radio vraag

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
De-Varende-R50
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2020, 20:45

radio vraag

01 mei 2020, 19:08

hallo.

ik zou vandaag een dension inlaten bouwen op mijn mini R50 uit 2006 met een Boost 2 head unit.

helaas werkte het niet de montuer gaf aan dat er een protocol in de weg zat van het werkend te krijgen.

hebben andere mensen hier op het forum er ervaring mee ?

wat zou de oplossing kunnen zijn naast een nieuwe radio te plaatsen ?

het gaat om de boost 2 (zie foto)

alvast bedankt !
mini_boost_cd1.png
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: radio vraag

02 mei 2020, 08:23

Hi. Balen dat de dension het niet (goed) doet. Heb je gecontroleerd of deze compatibel is. https://mbcaraudio.nl/dension-gateway-l ... 4-bmw.html

Alternatief is evt grom systeem. Vergelijkbaar met dension.

Of andere versie radio
Of andere de versie radio van mini.

Succes
Afbeelding
De-Varende-R50
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2020, 20:45

Re: radio vraag

02 mei 2020, 12:21

ik had inderdaad gekeken op de dension website helaas weet ik niet welke hun hebben gebruikt maar op de website staat dat de Gateway Lite BT de Gateway 300 en de gateway lite zouden moeten werken.

ik ben nu gaan kijken om het zelf in te gaan bouwen en ben op een DIY post gevallen hier op het forum en ga deze vandaag halen. https://www.uwautoonderdeel.nl/Mini-One ... 1-Works-S-

als het goed is zou dit moeten werken zonder problemen met de boost 2 headunit (hopelijk)
De-Varende-R50
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2020, 20:45

slot kan er op !

02 mei 2020, 22:16

vandaag heb ik dit ingeboud https://www.uwautoonderdeel.nl/Mini-One ... 1-Works-S-
werkt zeer goed, de microfoon werkt ook goed, en de stuurbieding werkt ook !

de kers op de taart is dat het me me maar 75 euro heeft gekost in de plaats van 200 euro voor een dension met inbouw kosten.

de inbouw was super simple heb het op een parkeer plaats lang de weg kunnen doen met 1 schroeven draaier 2 torx bitjes ( maat 25 en 40 )

plug en play super simple en handig het enige wat ik persoonlijk last mee had is hem netjes weg werken zodat de radio er weer in schuift dit was snel opgelost door men vriendin met wat kleinere handen !

mochten er mensen zijn die ook intresse hebben om op deze bluetooth kit in te bouwen laat het me weten en ik maak een DIY post met fotos en stap voor stap beschrijving.
Bijlagen
mini_boost_cd1.png
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: radio vraag

02 mei 2020, 23:06

Goed te lezen dat je het hebt opgelost!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3236
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: radio vraag

03 mei 2020, 13:35

Chris,

dit soort rubrieken doen we nooit op slot want het kan in de toekomst iemand zijn met hetzelfde probleem en jou dan een vraag wil stellen, we sluiten alleen verkoop topics waarbij iets verkocht is.

Mocht je in de gelegenheid zijn om een DIY te maken altijd mooi voor het forum en anderen kunnen daar dan weer dankbaar gebruik van maken. Ook voor de 1ste generatie hebben we een aparte DIY rubriek met topics: viewforum.php?f=51

Dus mocht je je geroepen voelen :wink:

Gr. Milco

Terug naar “Interieur en audio”