Zekering F5 in zekeringskast onder stuur

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Gebruikersavatar
PetiteMonstre3
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Teuge
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2018, 19:58

Zekering F5 in zekeringskast onder stuur

28 aug 2018, 21:27

Heeft iemand enig idee waarom zekering F5 bij de zekeringen onder het stuur geen stroom heeft? Zekering is nog heel.
F5 5A Control module for instrument cluster/Diode (From Electronic immoblizer control unit) .
Ik ben bezig geweest met een andere radio inbouw maar kwam bij het controleren van de zekeringen dit vreemde voorval tegen.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Zekering F5 in zekeringskast onder stuur

01 sep 2018, 09:56

Die zekering zit tussen 2 modules. Ik vermoed dat eerst de ene module moet werken/functioneren, voordat de volgende module stroom krijgt. Het gaat in dit geval om startonderbreker en instrumentenpaneel (de grote klok). Lijkt me dat er eerst het signaal "sleutel is OK" gegeven moet zijn, en dat daarna de MINI op contact gaat.
Gebruikersavatar
PetiteMonstre3
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Teuge
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2018, 19:58

Re: Zekering F5 in zekeringskast onder stuur

01 sep 2018, 22:33

Bedankt Robert, allen ik snap het niet helamaal. De F5 zekering zit tussen de electronic immobiliser control unit en de instrumental cluster control unit. Alleen lijken mij alle wijzers en lampjes te werken.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r52- ... se/glB2gAe
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Zekering F5 in zekeringskast onder stuur

02 sep 2018, 21:32

Ja, snap h'm ook niet zo... :?
Ik heb nog ergens een ander schema opgeduikeld, zou het kunnen zijn dat alleen het startsignaal over die draad gaat? Dus dat je alleen bij starten daar een spanning op kan meten?

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r52- ... ol/dB9KmUc
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Zekering F5 in zekeringskast onder stuur

02 sep 2018, 23:13

Kan het zijn dat de vorige eigenaar hier zelf heeft lopen klussen. Kan me zo voorstellen dat hij (misschien draadbreuk) geen spanning op F5 meer had en daardoor de spanning (voeding) voor circuit achter Fuse F5 ergens anders weg heeft gehaald? Misschien achterzijde van de fusebox eens controleren om te kijken of de draden wel zijn aangesloten. Ik heb in het verleden heel veel autoradio's ingebouwd en kwam soms de meest mooie creaties tegen, overal extra draden toegevoegd etc.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Zekering F5 in zekeringskast onder stuur

03 sep 2018, 20:34

Of, gewoon om te proberen....trek de F5 zekering eruit, en kijk wat er niet meer werkt. Effe omdenken... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Zekering F5 in zekeringskast onder stuur

03 sep 2018, 20:44

Dat is misschien inderdaad wel de beste eerste stap Robert :icon_top: . Mijn motto is altijd, "meten is weten, als je weet wat je meet" :wink: maar elektrische klachten kunnen soms heel vervelend zijn en niet altijd logische indicaties hebben.

Succes and keep us posted PetiteMonstre3

Terug naar “Interieur en audio”