Roest aan je MINI

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

26 apr 2008, 10:35

De roest zit er terug :evil: na 2 maand :s

Volgens mij hebben ze het gewoon met een borsteltje hersteld ipv te spuiten zoals het hoort :roll:

Maandag 5 mei sta ik voor hun deur en gaan ze wat meemaken denk ik ruzie
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

29 mei 2008, 13:36

jbcola schreef:De roest zit er terug :evil: na 2 maand :s
Maandag 5 mei sta ik voor hun deur en gaan ze wat meemaken denk ik ruzie

Hoe is dit eigenlijk afgelopen??
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

29 mei 2008, 14:52

Ik ben eigenlijk nog niet geweest :oops: :oops: :lol:
Donstil
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Oudbeijerland
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 jan 2009, 01:26

27 jan 2009, 17:31

Even een schopje van dit topic.

Ik heb bij mijn mini nog niet gekeken, maar vroeg me af hoelang er garantie zit op de Carrosserie van de mini ?

(ik heb een Facelift 04 model, geen idee wel R nummer dat is)
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter
Locatie: Erps-Kwerps
Berichten: 4941
Lid geworden op: 11 mar 2007, 00:48

27 jan 2009, 17:32

Je hebt een R53 :)
Afbeelding
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

27 jan 2009, 17:34

Ik dacht 6 jaar :wink:
Donstil
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Oudbeijerland
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 jan 2009, 01:26

27 jan 2009, 20:42

Net toch maar even gekeken.

bij mij tot op heden geen roest te vinden zo lijkt het. Rubbers ook keurig droog
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Oirschot
Berichten: 287
Lid geworden op: 26 mei 2008, 21:08

07 mar 2009, 10:22

Tijdens het leggen van mijn audio ben ik ook wat roest tegen gekomen. Maar mijn auto is geimporteerd slecht onderhouden ect, kwam ik pas achter toen ik de auto gekocht had fake duits onderhouds boekje, dus naar een dealer stappen heeft voor mij geen zin. Maar goed wat ik gedaan heb is die felsrand want meer is het niet waar de roest op zit lichtjes op geschuurd ontvet in de primer gespoten en vervolgens getectyleerd, erg rigoreus maar weet wel zeker dat het nooit meer gaat roesten. Probleem zal ook blijven bestaan, te veel frictie op die rubbers door de deur contructie waardoor water onder de rubber komt te staan.
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Castricum
Berichten: 2756
Lid geworden op: 13 feb 2009, 14:17

12 mei 2009, 22:26

heb vorige week de onderkant voorzien van tectyleen, subframe kon best een laagje gebruiken :( ziet er gelukkig altijd erger uit dan het is, was slechts oppervlakkig maar roest is roest en kruipt langzaam verder
Koen K
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoevelaken
Berichten: 68
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:00

Roest aan je Mini (deel2)

02 jun 2009, 11:16

dit bericht was een beetje een voorbarige insteek, dus vandaar dat ik hem heb verwijderd.

Groet,
Koen
Laatst gewijzigd door Koen K op 03 jun 2009, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ossie
The Calendar Guy
Locatie: Haarlem
Berichten: 2539
Lid geworden op: 23 sep 2007, 13:43

02 jun 2009, 15:02

Hoi Koen, welkom. :wink:

Bij mij was dit ook het geval, iets van roest onder de deurrubbers.
Mijn dealer heeft het netjes in de garantie periode opgelost.
Het roest is behandeld en de nieuwe deurrubbers zijn nu waterdicht gemaakt, het probleem is nu verleden tijd.
Ik denk dat dit niet aan de grote klok hoeft te hangen, meestal wordt dit euvel netjes opgelost. (wat ik hiervan op het forum lees.)
Gewoon even jou nieuwe Checkmate nakijken op roest en zsm naar de dealer ermee.
Ieder auto merk heeft zo zijn kwaaltjes, ook de 2de generatie new Mini's. De perfecte auto moet nog uitgevonden worden.

Succes,

Ossie
Afbeelding
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

02 jun 2009, 15:25

Hoi,

ik heb een checkmate en van af het begin heb ik onder de deurrubbers vet in de kieren gesmeerd.... daar waar alhet plaatwerk bij elkaar komt zegmaar...

niks geen roest te zien nu na 3,5 jaar....

Ik kan je aanraden het vet ook hier te smeren tegen water wat tussen de platen wil ophopen.
Afbeelding
Koen K
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoevelaken
Berichten: 68
Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:00

02 jun 2009, 16:18

Hoi Ossie en anderen die dit lezen,

Het was zeker niet mijn bedoeling om dit aan de grote klok te hangen, vooral niet als er een echte oplossing blijkt te zijn voor dit vochtprobleem.

Misschien heb ik mijn vraagstelling een beetje te negatief ingestoken… dit was zeker niet mijn bedoeling… :oops: Ik ben gewoon behoorlijk geschrokken van de berichten over dit topic en zag maar geen oplossing voor het vochtprobleem voorbij komen.

Ik weet ook dat de meeste Mini dealers (inclusief de twee Mini dealers waar ik de afgelopen jaren klant van ben) perfecte service leveren. Zoals ik al zei, misschien is de oplossing al voor handen en maak ik mij voor niets ongerust.

@ Ossie;
De nieuwe rubber die jouw dealer heeft geplaatst, zijn dit nieuwe/verbeterde waterdichte rubbers vanuit BMW, of heeft jouw dealer deze eigenhandig waterdicht gemaakt?

Groeten,
Koen
Laatst gewijzigd door Koen K op 03 jun 2009, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

02 jun 2009, 16:29

Koen, je geeft niet eens aan of je er zelf last van hebt?

Mijn dealer heeft bij de eerste poging nieuwe rubbers geplaatst die wat steviger zijn en bij de tweede poging is de roest opnieuw behandeld en is er een plastic seal over opstaande rand geplakt.
Het is nog steeds soms wel nat onder het rubber maar door de plastic seal roest het niet meer. Dat lijkt me dus een afdoende oplossing want een gehele dorpel er uitflexen en er weer inlassen lijkt mij ook geen optie.
Ossie
The Calendar Guy
Locatie: Haarlem
Berichten: 2539
Lid geworden op: 23 sep 2007, 13:43

02 jun 2009, 16:31

Berthil schreef:Mijn dealer heeft bij de eerste poging nieuwe rubbers geplaatst die wat steviger zijn en bij de tweede poging is de roest opnieuw behandeld en is er een plastic seal over opstaande rand geplakt.
Het is nog steeds soms wel nat onder het rubber maar door de plastic seal roest het niet meer. Dat lijkt me dus een afdoende oplossing want een gehele dorpel er uitflexen en er weer inlassen lijkt mij ook geen optie.
x2 :wink:
Afbeelding

Terug naar “Exterieur”