ritten van mini-events.nl

Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

ritten van mini-events.nl

26 jan 2023, 07:55

Goede morgen,

ik zag op de website van de minisevenclub (waar ik lid van ben) dat er ritten komen van mini-events.nl.

nu zag ik de brabant rit, dus ging eens kijken. Daar zijn nog geen prijzen ofzo van te zien, maar wel van de utrecht rit.

zijn er hier mensen bekend met de ritten van deze club?
Want als ik naar de prijzen kijk.... pfoe.... vind ik een hoop geld om mee te mogen doen aan een rit incl lunch?!
1 extra persoon is 10 euro (voor de lunch dan dus)> Dat is een nette prijs lijkt me.
Een schildje los kopen is 5 euro.
dus als je kijkt naar een mini met 1 bijrijder, dan is het 2 x 20 e + 5e = 25e aan onkosten zeg maar, dan betaal je 25e om mee te mogen doen aan de rit?

ik organiseer zelf ook ritten (aangezien ik eigenaar ben van de twintopclub voor dakloze opels) maar dit soort bedragen zou ik nooit goed kunnen praten bij onze deelnemers hoor...

maar wellicht is er iets bijzonders aan deze ritten van mini-events, en is die prijs geheel terecht!

vandaar mijn vraag hier :D
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: ritten van mini-events.nl

26 jan 2023, 21:56

Hoi Bert,

die is bekend, MINI-Events, is van Emile Ser (https://mini-events.nl/over-ons/). Hij is ook 1 van de beheerders van de NewMINIclub. Hij organiseert maandelijks een rit namens MINI events. Voor de evenementen betaal je een klein bedrag, ter compensering van de kosten die zij maken. Daarvoor krijg je een verzorgde lunch, een mooie route met mooie uitzichten en er is altijd een fotograaf die hoge kwaliteit foto's van je MINI maakt die later bij de events gepost wordt.

Het kleine bedrag voor compensering zit hem naast lunch en schildje in de benzine kosten want vergis je niet, je moet de routes uitzetten en vaak minimaal 1 maar soms 2 keer narijden. Wat ik begreep gebruikt hij soms een professionele fotograaf (drone filmpjes) die ook iets krijgt en ik kan niet in iemand anders zijn portemonnee kijken maar ik vind het bedrag gezien wat je ervoor krijgt best schappelijk maar dat is voor een ieder anders natuurlijk. Alle prijzen van lunch, een schildje etc ook benzine zijn de laatste tijd ook flink gestegen. Ik persoonlijk maak er niet heel veel gebruik van, dat zit hem niet in de kosten maar in een treintje rijden heeft niet mijn voorkeur. Ik rijd liever bolletje pijltje routes ipv een lange slinger achter elkaar maar een enquete van hem op Facebook gaf aan dat de meesten liever als 1 groep achter elkaar aanrijden.

Hij organiseert ook ritten voor ons maar die worden dan door ons ondersteund en mede georganiseerd. We willen op z'n tijd ook een bolletje-pijltje route aanbieden omdat daarvoor ook zeker animo voor is.

Ik heb ook vaak in het verleden routes gereden waarbij je bij binnenkomst een kopje koffie of thee kreeg waarbij je zelf voor de lunch moest zorgen (onderweg ergens stoppen bij een (weg) restaurant/eettentje) en daarbij kreeg je schildje (gratis) en een drankje bij aankomst. Die events werden vaak gesponsord door een MINI dealer van waaruit de rit startte of andere sponsor waardoor kosten heel laag gehouden konden worden. Je kunt een rit net zo duur maken als je wil en het is een kwestie van inspelen van wat de mensen willen en of je sponsors kan krijgen om wat kosten van je event op zich te nemen .

De Mini seven club werkt weer heel anders, zij werken met een jaarlijkse contributie en krijg je 6x hun clubblad en krijg je korting op de ritten. Hiernaast hebben ze ook ritten die vwb kosten vergelijkbaar zijn: https://www.minisevenclub.nl/evenemente ... er-drenthe

Hiernaast kan en mag iedereen die dat wil een rit organiseren, zo hebben we Kees van Genderen die jaarlijks een rit op Texel organiseert en iedereen doet het weer op zijn eigen manier. Zo zijn er naast de NewMINiclub nog meer MINI clubs waar je ook ritten kan rijden en zo kun je natuurlijk de ritten eruit pakken die je kwa opzet en financiën jouw het meest aanspreken.

Ik zou als een rit/omgeving/lokatie (provincie) je aanspreekt een keer een rit meedoen, dan kun je voor je zelf bepalen of de prijs in verhouding is met het event wat je aangeboden wordt, dat moet je toch zelf ervaren. Ik lees eigenlijk altijd positieve reacties op zijn events en hij heeft altijd een grote club terugkerende liefhebbers van zijn ritten dus dan doet ie toch iets goed :wink:

Hopen dat je hier wat mee kunt en anders gewoon hem persoonlijk even contacten cq check ook zijn foto's en filmpjes van de afgelopen events.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: ritten van mini-events.nl

27 jan 2023, 07:54

Hoi Milco,

thanks voor de toelichting.

Hoe het uitzetten van ritten werkt weet ik zelf maar al te goed, ik zet er meerdere per jaar uit voor mijn eigen club, www.twintop.nl / www.twintop.be en dat deed ik ook al voor die club voor ik de eigenaar was en beheerder van het forum (geen betalende leden overigens, dus bekostigen met lidmaatschapsgeld zoals MSCN kunnen wij ook niet).
Kosten weet ik dus ook maar al te goed ;) (en wij hebben geen sponsor, hebben 1 keer een sponsor gehad die in de vorm van een kleinigheidje wat aan me mee gaf om uit te delen).

De kosten verdeling had ik ook gemaakt in mijn post, en 25e bijdrage voor het mee mogen doen (dat is dus vergoeding van de benzine voor de uitzetter, de mooie omgeving, de beleving etc, schildje, lunch zit daar niet bij) is in mijn ogen en in mijn ervaring voor dit soort clubs toch wat bijzonder en niet heel gewoon.

Dat komt wellicht raar over, waar dat is mijn ervaring, en ik heb tot nu toe alleen ervaring met ritten van mijn eigen club, de minisevenclub en een hele tijd van de peugeot rallye club.

je zit dit soort bedragen wat meer bij de meer "elite" clubs, weet niet of ik hiermee goed overbreng hoe ik het bedoel hoor....

maaaarrrrrrr wellicht is deze club, of in ieder geval de groep mensen die de organisator aan wil trekken, ook wat meer "elite" :lol:

:zon Even voor de duidelijkheid, ik wilde niemand aanvallen, maar mijn vraag was grotendeels gesteld om te weten te komen of de ritten de moeite waard zijn, want ik ken niemand die deze ritten al eens gereden heeft. Ben namelijk redelijk nieuw in het NEW MINI wereldje :rijden
Ik ken ook ritten waar je achteraf echt iets hebt van: nou, dat doen we op deze manier dus ook nooit meer.... :O

Mijn gevoel is nu: dat denk ik wel :D (shakeit)
Ook de aanwezigheid van een professionele fotograaf en het daarna beschikbaar hebben van deze beelden is een plus! Ik heb de foto's op de website bekeken, en dat zijn mooie plaatjes. Wij hebben in onze club het geluk dat de zus (en haar man) van mijn beste maat (en lid van onze club) fotografen zijn :)

Eens kijken of we mee kunnen doen met de Brabant rit, staat in ieder geval in de agenda!!!!! Dus die dag is geblokkeerd :P
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: ritten van mini-events.nl

28 jan 2023, 19:39

Bert,

dan heb ik het niet goed gelezen cq verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht totaal 25€ maar dan is het inclusief 2 personen, lunch en rallyschildje dus 50€. Dan is dat misschien voor sommige te exclusief. Schijnbaar is het voor de deelnemers geen probleem want hij heeft elke maand genoeg aanmeldingen. Ondanks dat, wat ik al zei, gewoon een keer proberen en ervaren.

Gelukkig zijn er ook ritten die door ons en ook andere MINI clubs worden georganiseerd dus voor een ieder zijn er wel ritten die men aanspreekt.

Gr. Milco
Gebruikersavatar
BadBert
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Hoogerheide
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 jul 2022, 11:45

Re: ritten van mini-events.nl

30 jan 2023, 08:16

We gaan waarschijnlijk de Brabant rit mee rijden.
dan ervaren we het zelf natuurlijk :D

even kijken of we alle 2 de dagen rijden, of anders welke van de 2 :)
Mini rijder, cabrio rijder, motor rijder.... tjah, wat niet eigenlijk? :P
-= Onze Mini Cooper-S Cabrio (R52) =-

Terug naar “Events 2023”