Harman Kardon speakers inbouwen in R50

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
harenm
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Nijmegen
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 nov 2020, 23:46

Harman Kardon speakers inbouwen in R50

24 nov 2020, 07:47

Ik vind de geluidskwaliteit van mijn R50 Cooper tegenvallen en heb onlangs een betere Android autoradio gekocht. Nu zit ik eraan te denken om de speakers te vervangen door Harman Kardon speakers. Op de Engelse eBay worden ze veel aangeboden. Levert dit een betere geluidskwaliteit? Ik heb ook ergens gelezen dat de speakers 2 Ohm zijn. Kan iemand dat bevestigen en kan ik ze dan wel gebruiken met een normale autoradio? Alvast bedankt voor de antwoorden.
Mini Cooper 2002
Mini 1000
Mini Clubman estate 1275
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Harman Kardon speakers inbouwen in R50

24 nov 2020, 08:27

Alles moet aangepast worden omdat er andere signalen gebruikt worden. Andere bekabeling en alles. Heeft eigenlijk geen meerwaarde.
Als je toch alles los gaat halen, kies dan zelf je versterker en boxen uit. Denk dat je hetzelfde bedrag kwijt bent en miss wel beter geluid hebt
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Harman Kardon speakers inbouwen in R50

24 nov 2020, 10:15

Het H/K systeem is echt volledig anders en je kunt niet zomaar alleen de H/K speakers monteren. Je zult dan ook de bijbehorende kabels moeten trekken en de versterker plaatsen. Of het interessant is hangt ervan af hoe voordelig je de set kan kopen en of je zelfs alles kunt maken/inbouwen.
Daarnaast werkt het H/K systeem niet plug&play met aftermarket radio's je moet dus een H/K enabler plaatsen om het vervolgens weer werkend te krijgen
harenm
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Nijmegen
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 nov 2020, 23:46

Re: Harman Kardon speakers inbouwen in R50

24 nov 2020, 20:43

Dank voor de heldere antwoorden. Dat verklaart de relatief lage prijzen op eBay. Ik ga op zoek naar ‘gewone’ luidsprekers.
Mini Cooper 2002
Mini 1000
Mini Clubman estate 1275

Terug naar “Interieur en audio”