Recaro stoelen voor R53

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
leeuw333
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2022, 14:02

Recaro stoelen voor R53

05 jan 2022, 09:33

Hallo allemaal,

Nieuw op dit forum en trotse bezitter van een Cooper S uit 2004. Vooral de compressor maakt indruk in het hogere toerenbereik en een glimlach valt meestal niet te onderdrukken tijdens een rit. T is net een kart :D

De standaard stoelen met stoelverwarming vind ik minder geslaagd. Ik denk er over ze te vervangen door Recaro's of een ander goed fabrikaat die meer zijdelingse steun geven en een wat langere zitting hebben. Als ik filmpjes en handleidingen bekijk ziet het er uit als of het nogal een klus is, vooral de vervanging van de geleiderails naar 'recaro' standaard. En ik vind het lastig om een kundige, betrouwbare en prijstechnische scherpe leverancier te vinden die dergelijke stoelen kan leveren en eventueel inbouwen.

Wie kan mij wat wegwijs maken?

Alvast dank,

Hartelijke groet,

-- Lieuwe
Gebruikersavatar
MaikR53
Be Mini
Be Mini
Locatie: Zaanstad
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 feb 2019, 20:26

Re: Recaro stoelen voor R53

05 jan 2022, 10:50

Wat heb je precies in gedachten qua stoelen? er zijn namelijk een aantal opties die fabrieks af of als accessoire geleverd zijn bij MINI die ook zeker een stuk meer zijdelingse steun geven.
Zo was af fabriek een optie voor deze Recaro stoelen:
Afbeelding

En als accessoire waren er nog John Cooper Works sportstoelen (geproduceerd door Sparco, qua bouw gelijk aan de Sparco R700 (milano):
Afbeelding

Deze stoelen, mits in MINI spec, zijn plug&play. De laatst genoemde JCW stoelen heb ik zelf ook in de auto en geven echt meer dan voldoende steun.
Buiten deze twee opties kun je ook nog zonder al te veel moeite de Recaro Sportster CS uit de R56 monteren. Mocht je echt iets anders willen dan moet je wel naar setups gaan kijken waarbij je dan passende onderbouw moet vinden die op de R53 rails passen.
leeuw333
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2022, 14:02

Re: Recaro stoelen voor R53

05 jan 2022, 14:58

Hey Maik,

Dank voor je reactie. Wil je een PB sturen maar dat lukt me geloof ik niet helemaal via het forum. Kun jij mij een PB sturen?

MVG Lieuwe
Gebruikersavatar
YannickM
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:
Locatie: Mortsel
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 feb 2019, 11:42

Re: Recaro stoelen voor R53

06 jan 2022, 11:25

De bovenvermelde stoelen zijn de originele stoelen van Mini, zeer moeilijk te vinden en de verkopers kennen meestal de situatie en prijzen ze hoger.
Minispeed.eu heeft recaro stoelframes voor onze mini's en die kan je dan mee bestellen als je nieuwe stoelen van recaro wilt.
768
Gebruikersavatar
robertok
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 689
Lid geworden op: 31 jan 2017, 08:03

Re: Recaro stoelen voor R53

10 jan 2022, 13:11

Coen de Korte.. Kom er maar in... ;)
Mijn R53 JCW -SYR
Afbeelding
Gebruikersavatar
innocenti1300
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Regio Den Bosch
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jun 2021, 10:07

Re: Recaro stoelen voor R53

11 jan 2022, 22:56

De originele Mini Recaro's zijn afgeleid van de Recaro Style. Deze zijn op MP prima te koop. Vervolgens kan je een losse adaptorset kopen en is t bijna plug en play. Ik weet niet of een R53 een stoelairbag heeft. Bij ja moet je een adapter zoeken in de vorm van een weerstand om deze uit t schakelen.
Gebruikersavatar
innocenti1300
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Regio Den Bosch
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jun 2021, 10:07

Re: Recaro stoelen voor R53

11 jan 2022, 22:58

MartijnvandeVelde
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 dec 2021, 10:52

Re: Recaro stoelen voor R53

17 jan 2022, 20:50

Zojuist kwam ik op Marktplaats de onderstaande advertentie tegen. Originele Recaro's. Ik zou ze zelf ook graag willen, maar vind de prijs wel erg hoog...

https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... irbag-leer
Gebruikersavatar
innocenti1300
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Regio Den Bosch
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jun 2021, 10:07

Re: Recaro stoelen voor R53

17 jan 2022, 21:43

Mooie stoelen. Hopelijk leest TS de tip
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Recaro stoelen voor R53

18 jan 2022, 07:23

MartijnvandeVelde schreef:Zojuist kwam ik op Marktplaats de onderstaande advertentie tegen. Originele Recaro's. Ik zou ze zelf ook graag willen, maar vind de prijs wel erg hoog...

https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... irbag-leer
Die zijn inderdaad netjes. En worden weinig aangeboden.
Beetje schoonmaken en klaar. Denk dat je dergelijke stoelen niet veel goedkoper gaat vinden.
Je kunt bieden Afbeelding.
Ze behouden waarde. Dus je kunt ze (als je de mini oojt weer weg doet) ook weer los verkopen.
Afbeelding
electricblueR53
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 nov 2021, 10:08

Re: Recaro stoelen voor R53

22 jan 2022, 16:37

Daniel_S schreef:
18 jan 2022, 07:23
MartijnvandeVelde schreef:Zojuist kwam ik op Marktplaats de onderstaande advertentie tegen. Originele Recaro's. Ik zou ze zelf ook graag willen, maar vind de prijs wel erg hoog...

https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... irbag-leer
Die zijn inderdaad netjes. En worden weinig aangeboden.
Beetje schoonmaken en klaar. Denk dat je dergelijke stoelen niet veel goedkoper gaat vinden.
Je kunt bieden Afbeelding.
Ze behouden waarde. Dus je kunt ze (als je de mini oojt weer weg doet) ook weer los verkopen.
In Engeland vind je ze goedkoper rond de €1100,00 incl achterbank (als je er toch bent voor een rit)
Het blijven natuurlijk wel stoelen die tussen de 14 en 18 jaar oud zijn ze kunnen er optisch wel goed uit zien maar het blijven stoelen die wel gemiddeld 16 jaar gebruikt zijn geloof maar dat merk je wel in het zitcomfort
Ik ben na veel zoeken en vergelijken bij de volgende set uit gekomen en ook gekocht de Corbeau RRB
Gloednieuwe set kost incl verzendkosten douane en BTW kosten €2250,00
Ik heb ze jong gebruikt gekocht zie foto's van vorige auto waar ze in zaten.
verwacht de stoelen volgende week binnen.
Bijlagen
$_59 (9).jpg
$_59 (3).jpg
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Recaro stoelen voor R53

22 jan 2022, 17:47

Dat is ook wel een dikke set ! Past dat op de bestaande punten of nog een (kleine) aanpassing nodig?
Afbeelding
electricblueR53
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 nov 2021, 10:08

Re: Recaro stoelen voor R53

22 jan 2022, 18:58

Daniel_S schreef:
22 jan 2022, 17:47
Dat is ook wel een dikke set ! Past dat op de bestaande punten of nog een (kleine) aanpassing nodig?
Past op bestaande punten 1 op 1 heb er namelijk bodemconsole en glijset voor R53 bijgekocht
Ik hoef alleen de stoelairbag kabel te kortsluiten daar in deze stoelen geen airbag zit

Terug naar “Interieur en audio”