Roest aan je MINI

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Koen K
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoevelaken
Berichten: 68
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:00

02 jun 2009, 17:33

Ik heb net even gekeken en heb een heel licht begin van roestvorming kunnen waarnemen :( Morgen maar even bellen met de dealer, valt gelukkig onder de garantie en het roestvorming is maar heel licht beginnend op een klein plekje.

Bedankt voor de tip van het plaatsen van een plastic seal over de openstaande rand geplakt. Zal ik zeker meenemen in het gesprek bij mijn dealer... misschien kennen ze deze oplossingen ook al :wink:

@ Ossie;
Kun je omschrijven hoe jouw nieuwe rubbers waterdicht zijn gemaakt? Misschien wel handig om mee te nemen naar mijn dealer... Thanx :D

Groeten,
Koen
Ossie
The Calendar Guy
Locatie: Haarlem
Berichten: 2539
Lid geworden op: 23 sep 2007, 13:43

02 jun 2009, 17:49

@Koen K:

Bij mijn Mini zijn er complete nieuwe deur rubbers geplaatst, de dorpels zijn ontdaan van de roest en voorzien van een tectyl/seal laag.
Verder hebben ze de rubbers vast gelijmd aan de dorpelrand, wat de boel waterdicht maakt.

Ik heb geen idee wat de protocol is voor zo'n behandeling, wellicht dat iedere dealer het anders aanpakt.

Succes iig en geen paniek, het komt vast goed.:wink: :wink:

Ossie
Afbeelding
Koen K
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoevelaken
Berichten: 68
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:00

02 jun 2009, 18:09

Thanks! Gaat vast zeker lukken :D
JorisD
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 608
Lid geworden op: 27 mei 2009, 00:58

18 sep 2009, 15:45

Inderdaad een horrortopic dit zeg :evil:
Kan iemand mij vertellen wat voor carroseriegarantie (ook tegen roest dan toch?) MINI geeft?
En dan bij voorkeur op een R53 van 2-2003 natuurlijk:-)
black devel
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: maurik
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 sep 2007, 18:48

22 sep 2009, 22:21

bij mij begin de achterklep te roesten onder /achter nummerplaat houder

puist zo groot als een 10 euro cent

ik ga er zaterdag mee naar de garage

vind het niet kunnen na 4 jaar en nu al roest
padechjo
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: The Woodlands, Texas
Berichten: 652
Lid geworden op: 01 jun 2008, 11:28

27 sep 2009, 12:54

Bij onze Mini is de corrosie gelukkig minimaal :D
Had een klein beetje oppervlakte corrosie onder de deurrubbers wat na een kleine ingreep snel was verholpen. Heb zelf ook waterbestendige tape gebruikt en heb nergens meer last van. Tijdens een grote wasbeurt trek ik wel alle rubbers van de auto om ook hier alles schoon te maken en in de was te zetten.....wat meestal niet wordt niet gedaan, het vuil blijft namelijk vastzitten onder de rubbers waardoor vocht vrijspel krijgt. Ik zeg maar zo.....voorkomen is beter dan genezen :wink: :D
wildeke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Moorsele
Berichten: 289
Lid geworden op: 28 mar 2010, 19:34

22 jan 2011, 16:32

ik had ook roest aan mijn deurrubbers,mijn wagen is van 11/2005. ze hebben dit zonder problemen gespoten onder garantie .
Zo hoort het te gaan dacht ik .nu al 2 maanden geen roest meer gezien 8)
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Gorinchem
Berichten: 247
Lid geworden op: 23 sep 2010, 11:06

23 aug 2011, 21:55

Ik heb ook naar aanleiding van dit topic eens gekeken of ik ook roest had aan mijn R56. En jawel, beginnend. Dealer gebeld, volgende week afspraak :)
laura87
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2011, 22:40

13 sep 2011, 23:00

Goedeavond iedereen!
Ik heb even een vraag/advies nodig! Eind van de week ga ik mijn mini ophalen. Na het lezen van dit topic maakte ik me toch een beetje zorgen.
Op de achterklep boven de chrome achterkleplijst zitten twee plekjes met blaasjes. Volgens het autobedrijf was dit geen roest, maar al iets wat eerder gerepareerd was. Nu t volgende wat zouden jullie doen, de auto ophalen en bij een MINI dealer na te laten vragen (auto is ingeruild bij een autobedrijf) of als ik hem op ga halen meteen al wat van zeggen. Neem aan dat als het wel roest is dat t onder de 6 maanden garantie valt of heb ik dat helemaal mis (zag ook op de mini site dat de fabrieksgarantie op doorroesten 12 jaar was, geld dat ook voor import?)
Idg al heeel erg bedankt voor jullie hulp!!!

Groetjes een jonge dame die eindelijk haar droomauto krijgt!!
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

14 sep 2011, 06:59

hoi jonge dame met droomauto,

Op zo'n rare plek kan het nooit normale roest zijn, maar heeft de auto schade gehad aan de achterklep die dus blijkbaar niet goed gerepareerd en herspoten is.

Garantie ga je er daarom niet op krijgen bij Mini.

Als je nou de auto ophaalt , gelijk wat van zeggen en verwachten dat de verkoper het verhelpt. (onder die 6 maanden bovag-garantie).
Gelet op de mogelijkheid van schade, check ook gelijk of de achterklep wel mooi aansluit op de auto, en goed afsluit.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

16 sep 2011, 07:19

Wat Marcel zegt !!
laura87
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2011, 22:40

16 sep 2011, 10:13

Ja ga er zeker even wat van zeggen nogmaals. Gaat goedkomen tnx..
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Dilsen-Stokkem
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2011, 16:14

01 nov 2011, 20:22

Heb vorige week beide rubbers eens uitgenomen in de deur en aan beide kanten minstens 5 plekken met beginnende of al goed gevorderde roest.

Volgende week heb ik een week verlof, dan maar eens langs de dealer gaan...

(R53 van 2003)
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Dilsen-Stokkem
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2011, 16:14

11 nov 2011, 18:48

Dirkxke schreef:Heb vorige week beide rubbers eens uitgenomen in de deur en aan beide kanten minstens 5 plekken met beginnende of al goed gevorderde roest.

Volgende week heb ik een week verlof, dan maar eens langs de dealer gaan...

(R53 van 2003)
Langs de dealer geweest maandag, ze gingen nu een case aanmaken bij BMW.
Ik verwacht maandag telefoon van hun wanneer Der Mini binnen mag voor reparaties ^^
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

12 nov 2011, 22:43

Dirkxke schreef:Heb vorige week beide rubbers eens uitgenomen in de deur en aan beide kanten minstens 5 plekken met beginnende of al goed gevorderde roest.

Volgende week heb ik een week verlof, dan maar eens langs de dealer gaan...

(R53 van 2003)
Ik dacht altijd dat je 6 jaar garantie op de lak had? Maar als je MINI uit 2003 is, heb je dan toch langer garantie op roestplekken ? Hoe reageerde je dealer toen je ermee terug kwam?
Afbeelding

Terug naar “Exterieur”