Pioneer radio installeren in 02 Mini Cooper

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
CoopR_26
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2022, 11:03

Pioneer radio installeren in 02 Mini Cooper

23 feb 2022, 17:09

Hallo allemaal! Ik heb onlangs een mooie Mini Cooper uit 2002 gekocht en wil daar mijn Pioneer radio in zetten. Nu had ik een paar dagen terug wat onderzoek gedaan en een adapter stekker gekocht. De video die ik had gekeken over hoe je de oem radio er uit haalt, heeft een andere stekker dan die ik in de auto heb zitten. Nu vraag ik mij af of er ergens een adapter stekker te bestellen is zodat mijn Pioneer radio in mijn Mini kan.
Kan iemand hier mij verder helpen hiermee?

Mijn stekker in de Mini:
De adapter die ik had gekocht:
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Pioneer radio installeren in 02 Mini Cooper

24 feb 2022, 10:09

Je maakt het ons wel lastig.... :mrgreen: Die beide stekkers op de foto, die passen in elkaar, denk ik.... De pinnetjes van de ene stekker (adapterkabel) gaan erin naast die blauwe blokjes van de andere stekker (MINI-bekabeling).
Meest van belang: heb je ronde pennen in de stekker of niet. Kijk maar op deze afbeelding van Amazon.
Afbeelding
Maar zo te zien heb je wel de goede stekker gevonden om van de MINI-aansluiting naar DIN-aansluiting voor de Pioneer te gaan.
Hopelijk heb je ook zo'n inbouwframe en antenne-adapter voor de Pioneer-radio erbij, zoals je ook in bovenstaand plaatje ziet.

Terug naar “Interieur en audio”