kap gaat niet helemaal open

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Manda
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2018, 23:24

kap gaat niet helemaal open

25 mei 2018, 09:45

mijn dak gaat maar half open
er zitten draadtjes los
kan iemand mij vertellen wat het zijn en wat ik moet doen ?


bij voorbaat dank
Manda
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: kap gaat niet helemaal open

25 mei 2018, 13:51

Manda,

om het cabrio open te trekken loopt er zowel links als rechts een kabel die bedient wordt door een motor om je dak open te trekken. Via de zoekfunctie kun je makkelijk topics vinden van andere leden die hetzelfde probleem ervaren hebben, ik kwam deze tegen en ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt:

viewtopic.php?f=51&t=37498&hilit=cabrio+kap

Hiernaast heb ik je vanmorgen geactiveerd en binnen het forum is het gebruikelijk dat ieder lid zich even voorstelt in de rubriek "Who are You".
Ik begrijp je probleem en bij controle van je gegevens bij het activeren begrijp ik dat je uit Spanje komt en misschien mede daardoor hier een Nederlandse MINI forum bezoekt omdat die misschien meer toegankelijk is cq niet iets vergelijkbaars in Spanje bestaat?

Doordat je nieuw bent en nog niet door de forumregels gegaan bent ben je nog niet helemaal bekend met dit forum maar hier plaatsen we dit soort vragen / berichten in de rubriek "Vragen, opmerkingen en oplossingen (in dit geval R50, R52 en R53 er van uit gaande dat het een eerste generatie MINI is) en dan bv bij exterieur. Ik zal je bericht daar ook naar verplaatsen. Mocht je een 2de generatie cabrio R57 hebben dan hoor ik het graag, dan verplaats ik het naar de juiste2de generatie rubriek.

Zoals de link naar een ander bericht van de cabrio kap is het een kwestie van nieuwe kabels etc bestellen en kun je het schijnbaar als je een beetje handig bent zelf doen.
Je kunt ook naar de dealer maar dan zijn de kosten aanzienlijk hoger ivm arbeidsloon maar dan weet je wel wat het probleem is.

Succes met de reparatie

Milco Schroevers
Beheerder
Manda
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2018, 23:24

Re: kap gaat niet helemaal open

25 mei 2018, 20:49

Hoi Milco

bedankt voor je snelle reactie
Ja we zijn inderdaad in Spanje en wonen daar een gedeelte van het jaar
de mini is onze 2de auto hier en staat nog op Nederlands kenteken

ik denk dat onze monteur er wel uit komt met deze informatie
nogmaals dank

met culinaire groet
Manda & Gerard

Terug naar “Exterieur”