Oplossing Roestvorming linker achterlicht?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Cooper87
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2018, 01:24

Oplossing Roestvorming linker achterlicht?

21 aug 2018, 20:54

Beste Allemaal,

Ik heb een technische vraag aan jullie. Ik heb last van het bekende linkerachterlicht euvel van de mini Cooper S. Namelijk roestvorming onderaan het linkerachterlicht.
Ik ben al bij de spuiter geweest om dit te laten verhelpen. De spuiter heeft gekeken maar heeft eerlijk aangegeven dat hij niet weet hoe hij dit structureel moet oplossen. Hij kan het optisch wel wegwerken maar hij weet niet hoe hij het fatsoenlijk en degelijk kan maken. Hij geeft aan dat de roest van binnenuit komt en dat dit te maken heeft met een rare keuze van mini/bmw in de productielijn rondom het achterlicht. Het schijnt dat er van binnenuit 2 platen tegen elkaar aankomen dat niet aansluit waardoor er altijd water blijft staan. Hij heeft mij het advies gegeven om na te vragen bij kenners of hier al iets op verzonnen is, aangezien het wel een bekend euvel zal zijn, hoe je dit kan aanpassen zodat het degelijk gemaakt kan worden en niet over een paar jaar weer verder roest. Vandaar dat ik deze oproep hier wil doen. Wie is er zo vriendelijk en heeft de kennis om mij hierbij te helpen. Ik hoor graag van jullie. En met helpen bedoel ik alleen het advies natuurlijk. Ik laat het door de spuiter uitvoeren.

Groetjes,

Paul

Terug naar “Exterieur”