spaghetti spruitstuk

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Gebruikersavatar
ThomasR53
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2017, 15:00

spaghetti spruitstuk

18 apr 2018, 23:45

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, een collega van mij heeft een vr6 golf mk2. Hierop heeft hij een spaghetti spruitstuk gezet (cat vervanger weet ik niet).
Nu heb ik dit bij mijn garage nagevraagd of zij dit ook onder mijn mini konden doen, zij zeiden dat dit geen goed plan was i.v.m. APK en degelijken keuringen voor CO2 uitstoot. Mijn vraag is of dit echt zo'n grote impact geeft op CO2 en of een midden demper verwijderen misschien een alternatief hiervoor is?
Ik hoor graag jullie opinies :D

Thomas
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: spaghetti spruitstuk

19 apr 2018, 08:45

Je draagt 2 compleet verschillende dingen aan, 3 eigenlijk ...
Wat is je plan / bedoeling / beoogde eindresultaat en wat mag het kosten?

Volgend je forumnaam heb je een R53. Dan heb je geen echte middendemper in je uitlaat zitten. Je zou wel voor een one-ball-mod kunnen gaan (zie zoekfuntie wat het is en wat het doet)

Het standaard spruitstuk bevat 2 katalysatoren; een pre-kat en een volwaardige kat.
Wil je een lekker sportief geluid, dan kan je de pre-kat (laten) verwijderen.

Wil je nóg meer geluid, dan moet je inderdaad aan een ander spruitstuk gaan denken.
Afhankelijk wat je wil qua herrie plaats je er nog een (sport)kat tussen. Met een sportkat kom je door de APK, zonder kat kom je er niet doorheen en zal je dus met elke APK moeten gaan schroeven.
In sommige gevallen moet je het hele spruitstuk weer wisselen, in andere gevallen kan je er een kat tussen schroeven binnen 10 minuten ...

Zoek even de topic "show je uitlaat" en je krijgt een idee van de mogelijkheden en hoe het klinkt :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
ThomasR53
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2017, 15:00

Re: spaghetti spruitstuk

19 apr 2018, 16:00

bedankt voor deze snelle reactie! ik zal nog eens wat opzoeken,
kwz prijsklasse: ik heb staan kijken naar volledige rvs uitlaat systemen maar dan zit je al snel boven de 1500,-
beetje veel voor wat geluid en als ik op youtube clips bekijk zit er niet altijd evenveel verschil in.

Ik zal eens onder mijn auto kijken hoe het er uit ziet, dan krijg ik een idee wat er allemaal onder ligt.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: spaghetti spruitstuk

20 apr 2018, 12:24

Dan moet je denk ik nog een goed gaan kijken :P
e-bay is your friend ;)

Ik heb een goedkoop (lees: 250eu) spruitstuk gehad, maar een Supersprint van €1000,-.
Is er verschil?
JA!
Is het verschil dermate dat je voor de dure móét gaan?
Nee, dat dan weer niet.
Mocht je een Supersprint voor een leuk prijsje vinden, zeker doen, anders lekker goedkoop gaan als t alleen voor de herrie is.

Qua catback 'moet' je de Milltek nemen. Die klinkt gewoon het allerlekkerste! Dat is een feit.
Ik had een PlayMINI en die klonk ook heel erg goed! Wordt echter niet meer gemaakt :(

Alles bij elkaar ben je nieuw rond de €1000,- kwijt.
Het hoeft natuurlijk ook niet allemaal in 1x ;)
Begin met een catback, want een ander spruit op de stock uitlaat klinkt niet op een R53. (vind ik..)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Exterieur”