Spatbordverbreder los

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Gebruikersavatar
Frans.
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 101
Lid geworden op: 12 nov 2015, 21:23

Spatbordverbreder los

15 mei 2018, 21:25

Hallo daar, ik zit met een probleem en een vraag.

Mij viel op dat de spatbordverbreder linksachter van onze R53 los zit. Het is de laatste clip voor de achterbumpers die los zit dus hij zal er, volgens mij, niet 123 van afvallen maar het hoort natuurlijk niet .

AfbeeldingAfbeelding

Ik heb geprobeerd hem terug vast te klikken maar zonder resultaat dus de vraag is : wat nu ?

Ik durf er niet verder aan te trekken, bang dat ik hem er helemaal vanaf trek maar kan zo dus niet goed zien wat er fout zit.

Kent iemand dit probleem, heeft iemand dit al eens voor gehad en hoe kan ik dit het beste aanpakken.

Struinend door het forum ben ik een topic tegengekomen over het wel of niet spuiten van (doffe) spatbordranden waar geopperd werd nieuwe te monteren en natuurlijk ff bij Ekris gekeken voor de prijs die best meevalt maar ik ben bang dat één spatbordrand vervangen ivm kleurverschil en verwering (de R53 is tenslotte van 2004) geen optie is en ik wil het liefst mijn eigen spatbordrand opnieuw gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie input, groet, Frans.
Klik hier voor mijn SYR
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Spatbordverbreder los

15 mei 2018, 21:37

Inderdaad heb je dan te maken met kleurverschil, je heb er ook mooie spuitbussen voor van Motip waar je ze weer een hele nieuwe look kan geven.

Maar het probleem van de los zittende lijst zal gewoon een kapot klemmetje zijn die je zo kan bestellen bij Ekris.
Gebruikersavatar
Frans.
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 101
Lid geworden op: 12 nov 2015, 21:23

Re: Spatbordverbreder los

15 mei 2018, 21:41

Buur schreef:
15 mei 2018, 21:37
het probleem van de los zittende lijst zal gewoon een kapot klemmetje zijn.
Om deze te vervangen zal de hele lijst er eerst af moeten neem ik aan, is dat een kwestie van verstand op nul en trekken of heb ik iets van een gereedschapje nodig denk je ??
Klik hier voor mijn SYR
Cooper A5 1098
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 apr 2018, 22:46

Re: Spatbordverbreder los

15 mei 2018, 21:41

Heb dit ook aan de hand gehad.
Oude plastic clips zijn haakjes dan gebroken.
Op E-bay plastic clips besteld en opnieuw gemonteerd.AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Spatbordverbreder los

15 mei 2018, 21:46

Let wel op dat je de goeie neem, die grijze zitten er wel maar niet op de plek waar jouw lijst los zit. Bij Ekris op de site kun je heel mooi zien welke klemmen je nodig heb.

Als je je verstand op nul zet en gaat trekken zou ik alvast een nieuwe lijst bestellen...
Gebruikersavatar
Frans.
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:
Locatie: Zuid Limburg
Berichten: 101
Lid geworden op: 12 nov 2015, 21:23

Re: Spatbordverbreder los

15 mei 2018, 21:54

Buur schreef:
15 mei 2018, 21:46
Als je je verstand op nul zet en gaat trekken zou ik alvast een nieuwe lijst bestellen...
Duidelijk, focus Frans focus :shock:

Dank voor je info. :icon_top:
Klik hier voor mijn SYR
Hamburgies
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2018, 10:36

Re: Spatbordverbreder los

16 mei 2018, 08:40

Ik heb de zwarte kunststof delen van mijn R50 helemaal ingesmeerd met zo’n zwarte kunststof stift. Merk is Sonax. Je moet er even handigheid in krijgen maar het resultaat is perfect. Gr Martijn

Terug naar “Exterieur”