Andere radio, stuurbediening en navi behouden

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Marieke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:38

Andere radio, stuurbediening en navi behouden

31 jul 2019, 16:28

Beste mini liefhebbers,

Via internet wordt ik niet veel wijzer dus vandaar dat ik hier mijn vraag even wil stellen. Ik ben een 22 jarige meid met helemaal geen verstand van auto's dus misschien is het wel heel simpel maar ik kom er niet uit haha. Ik heb 2 maanden geleden een Mini Cooper uit 2005 gekocht (R50). Daar heb ik afgelopen weekend samen met mijn vriend een andere radio ingezet omdat ik graag MP3/Bluetooth wilde. De nieuwe radio is een Pioneer DEH-4800BT https://www.coolblue.nl/product/638697/ ... 800bt.html

Waar ik niet over na heb gedacht is dat dit dus blijkbaar niet werkt met mijn stuurbediening en de stem van mijn navigatie. Beide functies wil ik wel heel graag weer terug. Na wat Google werk kwam ik erachter dat het met andere kabels op te lossen moet zijn? Klopt dat? En zo ja, wat voor soort kabels moet ik daarvoor hebben? Of is de enige oplossing een andere soort radio?

We hebben de radio er in gezet door eerst de halve auto uit elkaar te schroeven, vervolgens oude radio los, een extra kabel toe te voegen tussen de nieuwe radio en de kabels die in de auto zitten. Daarnaast een kabeltje tussen de antenne aansluiting van de auto en de nieuwe radio. Ik hoop wel dat als het met nieuwe kabels op te lossen is, dat we die er op een zelfde wijze op kunnen zetten en niet dat er allemaal losse kabels met elkaar verbonden moeten worden want dat gaat mij niet lukken

Hopelijk kan iemand hier mij toelichten of ik die functies met deze radio terug kan krijgen en wat ik daarvoor nodig heb.

Groetjes,

Marieke
Gebruikersavatar
Zusan
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2019, 12:23

Re: Andere radio, stuurbediening en navi behouden

11 aug 2019, 08:14

Hallo Marieke,

Toevallig vorige week ook radio laten vervangen. Heb het door een lokaal bedrijfje laten doen, dus kan je geen linkjes geven, maar kan je wel vertellen dat er een speciale kabel is om je stuurbediening te behouden. Navi is lastiger omdat het geluid via de speakers loopt. Wij kregen drie opties: geen geluid meer (blijft wel werken zonder originele radio), losse speaker aan de navi en dan hoor je evt navi en radio tegelijk) of speaker met mutebox zodat radio gemute wordt als navi geluid maakt.

Wij hebben voor nu voor optie 1 gekozen, optie 2 en 3 kunnen ook nog achteraf :wink:

Groet, Edward

Terug naar “Interieur en audio”