Halo rims

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Mauriceth
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2017, 14:59

Halo rims

03 dec 2017, 10:37

Hallo,
Al verschillende berichten gelezen over de halo rims op dit forum maar zie door de bomen het bos even niet meer. Zijn dit de juiste of moet ik hierbij ook nog de LED ring vervangen? Heb het idee dat dit 2e gen rims zijn waar het reeds gedaan is?
Halo rims ebay Of weet iemand een beter adres? :icon_top:

thanks!

Maurice
Afbeelding
Gebruikersavatar
DennisR53
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 165
Lid geworden op: 03 aug 2016, 12:47

Re: Halo rims

04 dec 2017, 10:35

Dit zijn inderdaad de juiste die je moet hebben.
of je de LED ringen nog moet vervangen durf ik niet te zeggen, dit is natuurlijk ook je persoonlijke mening.
ik heb ze zelf ook via Ebay gekocht en daarna de ringen vervangen voor 70mm led ringen van Immers.info.
De ringen kun je ook op Aliexpress bestellen voor een paar euro.

In mijn SYR kun je zien hoe ik het gedaan heb.
My Mini Cooper S R53 Checkmate 2007 Astro Black.
See my Show Your Ride
Afbeelding
Born to be Wild!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Halo rims

04 dec 2017, 17:08

Gezien het witte stekkertje, zou ik ervan uit gaan dat er al LED's in de ring zitten.
Enige wat er overgezet moet worden is de originele lampfitting van het knipperlicht.
Of gaat het erom dat je juist fellere of minder felle LED's in de ring wilt hebben??

Enne, als bij-vraag: krijg je geen problemen met APK door ontbreken van het E-keurmerk op de lampen??
Mauriceth
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2017, 14:59

Re: Halo rims

05 dec 2017, 07:50

Bedankt en goeie vraag mbt E-keurmerk. Volgens de site zijn ze goedgeurd voor EU, maar vraag me af of made in Taiwan dat E-keurmerk er idd heeft opgezet..
Volgens mij hebben verschillende forumleden dergelijke geinstalleerd, dus zou ervaring mee moeten zijn ;)
Ik ga eerst eens kijken hoe de bestaande LED's matchen met de bestaande xenon..
Afbeelding
Mauriceth
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2017, 14:59

Re: Halo rims

12 jan 2018, 15:29

In december de nieuwe halo rims gekregen. Er zaten idd al LED's in (plakstrip) echter waren de kabeltjes dermate stug dat ze van de plakstrip afscheurden als de "fitting" terug in de lamp werd gestoken. Dus nu toch 70 mm LED ringen moeten bestellen en vandaag binnen gekregen. Heb al even bij de SYR van Dennis gekeken, maar kan niet zo snel een duidelijke DIY vinden. Ik kan wel wat fabrieken maar als iemand anders een duidelijke handleiding heeft is welkom! :icon_top:
Afbeelding
Mauriceth
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2017, 14:59

Re: Halo rims

13 jan 2018, 14:14

voor de liefhebbers, misschien zijn er betere manieren..:

Als eerste de lens verijderd en de LED plakstrip:
Afbeelding

De witte connector bewaren want die soldeer je later op de nieuwe Halo LED ring:
Afbeelding

Het zwarte kapje van de electronica verwijderen en de draden wat inkorten en uiteinde vertinnen. De electronics en nieuwe soldeerverbindingen afschermen (krimpkous):
Afbeelding

De witte connector aan de Halo LED ring solderen:
Afbeelding

Toen wat hoodbrekens gehad om de beste manier te vinden om de ring mooi in het midden van het huis te bevestigen. Zelf heb ik ervoor gekozen om compriband aan de binnenkant en buitenkant van de LED ring te plakken. Deze zet na enige tijd mooi uit en het geheel zit vast en in het midden:
Afbeelding

Lens er weer opplakken met seconde lijm en zijkanten met transparante kit gesealed (kijk uit met secondelijm druppel op de lens:
Afbeelding

Ik heb gekozen voor de 5000K LED ringen, deze geven helaas een wat blauwe gloed. Wellich was 6000K mooier geweest:
Afbeelding
:icon_top:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:
Locatie: Odijk
Berichten: 1966
Lid geworden op: 08 aug 2013, 23:26

Re: Halo rims

13 jan 2018, 15:57

Ziet er netjes uit. Heb de (aangepaste ) lampen zelf al even op de plank liggen ‘rijpen’. Nog geen tijd gecreeerd om te monteren...
Afbeelding
Gebruikersavatar
DennisR53
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 165
Lid geworden op: 03 aug 2016, 12:47

Re: Halo rims

15 jan 2018, 12:20

Mauriceth schreef:voor de liefhebbers, misschien zijn er betere manieren..:

Als eerste de lens verijderd en de LED plakstrip:
Afbeelding

De witte connector bewaren want die soldeer je later op de nieuwe Halo LED ring:
Afbeelding

Het zwarte kapje van de electronica verwijderen en de draden wat inkorten en uiteinde vertinnen. De electronics en nieuwe soldeerverbindingen afschermen (krimpkous):
Afbeelding

De witte connector aan de Halo LED ring solderen:
Afbeelding

Toen wat hoodbrekens gehad om de beste manier te vinden om de ring mooi in het midden van het huis te bevestigen. Zelf heb ik ervoor gekozen om compriband aan de binnenkant en buitenkant van de LED ring te plakken. Deze zet na enige tijd mooi uit en het geheel zit vast en in het midden:
Afbeelding

Lens er weer opplakken met seconde lijm en zijkanten met transparante kit gesealed (kijk uit met secondelijm druppel op de lens:
Afbeelding

Ik heb gekozen voor de 5000K LED ringen, deze geven helaas een wat blauwe gloed. Wellich was 6000K mooier geweest:
Afbeelding
:icon_top:
Ziet er goed uit!
Als je 5000K al te blauw vind moet je zeker niet naar 6000K gaan, deze wordt dan alleen maar blauwer.
4300K zou dan een betere optie zijn.
My Mini Cooper S R53 Checkmate 2007 Astro Black.
See my Show Your Ride
Afbeelding
Born to be Wild!

Terug naar “Exterieur”