Stoel bestuurder/bijrijder wisselen

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Erik_Mini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2020, 20:28

Stoel bestuurder/bijrijder wisselen

04 okt 2020, 08:28

In mijn mini cooper r52 wil ik graag de voorstoelen wisselen. De bestuurdersstoel is redelijk doorgezakt. Dat merkte ik, toen ik eens een keer (komt bijna nooit voor) op de stoel van de bijrijder zat. Nu is mijn vraag of het mogelijk is/te doen is om het zitgedeelte en de leuning te wisselen. Ik begrijp dat je ze niet zo maar van plaats kunt wisselen en dat er het nodige bij komt kijken, maar is het überhaupt te doen?
Ik kan ook proberen een Engelse set te krijgen, maar zo'n half blauw leer, half oranje stoffen stoelen?

Ik kijk uit naar jullie reacties.
Erik Kooij
Bijlagen
8CFC1835-74A6-4E49-AA78-EBD8169050DC.jpeg
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Stoel bestuurder/bijrijder wisselen

04 okt 2020, 09:27

Waarom niet gewoon een nieuw setje bestellen voor de bestuurders stoel? Dan heb je daarna weer 2 goede stoelen. Zullen de kosten ook niet echt zijn lijkt me. En dan hoef je maar 1 stoel aan te passen ipv 2
Afbeelding
Erik_Mini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2020, 20:28

Re: Stoel bestuurder/bijrijder wisselen

04 okt 2020, 10:21

Wat bedoel je precies met "een nieuw setje bestellen voor de bestuurders stoel", wat moet ik dan precies bestellen en waar?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Stoel bestuurder/bijrijder wisselen

04 okt 2020, 10:54

Erik,

ik denk dat Daniel bedoelt een nieuwe zitting aanschaffen https://minishop.ekris.nl/48015-mini-co ... id=52_3135.

Wat ik zou doen is bij een goede (auto) stoelen bekleder, indien je bekleding nog goed is, het schuim laten repareren/vervangen.

Succes,

Milco
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Stoel bestuurder/bijrijder wisselen

04 okt 2020, 11:04

Ik neem aan dat je bij Ekris (ook forum sponsor dus korting )


https://www.realoem.com/bmw/nl/showpart ... Id=52_3202

Deze zijn van r53. Maar hier kan je de diverse onderdelen altijd terug vinden

Of een tweede hands onderste stoeldeel halen bij een demontage bedrijf
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Stoel bestuurder/bijrijder wisselen

04 okt 2020, 11:04

Is Milco me weer voor . Thanx voor de aanvulling.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Stoel bestuurder/bijrijder wisselen

04 okt 2020, 16:54

Daniel_S schreef:
04 okt 2020, 11:04
Is Milco me weer voor AfbeeldingAfbeelding. Thanx voor de aanvulling.
Dat krijg je als ik er weer eens voor die PC zit (standaard op zondag :wink: ) maar prima aanvulling toch. Andere waar ik ook wel kijk is Leebmann24.de. Ik denk dat bij hem vooral het schuim door gebruik ingezakt is en die bekleding wat Ekris en die andere sites aanbieden zijn eigenlijk de hoezen en vraag me af of daar voor die prijs ook het binnenwerk/schuim bij zit. Ik denk persoonlijk alleen de bekleding, wie het weet mag het zeggen, geen ervaring mee, jij Daniel?
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Stoel bestuurder/bijrijder wisselen

04 okt 2020, 16:58

Kans is groot dat het idd alleen bekleding is. Ook helaas geen ervaring mee.

Anders idd bij een demontage bedrijf kijken.

Of even een bekleder vragen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Stoel bestuurder/bijrijder wisselen

04 okt 2020, 17:12

Is idd los van elkaar verkrijgbaar ,zelfs de zitting en rugleuning vulling is apart :lol:
Optie is idd bij laten vullen door een bekleder ,maar zou ff kijken wat een nieuwe zitting kost is als je handig bent zelf te doen. Zit je gelijk een stukje hoger :shock:
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Stoel bestuurder/bijrijder wisselen

04 okt 2020, 17:58

Peter,

nogmaals gekeken maar bij de 1ste generatie is alleen de bekleding nog te verkrijgen, bij de 2de generatie is inderdaad wat je zegt het schuim en bekleding voor zowel zitting als rugleuning los te verkrijgen.

Dus Erik, dan zou ik of een goede 2de hands stoel proberen te scoren of zelf schuim regelen en zelf doen.

Succes
Erik_Mini
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2020, 20:28

Re: Stoel bestuurder/bijrijder wisselen

08 okt 2020, 13:37

Oke, dank voor alle informatie. Ik lees dat nieuw schuim/foam niet meer te krijgen is voor r52, dus dat is exit. Blijft optie idd een goede gebruikte stoel te vinden, maar...... kan dat dan ook een bijrijdersstoel zijn? En waar zou ik een gebruikte bijrijdersstoel kunnen kopen?
Is er ook ervaring met het vinden van Engelse stoelen? En dan in de kleur oranje/grijze stof en blauw leer? Zal moeilijk worden. En anders een Engelse bijrijdersstoel met willekeurige bekleding en dan daarvan het foam overzetten.
Toch nog wel wat vragen dus.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Stoel bestuurder/bijrijder wisselen

08 okt 2020, 13:52

Ik weet niet zeker, maar kan me voorstellen dat de zittingen gewoon gelijk zijn. Dus kan je beiden (passagiers stoel/ bestuurders stoel) gebruiken.
Aangezien je de huidige bekleding wilt houden, maakt het ook niet uit wat er op de ‘donor ‘ zit.

Ik weet niet uit welke regio je komt maar er zijn een aantal partijen waar je terecht kunt. Kijk ook even bij de sponsoren van de club.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Stoel bestuurder/bijrijder wisselen

10 okt 2020, 11:01

Denk dat het een stuk makkelijker is om de stoelen en eventueel de bank eruit te halen en opnieuw te laten opvullen en bekleden .scheelt een hoop gezoek en gedoe en je hebt gelijk alles nieuw .en je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt .( echt leer of PU leer of alleen op laten vullen)
Een stoel vinden die iedentiek is qua kleur e.d. Is bijna niet te vinden en een stoel kopen voor alleen de vulling is zonde vh geld die stoel raak je zonder vulling nooit meer kwijt.
En een stoel van de 1 e generatie is ook al vrij oud natuurlijk en daar zal de vulling ook niet van zijn wat het ooit was.

Terug naar “Interieur en audio”