Roest aan je MINI

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

01 aug 2012, 02:12

Gisteren het rubbertje aan de instaplijsten omhoog getrokken. En ja, ook bij de gelukkige :mad: Roest onder het grote rubber van de deurafdichtng. Al is het wel vrij eenvoudig op een degelijke manier weg te werken. Het is evengoed een spijtige zaak. We weten weer wat doen bij de eerst volgende hittegolf 8)
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

02 aug 2012, 09:33

Shag schreef:zojuist berichtje verstuurd naar Ekris. Benieuwd of ze wat kunnen betekenen.
Net terugkoppeling gehad vanuit Ekris Veenendaal (daar zit blijkbaar de schadeafdeling). Helaas geen garantie volgens hen, want:

Aantal plekken komen voort uit schade, zoals aan de zijkanten van de klep/voorportier rechts (zit ook een puist). Mijns inziens een onmogelijke plek voor schade, aangezien de roest begint aan de binnenkant van het portier. Geen idee hoe je daar schade kunt krijgen. Zelfde geldt voor de zijkanten van de achterklep. Daar kún je niet eens iets per ongeluk tussen leggen.

de plekjes rond de kentekenplaat hetzelfde. Kan bij het monteren gebeurd zijn volgens hen. Lijkt me onwaarschijnlijk, maar inderdaad, het kán. Ook een plekje op het rechterachterspatbord op de rand naast de klep. Ook schade dus :lol:

De overige kleine plekjes op de klep, o.a. nabij/tussen de typeaanduiding (zit van links naar rechts/boven naar onder) kan ik wegpoetsen. Neemt de roest niet weg. Werd me wel verteld dat er een beschermlaag hoort te zitten. Ja, lijkt mij ook.. maar waar is die beschermlaag dan?

Heb ook aangegeven dat er best één of twee plekjes schade als oorzaak kunnen hebben, maar ik laat me niet wijsmaken dat de klep in z'n geheel tikjes heeft gehad over de oppvervlakte (tussen de letters van de typeaanduiding bijv, hoe wil je dat voor elkaar krijgen??)

Al met al vind ik het maar een zwak verhaal. Onder de streep moet je dus maar accepteren dat een auto van nog geen 10 jaar roest. Beetje wegpoetsen en slikken. Al het overige is schade. :s

Heb op het rechtervoorscherm boven het knipperlicht een klein deukje, laat ik binnenkort verhelpen door een schadehersteller. Meteen maar 's een second-opinion vragen want ik zet toch m'n vraagtekens bij vorenstaande.
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Dilsen-Stokkem
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2011, 16:14

02 aug 2012, 19:23

Shag schreef:
Shag schreef:zojuist berichtje verstuurd naar Ekris. Benieuwd of ze wat kunnen betekenen.
Net terugkoppeling gehad vanuit Ekris Veenendaal (daar zit blijkbaar de schadeafdeling). Helaas geen garantie volgens hen, want:

Aantal plekken komen voort uit schade, zoals aan de zijkanten van de klep/voorportier rechts (zit ook een puist). Mijns inziens een onmogelijke plek voor schade, aangezien de roest begint aan de binnenkant van het portier. Geen idee hoe je daar schade kunt krijgen. Zelfde geldt voor de zijkanten van de achterklep. Daar kún je niet eens iets per ongeluk tussen leggen.

de plekjes rond de kentekenplaat hetzelfde. Kan bij het monteren gebeurd zijn volgens hen. Lijkt me onwaarschijnlijk, maar inderdaad, het kán. Ook een plekje op het rechterachterspatbord op de rand naast de klep. Ook schade dus :lol:

De overige kleine plekjes op de klep, o.a. nabij/tussen de typeaanduiding (zit van links naar rechts/boven naar onder) kan ik wegpoetsen. Neemt de roest niet weg. Werd me wel verteld dat er een beschermlaag hoort te zitten. Ja, lijkt mij ook.. maar waar is die beschermlaag dan?

Heb ook aangegeven dat er best één of twee plekjes schade als oorzaak kunnen hebben, maar ik laat me niet wijsmaken dat de klep in z'n geheel tikjes heeft gehad over de oppvervlakte (tussen de letters van de typeaanduiding bijv, hoe wil je dat voor elkaar krijgen??)

Al met al vind ik het maar een zwak verhaal. Onder de streep moet je dus maar accepteren dat een auto van nog geen 10 jaar roest. Beetje wegpoetsen en slikken. Al het overige is schade. :s

Heb op het rechtervoorscherm boven het knipperlicht een klein deukje, laat ik binnenkort verhelpen door een schadehersteller. Meteen maar 's een second-opinion vragen want ik zet toch m'n vraagtekens bij vorenstaande.
Blijven pushen. Dit is geen schade roest...
En ipv dit via mail te regelen, ga naar hun toe. laat ze de roest zien...
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

02 aug 2012, 19:57

Heb het juist per mail gedaan zodat ik naderhand kan aantonen wat er is aangekaart. Zal ze ook nog verzoeken om een schriftelijke bevestiging.

Zou er graag langs gaan maar Veenendaal kom ik doordeweeks niet zo snel (okay, m'n vriendin woont er) maar ga er geen (halve) dag vrij voor nemen als ik niet weet of het zin heeft.. vooralsnog eerst maar 's dossiertje opbouwen, dan de rest.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

02 aug 2012, 20:33

je lijkt wel een jurist!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

02 aug 2012, 20:43

ik leer snel :mrgreen:
troqdog
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Venlo
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 apr 2014, 14:39

Re: Roest aan je MINI

04 jun 2014, 20:38

Beetje oude topic, maar ik kon zo snel geen antwoord op mijn vraag vinden.
Onder mijn deurrubber heb ik ook wat kleine roestplekjes en mijn mini komt uit 09-2004.
Hoe zit het met de roestgarantie op import (komt uit Italië)?
troqdog
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Venlo
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 apr 2014, 14:39

Re: Roest aan je MINI

04 jun 2014, 21:53

Dankjewel Boris, hier was ik al bang voor. Gelukkig valt het wel mee met de plekjes dus dan maar zelf behandelen.
mala
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mei 2014, 10:21

Re: Roest aan je MINI

12 jun 2014, 15:30

Waarom is inmiddels de regeling vervallen? Probleem is namelijk groot, alle mini's die ik gezien heb hebben er last van (de ene wat erger dan de andere). Ik vind het ronduit belachelijk dat voor een kwaliteits??product van BMW, wij dit als mini rijders moeten accepteren!! Dat er water in de rubbers blijft staan en dat dat roest gaat vormen is blijkbaar normaal??

Ik heb onze ook aangemeld, natuurlijk is het goed zelf te herstellen, BMW geeft tot op heden ook bij ons nul op het rekest! Wacht een paar jaar en je dorpel rot vanzelf vanaf boven door... Zijn er nog meer forumleden die hier (nog steeds?) last van hebben, laten we dan eens gezamenlijk aankloppen bij de importeur.
deovolens
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jul 2014, 07:36

Re: Roest aan je MINI

11 jul 2014, 15:30

Een eenvoudige methode is het gebruik van Dinitrol transparant.Je neemt de spuitbus en drukt het slangetje onder de rubber der deuren, terwijl je spuit ga je gewoon de volledige omtrek van de deur doen.Het product is kleurloos, hydrofoob en roestbestrijdend.Het blijft permanent als een film verborgen zitten verhinderd elk indringen van water.Je veegt daarna gewoon de rubbers en deuropening met een droge doek schoon. Ik gebruik het reeds een 40 tal jaren met succes.
restless
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 122
Lid geworden op: 15 dec 2014, 22:28

Re: Roest aan je MINI

04 jan 2015, 14:11

Nadat ik dit roesttopic gelezen heb..........nog een aantal vragen (missch afdoende antwoorden)
1. @ Berthil is jou roestprobleem met de plasticseal definitief verholpen?
2. Zit er nu wel/geen ijzer verwerkt in de deurrubbers?
3. De stuggere rubbers zijn beter/afdoende en blijft ook hier water in staan?
4. Heeft er uberhaupt iemand baat gehad bij welke behandeling dan ook en heeft dit na bijvoorbeeld een jaar opnieuw (durven) controleren?
5. Leermoment voor iedereen, dealers zitten niet op jou problemen te wachten als er nix aan verdiend kan worden of enige inspanning van hun kant vereist (lees maar eens over de garantie-claim afhandelingen van de best verkochte motor BMW R1200 GS(A) op het BMW GS forum.
Elk merk zal zo zijn problemen hebben, maar afhandeling van garantie claims is altijd een probleem, behalve in Duitsland (vwb BMW), daar komt hun product vandaan en zullen ze de meeste claims fatsoenlijk afhandelen, omdat het HUN product is. In Nederland maken we nix meer (waar moet je nog trots op zijn), alleen proberen we geld te maken door de producten (op slinkse wijze en veel toneelspel) te verkopen en er alleen maar geld aan te verdienen, helaas.
Uitzonderingen van goeie dealers zijn er in Nederland ook.
Het is inderdaad zuur, dat zoals in alle fora, liefhebbers van de automotive producten zoals de MINI en bijv. de BMW GS motor in veel garantiegevallen hiermee geconfronteerd worden.
Het is helaas een berekende maatschappij geworden waarbij het meeste geld wordt verdiend aan de lease-auto's en niet meer aan de particuliere koper.
Dit heeft zijn weerslag gehad op het verkoopgedrag van autoverkopers en de hebben de particulieren er last van.
Er zijn gelukkig nog "kleine" garages die met vakmensen de particulieren goed en afdoende helpen.
Als ooit de overheidsbemoeienis met lease-auto's en bijtelling verhalen stopt, zullen de grote merkgarages dit gaan merken.
Misschien delen andere ook mijn mening.
6. Ben ook benieuwd naar de oplossing van Shag, of hij er via de verkeers-rechtsbijstand en de coulanceregeling enig resultaat heeft geboekt.
:bier
Schrikkelding72
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Mill
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 dec 2014, 22:02

Re: Roest aan je MINI

25 jan 2015, 12:57

Ook bij mijn cooper helaas moeten constateren dat er roestplekjes zijn ( cooper S 2007)
Ga ook melding maken bij Mini Nederland en ga langs bij de dealer.
Ben benieuwd hoe het gaat aflopen............
Laseur
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2014, 09:56

Re: Roest aan je MINI

30 sep 2015, 17:51

Heeft iemand hierover nog een update ?
Ik ben vooral benieuwd naar de oplossingen, van deze problemen..
Hebben jullie het laten overspuiten of is het toch gelukt met de garantie.. ?

Ik zat eerst te denken aan een mol, maar het blijkt dus roest te zijn..
Hoogst waarschijnlijk zal ik niks hebben aan de lak garantie als ik dit allemaal lees.
Het is een model uit eind 2004, wel geïmporteerd uit Duitsland. (Gewoon terug sturen dus..)


Afbeelding

Terug naar “Exterieur”