Knopje van centrale deurvergrendeling springt steeds los

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 356
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

Knopje van centrale deurvergrendeling springt steeds los

15 dec 2018, 21:44

Het knopje, ofwel het stangetje dat aan het knopje vast zit, springt steeds los uit het groene bevestigingspunt. Het resultaat is dat de passagiersdeur niet meer te openen is vanaf buiten, alleen vanaf binnen. Hieronder staat een foto. De stang gaat steeds uit de groene houder. Heeft iemand een idee of er een onderdeel mist of is afgebroken? Wat zou de stang op zijn plek moeten houden? Zit het normaal gesproken vastgeklikt?

Afbeelding

Als ik het stangetje weer terugstop dan gaat het een paar dagen goed, maar uiteindelijk gaat het weer los.
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Knopje van centrale deurvergrendeling springt steeds los

15 dec 2018, 21:59

Dopj kan lam zijn. Hier op het forum een nieuwe bestellen dan weet je aan de tekeningen die je dan te zien krijgt of je een onderdeel mist. Succes
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Knopje van centrale deurvergrendeling springt steeds los

15 dec 2018, 23:44

Maar dat knopje is alleen een indicatie, toch? Het echte slot wordt bedient door 2 motoren in het slot. Of door de kabel vanaf de deurgreep aan de binnenkant. Die kabel wil wel eens problematisch zijn. (motortjes trouwens ook met versleten koolborstels)
Zoek maar eens op 'problem bowden cable door lock MINI', kom je vast mooie YouTube-uitleg tegen.
Hopelijk voldoende aanwijzing om je probleem te verhelpen.

En ja, dat stangetje moet er natuurlijk ook niet uitspringen. Gewoon versleten denk ik, dat groene houdertje zal wel te ruim zijn geworden in de loop van de tijd. Dat stangetje wat omhoog loopt, die moet goed geklemd worden door het dopje zo te zien aan de inkepingen. Maar er zit ook nogal wat roestvorming op, dat helpt ook niet echt... :?
Vinny85
Be Mini
Be Mini
Berichten: 429
Lid geworden op: 29 jun 2016, 20:52

Re: Knopje van centrale deurvergrendeling springt steeds los

16 dec 2018, 11:10

Ja robert dat zeg ik. Laat hem eerst het groene knopje checken waar het stangetje steeds uitloopt. Hij kan altijd nog dure reparaties uitvoeren als zo’n doppie van een paar euro niet werkt.
Gebruikersavatar
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 356
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:43

Re: Knopje van centrale deurvergrendeling springt steeds los

16 dec 2018, 13:42

Bedankt voor jullie reacties :icon_top:

Als ik dat stangetje weglaat dan werkt de centrale deurvergrendeling prima. Plaats ik hem wel, dan gaat de deur meestal niet meer open vanaf de buitenkant. De zwarte deurgreep beweegt dan naar naar binnen zonder dat de deur opengaat, alsof de auto op slot zit.

Terug naar “Exterieur”