Snelheidsmeter Wijzer Zit Vast

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Gebruikersavatar
CooperR50
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:18

Snelheidsmeter Wijzer Zit Vast

08 jan 2021, 14:56

Hallo leden,

Van ochtend a korte rit gemaakt met onze R50 MINI Cooper en is het snelheidsmeter wijzer vast gaan staan. Tot nu toe de volgende geprobeerd:

1. Accu even los gekoppeld = niet opgelost

2. Software reset gedaan via display en menu 19 < Logoff < menu 21 < reset = niet opgelost

3. Software menu 2 alles in het dash laten aan - uit - aan zetten = niet opgelost

Is er iemand hier die dit meegemaakt heeft of een idee heeft waarmee ik dit kunt oplossen? Nieuwe meter voor een oude MINI is +/- €700. Dit bedrag gaat een beetje te ver voor ons in ieder geval!!!

Ik hoor het graag, cheers, Mark
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Snelheidsmeter Wijzer Zit Vast

09 jan 2021, 17:28

Geen idee hoe die dingen werken bij een r50 ,maar is waarschijnlijk gewoon een tandwieltje versleten of verschoven of iets .optie is gewoon even open schroeven en kijken en onderdeeltje vervangen of 2e hands cluster inbouwen of laten doen als je niet handig bent.maar mijn motto is altijd eerst zelf doen kapotter dan het nu is kan het toch meestal niet :lachuh en het lijkt vaak moeilijker dan het is .en lukt het echt niet laten doen .in de tussentijd gewoon even een TomTom in de auto zodat je weet hoe hard je rijd :rijden of zit daar al een digi teller in .
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Snelheidsmeter Wijzer Zit Vast

09 jan 2021, 17:28

Geen idee hoe die dingen werken bij een r50 ,maar is waarschijnlijk gewoon een tandwieltje versleten of verschoven of iets .optie is gewoon even open schroeven en kijken en onderdeeltje vervangen of 2e hands cluster inbouwen of laten doen als je niet handig bent.maar mijn motto is altijd eerst zelf doen kapotter dan het nu is kan het toch meestal niet :lachuh en het lijkt vaak moeilijker dan het is .en lukt het echt niet laten doen .in de tussentijd gewoon even een TomTom in de auto zodat je weet hoe hard je rijd :rijden of zit daar al een digi teller in .
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Snelheidsmeter Wijzer Zit Vast

10 jan 2021, 10:06

Anders even kijken of er in de buurt een bedrijf zit welke tellers kan reviseren. Heb ooit een dergelijk probleem gehad met een 206.
Afbeelding
Gebruikersavatar
CooperR50
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:18

Re: Snelheidsmeter Wijzer Zit Vast

22 jun 2022, 21:05

Hallo iedereen

Terug komend op mijn OP, ik heb nog steeds een kapotte snelheidsteller. It zit te kijken na een gebruikte om aan te schaffen die wellicht meer km erop heeft staan dan de werkelijke km totaal. Is er iemand hier die een bedrijf of persoon kent die de vervangende km teller kunt opnieuw coderen zodat de km kloppen met mijn huidige kapotte teller? Bij een dealer hoeven ik niet aan te kloppen want die will €700 + voor een nieuwe teller en coderen.

Ben wel benieuwd na jullie reacties. Cheers CoopeR50

Terug naar “Interieur en audio”