Temperatuurmeters defect

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Gebruikersavatar
Ome Markie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Lisse
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2016, 19:24

Temperatuurmeters defect

26 mei 2019, 22:01

Goedenavond allemaal,
Zojuist in mijn R53 op het midden instrumentenpaneel gezien dat de meters van de olietemperatuur en watertemperatuur niet meer goed functioneren. :( De watertemperatuurmeter blijft steken op 60, ook als de auto echt goed warm is. En de olietemperatuurmeter komt heel heel laat in beweging en blijft ook veel te laag steken terwijl de auto goed op temperatuur is.
Kent iemand dit? Zijn de sensoren kapot of kan het probleem electronisch zijn? HELP ! :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Temperatuurmeters defect

27 mei 2019, 07:21

Probleem is vast en zeker electronisch. Die meters geven "berekende waardes vanuit de OBD" weer. Er is niet echt een sensortje per meterje. Als je de spullen hebt, probeer de OBD eens uit te lezen naar de waardes, en vergelijk die met de meters. Anders vermoed ik dat die meter-unit aan het stuk gaan is, of slecht contactje heeft, oid.
Gebruikersavatar
Ome Markie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Lisse
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2016, 19:24

Re: Temperatuurmeters defect

27 mei 2019, 08:35

Dank voor uw snelle reactie. Prettig te weten dat het waarschijnlijk electronisch is. Heb wel een apparaat om OBD storingen uit te lezen, maar denk niet dat die zo specifiek is dat ik waardes kan aflezen en vergelijken. Heb vorige week wel een storing gehad waarbij het alarm af ging en de accu te weinig spanning had. Auto knipperde heel raar met de binnenverlichting ook. Wellicht houdt het verband? Accu is weer opgeladen en in orde maar misschien is er toch iets defect?
Drive with pleasure

Terug naar “Interieur en audio”