afdekkap cbriokap binenzijde.

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
marijke boon
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Heenvliet
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2008, 18:58

afdekkap cbriokap binenzijde.

04 mei 2023, 19:46

Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat de afdekkap aan de binnenkant van het cabriodak er af valt. Mini is van 2012. Vorig jaar een nieuwe afdekkap gekocht omdat bij de oude iets afgebroken was. Nu vlt de nieuwe bij het openen van het dk eraf.
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1968
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: afdekkap cbriokap binenzijde.

04 mei 2023, 20:03

marijke boon schreef:Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat de afdekkap aan de binnenkant van het cabriodak er af valt. Mini is van 2012. Vorig jaar een nieuwe afdekkap gekocht omdat bij de oude iets afgebroken was. Nu vlt de nieuwe bij het openen van het dk eraf.
Hi Marijke

Moeilijk te zeggen. Heb je iets van een foto om welke afdek kap het gaat?
Zit deze vast met schroeven / lijm of gewoon geklemd.

Aangezien je aangeeft dat het een mini van 2012 is , gaat het denk ik om een 2e gen.
Afbeelding
marijke boon
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Heenvliet
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2008, 18:58

Re: afdekkap cbriokap binenzijde.

04 mei 2023, 21:15

Zit geklemd. Snap niet goed waarom bij het openen van het dak de afdekkap er vanaf komt. Was vandaag een hele mooie dag dus was al blij weer open te kunnen rijden.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: afdekkap cbriokap binenzijde.

05 mei 2023, 07:40

hi, ik neem aan dat het om de u-vormige kap gaat die boven je hoofd zit? De kapmotor die het dak openschuift zit er achter. Zonder foto is het wat lastig om te zeggen wat er mis gaat, waarschijnlijk is de vervangende kap voor een 1e generatie cabrio geweest ipv 2e generatie of zijn er ook aansluitpunten afgebroken waar de kap op vastzit? In principe zit die kap heel erg vast en krijgt je hem niet zomaar los zonder de juiste tool, . Heb je wel eens dakproblemen gehad waarvoor de kap losgemaakt moest worden? Omdat het zo lastig loskomt zou men hem te snel forceren.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
marijke boon
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Heenvliet
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2008, 18:58

Re: afdekkap cbriokap binenzijde.

05 mei 2023, 07:59

Dankjewel Marcel. Klopt het is idd de kap die de kapmotor afdekt. Heb eerder geen dakproblemen gehad. Ik ga vandaag maar even nar de garage die vorig jaar de nieuwe kap gemonteerd heeft en dit bespreken. Kom ik er daar niet uit dan maar even naar de dealer. Dit is mijn. mini zeker waard want heb er pas 43.000 km mee gereden en wil er nog veel plezier van hebben. Nogmaals dank en een fijne dag.
mschweinsbergen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2023, 19:37

Re: afdekkap cbriokap binenzijde.

05 mei 2023, 21:15

Je bedoelt die plastic kap van links naar rechts boven je hoofd . Zeg maar de B style. Mijn beide cabrios hebben het ook gehad en ik heb het nooit kunnen achterhalen. Hij gaat iedere keer los als je de kap open doet

Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk

marijke boon
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Heenvliet
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2008, 18:58

Re: afdekkap cbriokap binenzijde.

06 mei 2023, 08:28

Dank voor de reactie. Ben gisteren terug geweest naar de garage. Ze hebben er iets aan veranderd en ik hoop dat het nu goed blijft gaan. 😅
mschweinsbergen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2023, 19:37

Re: afdekkap cbriokap binenzijde.

06 mei 2023, 21:43

Weet je ook wat ze hebben gedaan?

Verstuurd vanaf mijn J9210 met Tapatalk

marijke boon
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Heenvliet
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 nov 2008, 18:58

Re: afdekkap cbriokap binenzijde.

06 mei 2023, 22:16

Voor zover ik begreep een schroefje erbij gezet aan de binnenkant. Je ziet er nix van. Nog even afwachten of het goed blijft gaan. Tot nu toe gaat het goed.
Voorzichtig optimistisch.

Terug naar “Interieur en audio”