Raamframe en luidspreker

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Chamuleau
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2019, 10:49

Raamframe en luidspreker

19 sep 2019, 10:27

Ik rijd nu al een paar maanden met veel plezier in 'Morris'. Nu komt het er op aan om de Mini verder te vervolmaken.

Vorige week is Morris voorzien van verstalers. En daar knapte hij erg van op! Ook zeer goedkoop winterschoenen (originele 15" Mini velgen met zo goed als nieuwe Vredenstein Snowtrack 3 banden er omheen) kunnen vinden. Bijna klaar voor de winter dus.
Maar nog niet helemaal. Het raam aan de passagierszijde ging pas open als je een paar harde klappen op de deur gaf. Begin van het einde van de raammotor. Nieuwe besteld inclusief frame. Dat bleek niet helemaal goed te zijn, want het raam sluit nu 1 cm te laag. Bleek dat ik een ander frame moest hebben ivm met het panormadak. En dat frame kan ik dus nergens vinden.
Heeft iemand of weet iemand zo'n compleet frame met motor te koop?

Sinds het bewuste raamframe is vervangen is ook de grote luidspreker in de deur aan de passagierszijde niet meer zo lekker. Die zoek ik dus ook nog. Ik wil graag dezelfde luidspreker die er nu in zit (volgens mij orgineel Mini) want ik ben best tevreden met het geluid wat er uitkomt.
Dus hiervoor ook: heeft iemand of weet iemand zo'n luidspreker te koop?

Het is dus voor Morris, een Mini Cooper uit 2003.

Alvast bedankt voor het meekijken!

En nog even een fotootje van Morris met zijn nieuwe verstralers

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Raamframe en luidspreker

19 sep 2019, 10:32

Volgens mij is er geen raammechanisme voor een pano-dak. Het kan zijn dat je het frame/glas beter moet uitlijnen. Je kunt door stelschroeven aan de onderkant van de deur de boel omhoog stellen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Chamuleau
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2019, 10:49

Re: Raamframe en luidspreker

20 sep 2019, 20:31

Beste Mini-Gijs,

Bedankt voor je reactie. Het probleem is dat er bij het frame wat er nu inzit geen mogelijkheid tot verstellen is. Hoewel de verkoper vermeld dat deze geschikt is voor de Mini R50, blijkt dat maar ten dele zo te zijn. Er zitten bijvoorbeeld ook geen tandwieltjes bij. Ik ben nu dus op zoek naar een frame dat op de R50 past en wat te verstellen is.
Gebruikersavatar
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zutphen
Berichten: 486
Lid geworden op: 21 sep 2013, 13:11

Re: Raamframe en luidspreker

20 sep 2019, 20:45

Heb je ook een e-mail? Stuur me een PB dan stuur ik je de werkplaatshandleiding voor de portierramen. Pagina 100...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Chamuleau
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2019, 10:49

Re: Raamframe en luidspreker

21 sep 2019, 13:10

Beste Mini-Gijs,
Ik heb je zojuist een PB-tje gestuurd
Chamuleau
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mar 2019, 10:49

Re: Raamframe en luidspreker

17 okt 2019, 11:01

Problemen zijn opgelost! Raammechanisme is vervangen (wat een verbetering) en luidpsreker ook (ook een enorme verbetering).
Maar ik wil graag iedereen ontzettend bedanken voor het meedenken!

Terug naar “Interieur en audio”