2018, 16:38

Okay en met volle accu uitlezen? Wat krijg je dan?
strak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2018, 17:28

Re: verlichting verklikker

25 okt 2018, 17:12

Recent uit laten lezen maar geen melding waar we iets mee konden. De binnen verlichting gaat wel aan bij deur openen dus aan de schakelaar ligt het niet.
Waarschijnlijk dus iets in het dashboard wat de pieptoon geeft.
Iemand nog een idee?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: verlichting verklikker

25 okt 2018, 20:40

Piepertje zit in de grote klok, piepertje kan stuk zijn natuurlijk.
Maar de piep kan ook uit gezet worden in de KMB-module. Heeft ie 't wel gedaan?
Heb je nog wel een piepje bij temperatuur onder de 3 graden Celsius, of piepje bij lage brandstofvoorraad, piep bij sleutel in contact en geopende bestuurdersdeur, etc..? Want ook die kunnen uitgezet worden.
strak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2018, 17:28

Re: verlichting verklikker

25 okt 2018, 20:56

Hij heeft het gedaan, sinds een paar maanden niet meer.
Die van sleutel in contact zal ik testen.

Maar is dat piepje in de grote klok wel te repareren?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: verlichting verklikker

25 okt 2018, 22:31

Kan het helaas niet meer terugvinden op het web, maar volgens mij zit die pieper in de grote klok. Om dat te fixen, zal ie eruit moeten en open gemaakt. En dan ergens op de printplaat zal dan de pieper zitten.
Er is volgens mij ook nog een test mogelijk, net zoals bij de waarschuwingslampen. Test 13.0 kiezen, dat is de gong-test. Uitleg via deze link, wel in het Engels... https://www.northamericanmotoring.com/f ... -menu.html
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: verlichting verklikker

26 okt 2018, 11:50

Het kan ook aan je contactslot liggen. Als dat niet helemaal lekker werkt weet de auto niet dat je er uit bent


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
strak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2018, 17:28

Re: verlichting verklikker

26 okt 2018, 20:07

Zowel de test volgens bovenstaande beschrijving als het uitproberen met deur open gaf 0 resultaat. Geen toon.
Dus nu op zoek naar de pieper 😱
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: verlichting verklikker

28 okt 2018, 08:09

Dus je krijgt geen enkele toon? Heb je een boordcomputer? Kun je een snelheidwaarschuwing instellen? Die gaat via de gong in de centrale klok.

Zo niet dan moet deze klok helemaal uit elkaar. Hij zit op de centrale printplaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
strak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2018, 17:28

Re: verlichting verklikker

09 mar 2019, 18:08

Via het zelf test menu heb ik getest of überhaupt een signaal toon kwam en deze kwam er niet. De gong in de centrale klok is dus waarschijnlijk kapot.

Bij het demonteren van de klok en het uiteindelijk uit elkaar halen van de klok zag ik geen zichtbare 'schade' aan de gong.

Om het toch weer geluid te krijgen zou ik dus een andere snelheidsmeter kunnen aankopen. Ik zag dat deze als sloop onderdelen regelmatig worden aangeboden. De vraag is of de km-stand van de auto met gaat met de oude klok of neemt de vervangende klok deze over (anders gezegd, waar zit het geheugen van die stand?)
strak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2018, 17:28

Re: verlichting verklikker

04 dec 2019, 17:33

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een kilometer teller? Ze worden tweedehands aangeboden met kilometer stand, maar zit die niet gekoppeld aan de auto? Wordt de huidige stand niet overgenomen?
strak
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 aug 2018, 17:28

Re: verlichting verklikker

26 feb 2020, 20:19

Visueel zie ik die km's in de grote klok, maar die haalt dan die stand uit de toerenteller?

Terug naar “Interieur en audio”